Miksi kissa näykkäisee kättä kun leikimme?
En ymmärrä. Niin kiltti ja ihmisiin tottunut kissa mutta joskus se näykkäisee kättäni. Ei kovaa mutta painaa kevyesti hampaat käteeni. Onko se joku merkki vai mitä? Minulla on ollut kissa vasta hetken.
Olen sanonut EI ja lopettanut leikkimisen
Kommentit (13)
Nälissään kissa voi jopa syödä omistajansa.
Se osoittaa kiintymystää tuolla tavoin.
Se kuvittelee, että se haukkaisukin on osa sitä leikkiä. Ei mitään sen kummempaa. Oikein teet siinä, että sanot tiukasti ei ja leikki loppuu siihen. Jos leikkiä ei lopeta puraisuun, niin puraisun merkitys leikkinä vain vahvistuu.
Haukkaileeko kissat toisiaan leikkiessään?
No koska se leikkii sillä tavalla :-D Jos se vihaisena purisi niin huomaisit kyllä eron, joutuisit nimittäin lääkäriin. Tuo "ei" vaan sotkee kissaparkaa. Ensin leikität ja kuitenkin kiellät.. :-(
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:19"]
Voi pientä!
[/quote]
Kivasti sanottu, tykkään.
Meillä kissat pureksii leikkiessään ja painiessaan toisiaan, ja koiraa kun painivat sen kanssa. :D Se on osa sitä leikkiä.
Meilläkin kissat painii keskenään, puree niskasta ja päällee nuolee tavallaan merkiksi että se on vaan leikkiä. Toinen kissa tekee samaa mulle kun leikitään, näykkäilee käsiä ja nuolee päälle. Mua ei haittaa kun ei se oikeasti satu, kyllä kissan puremasta veri valuisi jos ei olisi leikkiä. Kissa ei myöskään näyki kenenkään muun käsiä kun tietää ettei muut anna näykkiä, ainoastaan minun!
Osalla kissoista on myös ns. hellyysaggressiota. Eli eka voi silitellä rauhassa ja yhtäkkiä kissa hyökkääkin sähisten ja muristen.
Näissä tapauksissa kissa on yleensä vieroitettu emostaan alle 12 viikon vanhana. Liian aikaisin vierotetuilla on monesti käytösongelmia.
Meillä se on ihan kiintymyksen ja rakkauden osoitusta kissoilta.