Mies haluaa tehdä läskisoosia
Osti possunkylkeä kaupasta. Minä kävin eilen ruokaostoksilla, minkä johdosta meillä syötiin spaghettia, jossa babypinaattia, thaibasilikaa, kaprista, buffalomozzarellaa ja limettimehua.
Entä sitten - no sitä sitten, että nuo äijäruoat eivät ole yhtään mun makuuni. Ja kun mä syön iltapalaksi tuorepuuroa, mies syö lauantaimakkaraa. Onko kellään muulla edes vähän samanlaista ruokameininkiä?
Kommentit (13)
Miehes vois tulla mun luo tekee läskisoosia. :) mä en osaa tehdä ja läskisoosi on mun herkkua.
Tuliko tilanne yllättäen, vai tsemppasivatko miehenne suhteen alkuaikoina?
Kuulostaa kieltämättä ap:n menu herkulta, mutta kovin vähäproteiiniselta. Onko miehelläsi ja sinulla yhtä rankat duunit?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:26"]Tuliko tilanne yllättäen, vai tsemppasivatko miehenne suhteen alkuaikoina?
Kuulostaa kieltämättä ap:n menu herkulta, mutta kovin vähäproteiiniselta. Onko miehelläsi ja sinulla yhtä rankat duunit?
[/quote]
Molemmat ollaan toimistotöissä. -ap
Tossa kuva valmistuvasta ruoasta. Läskinpaloja vaaleassa kastikkeessa. Ei jaksanut ruskistaa voi-jauhoseosta, nyt tuo on kuin läskikiisseliä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:46"]http://aijaa.com/67tb20
Tossa kuva valmistuvasta ruoasta. Läskinpaloja vaaleassa kastikkeessa. Ei jaksanut ruskistaa voi-jauhoseosta, nyt tuo on kuin läskikiisseliä.
[/quote]
Huh, aika karmeeta.
Joo on aika kauheen näköstä :D
t:4
Hyvän läskisoosin tekijät ovatkin harvassa. Äitini osasi tehdä jotenkuten syötävää, mutta isäni äiti, siis äitini anoppi oli kyllä mestari samoin kuin minun nykyinen anoppini. Taidankin heti aamulla viedä anopille vihjeeksi pussillisen potikoita.
Mun mielestä sun pitäis kohteliaisuudesta syödä myös tota miehen tekemää ruokaa, jos mies kerta syö sinun tekemää safkaa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:10"]Mun mielestä sun pitäis kohteliaisuudesta syödä myös tota miehen tekemää ruokaa, jos mies kerta syö sinun tekemää safkaa.
[/quote]
Kyllä mä söin. Syön kyllä aina sen tekemiä ruokia, vaikka sit kohteliaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 18:10"]Mun mielestä sun pitäis kohteliaisuudesta syödä myös tota miehen tekemää ruokaa, jos mies kerta syö sinun tekemää safkaa.
[/quote]
Kyllä mä söin. Syön kyllä aina sen tekemiä ruokia, vaikka sit kohteliaisuudesta.
[/quote]
Ap
No hyi minkä näköistä! Miksi euöi voinut tehdä ruokaa kunnolla? Hyvin tehty läskisoossi on hyvää, mutta se pitää tehdä oikein. Eli lihat ruskistaa rapeuksi ja lihasta sulaneesta rasvasta suurustetaan kastike. Se rasvahan ruskistuu väkisin lihaa ruskistaessa.
Meillä on juurikin samanlaista. Ukko voisi elää rasvaisilla liharuoilla ja eineksillä, minä tykkään kalasta ja salaateista.