Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kiittää lääkäriä kun hoitosuhde päättyy?

Vierailija
18.09.2014 |

Kun pitkä hoitosuhde päättyy, miten olisi sopivaa kiittää lääkäriä kaikesta hoidosta ja tuesta?

Kiittäminen tarkoitus tehdä viimeisellä käynnillä. En aio antaa mitään lahjaa/korttia vaan ihan sanallisesti :)

Mutta miten? Kiitos näistä vuosista kuulostaa hiukan hölmöltä. Millä sanoin olette kiitelleet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kiitän linja-autokuskia, taksikuskia ja kaupankassallekin kuittaan, kiitos heit lähtiessäni. Vaikka hekin saavat palkkaa työstään. 

Pitkän hoitosuhteen päätteeksi on minusta ihan sopivaa kiittää, varsinkin jos on aidosti tyytyväinen siihen, miten asiat on sujuneet. Se palkka kun on sama, vaikka potilas olisi tyytymätönkin. Ja ei se lyhyt kiitos niin paljoa vie aikaa, että se oikeasti olisi mistään pois. Niin kiire ei voi olla, etteikö inhimillisyydelle olisi sijaa. 

Korostan vielä, että en todellakaan toivo mitään tavaraa, kukkia tjs potilailta missään tilanteessa. Mutta aito kiitos lämmittää ja on palaute siitä, että joku menee oikein. 

Vierailija
2/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tähän maailmanaikaan pitkä hoitosuhde on harvinaisuus, joten siitä kannattaakin kiittää. Meidän tk:ssa kandit menevät kuin pyörivissä ovissa. Joka kerta on uusi lääkäri (olen perusterve, samoin lapset). Ap, olet onnekas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Omalääkärini on ylimielinen ja ilkeä. Jos hän häipyisi, kiittäisin Luojaa. En lääkäriä. 

Vierailija
4/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kiität esim. putkimiestä, joka on tehnyt putkiremontin taloonne?

Vierailija
5/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan suuhusi sopivilla sanoilla. Ehkä kerrot, miksi erityisesti olet kokenut saaneesi hyvää hoitoa. Kerrot vaikka, että hänelle on ollut helppo puhua tai kiität, kun hän on osannut selittää sairautesi ongelmat niin, että sinun on ollut helppo ymmärtää. Ja ihan pelkkä kiitos hyvästä hoidostakin riittää. 

t. lääkäri

Vierailija
6/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisin itsekin tajunnut kiittää, kun tielleni sattui tähän mennessä paras lääkäri.

Kuunteli oikeasti eikä tyrmännyt ajatuksiani tai mollannut (eräs kertoi suoraan minun olevan lihava, vaikka en ole yms) ja oli kiinnostunut voinnistani ja pyysi vielä kontrollikäynneille. Koen tämän lääkärin käytöksen johtaneen siihen, että minulla on paljon helpompaa nyt.

Kiitos :)

Vierailija
7/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni se hyvä puoli että olen ajoissa liikkeellä :) pystyn kiittelemään kasvotusten. Jälkeenpäin yhteyden ottaminen voisi olla vaikeampaa ja saattaisi jäädä arvoitukseksi menikö kiitokset perille. Ap.

Vierailija
8/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, tuota aion käyttää että on osannut selittää asiat hyvin ymmärrettävästi. Kiitos vinkistä. Ap.

Vierailija
9/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tajunnut miksi lääkäreitä tai opettajia tarvitsisi erikseen kiitellä. Työtään he vain tekevät, ja lääkärit saavat siitä jopa hyvää palkkaa. 

En ole ikinä laittanut lapsen mukaan mitään pakollista suklaarasiaa joulujuhlaankaan opettajaa varten. Palkkakuitissa se kiitos seisoo. Tuskin lääkärit tai opettajat mitään odottavat tai erityisesti edes arvostavat niitä kiitoksia. Ehkä sitten jos olet kirurgi, joka on leikkauksella pelastanut jonkun hengen. Silloin on kiitoksiin syytäkin. 

Odotatko itse erityisiä kiitoksia asiakkailtasi? Minulle riittää palkkakuitti ja asiallinen käytös. Kiittelyt varmasti vain vaivaannuttaisivat. Älä ala kiittelemään. Väitän, että suurin osa ammattilaisista ei niitä kiitoksia kaipaa tai edes halua. 

Vierailija
10/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, en usko että se kiitos päivääkään pilaa joten aion kyllä kiittää.

Palkka ei ole mikään kiitos. Kiitos on sitä että joku ihminen kertoo oikeasti saaneensa apua. Ap.

Vierailija
11/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:47"]

6, en usko että se kiitos päivääkään pilaa joten aion kyllä kiittää. Palkka ei ole mikään kiitos. Kiitos on sitä että joku ihminen kertoo oikeasti saaneensa apua. Ap.

[/quote]

Väittäisin, että lääkärin tapauksessa varsinkin se palkka on iso kiitos. Mutta miten vaan. Itse en alkaisi siinä avautumaan. 

6

Vierailija
12/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat kiittelemään hyvästä hoidosta niin luulee vielä että olet ihastunut! :D 

Onko se lääkäri just tämä av-mammojen unelmien kohde JV Tampereelta, korvalääkäri? 

Vierailija
13/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna tussua

Vierailija
14/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:47"]

6, en usko että se kiitos päivääkään pilaa joten aion kyllä kiittää. Palkka ei ole mikään kiitos. Kiitos on sitä että joku ihminen kertoo oikeasti saaneensa apua. Ap.

[/quote]

Väittäisin, että lääkärin tapauksessa varsinkin se palkka on iso kiitos. Mutta miten vaan. Itse en alkaisi siinä avautumaan. 

6
[/quote]

Ilman tuota lääkäriä minulla ei olisi lastani, joten sillä kiitoksella on minulle iso merkitys. Mutta ihan miten vaan sullekin. Älä kiittele koskaan, jos ei sille tunnu. Ap.

Vierailija
15/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:50"]Alat kiittelemään hyvästä hoidosta niin luulee vielä että olet ihastunut! :D 

Onko se lääkäri just tämä av-mammojen unelmien kohde JV Tampereelta, korvalääkäri? 
[/quote]

Tuskinpa luulee, jos valitsee sanat oikein. Omituista jos sinulle kaikki kiittely on ihastumista. Ei ole korvalääkäri, eikä Tampereella päinkään. Ap.

Vierailija
16/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:47"] 6, en usko että se kiitos päivääkään pilaa joten aion kyllä kiittää. Palkka ei ole mikään kiitos. Kiitos on sitä että joku ihminen kertoo oikeasti saaneensa apua. Ap. [/quote] Väittäisin, että lääkärin tapauksessa varsinkin se palkka on iso kiitos. Mutta miten vaan. Itse en alkaisi siinä avautumaan.  6 [/quote] Ilman tuota lääkäriä minulla ei olisi lastani, joten sillä kiitoksella on minulle iso merkitys. Mutta ihan miten vaan sullekin. Älä kiittele koskaan, jos ei sille tunnu. Ap.

[/quote]

Jos olisit kertonut tuon ekassa viestissä, olisin ymmärtänyt. Jostain korvatulehdusten tai nyrjähdysten hoidosta en niinkään. Koska se on niitten työtä. Ei ne siellä hyvän hyvyyttään sinua auta, vaan koska niille maksetaan siitä, ja vieläpä paljon. 

6

Vierailija
17/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vaikka sanoa, että on vähentänyt huolia, kun on aina tuntunut siltä, että lääkäriin voi luottaa, tms. Jos siis tilanne on se. 

Vierailija
18/18 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kiittää? Käyttämällä mahdollisimman vähän vastaanottoaikaa. Vastahan lääkärit tässä yhdessä ketjussa (Miksi lääkärit ovat aina myöhässä?) kertoivat, miten viivyttelevät potilaat vievät aikaa muilta ja estävät lääkärin pääsyn syömään ja vessaan. Usein täytyy jopa vartijat kutsua, että potilas lähtisi sieltä huoneesta. 

Eli nopea kiitos samalla kun menet ulos ovesta on paras kiitos lääkärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi