miksi tokaluokkalaiselle ehdotetaan toimintaterapiaa?
Opettaja, koulupsykologi ja kouluterkkari suosittelivat ja minulle jäi todellinen syy kyllä ihan auki.
Kommentit (7)
No en ihmettele ettet ymmärtänyt mutta kannattaa ottaa ne käynnit vastaan. Lapsi hyötyy niistä tosi paljon. Omani on käynyt myös puolensataa käyntiä ainakin.
Veikkaan oppimisvaikeuksia ja tarkkaavaisuus häiriöitä jotka ovat periytyneet äidiltä.
Odotatko vakavissasi, että me tiedämme paremmin? Ei sitten tullut mieleen kysyä niiltä, jotka sitä ehdottivat. En minä ihan heti usko sitäkään, etteivätkö olisi kertoneet miksi niin tehdää. Ainakaan, jos et ole tarkoituksella kieltäytynyt yhteistyöstä.
Eikö se ole hyvä, että ongelmat hoidetaan ajoissa? Nykyään saa olla iloinen, jos lapsi saa hoitoa ongelmiinsa.
Syitä on monia, mutta esimerkiksi ongelmia hienomotoriikassa voidaan kuntouttaa toimintaterapialla. Piirtääkö ja kirjoittaako lapsesi siististi?
Meidän lapsi kävi eskarin ajan toimintaterapiassa. Siitä oli hyötyä ja nyt oli parempi alottaa ekaluokka. Pojalla on keskittymishäiriö. Sama myös meillä vanhemmilla oli lapsuudessa. Minulla varmaan vieläkin. Pojalla jatkuu terapia jos katsotaan että on tarpeen. Kannattaa ottaa apu vastaan. Meillä olisi ilman sitä pojalla ollut vaikeuksia koulussa. Nyt on innokas oppimaan.
kannattaa mennä. Tekevät kuitenkin aluksi testit jotta osaavat sanoa onko toimintaterapiasta apua ja minkälaista toimintaterapiaa tarvitsee. olet itsekin viisaampi käynnin jälkeen.
Mitäpä jos kysyisit heiltä? Mahdollisia syitä on monia.