Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomies sanoi, että ei halua tehdä mitään kahdestaan kanssani

Vierailija
18.09.2014 |

Keskusteltiin tuossa meidän perheen ajankäytöstä, on ollut aika vähän yhteistä aikaa, ja mua ärsyttänyt se, että kun yhteisiä vapaita joskus ollut, niin mies tehnyt aina omia juttujaan. 

Tokaisi sitten noin. Kyllähän mä sen tavallaan olin jo huomannut, mutta tuntuu kyllä pahalta... Joskus tehdään perheenä asioita, mutta kahdestaan emme koskaan. Miten teillä muilla, joilla (pieniä) lapsia?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:08"]

Eikö tuo ole jo melko selvästi sanottu että avioliittonne on ohi. Siis jos ei halua viettää aikaa aviopuolison kanssa. Meillä viikom kohokohtia on yhteiset hetket lenkkipolulla, saunassa tai viinilasin äärellä.

[/quote]

Juurikin jotain tuollaista olen vuosien varrella koittanut ehdottaa. Kertaakaan emme ole käyneet kahdestaan saunassa tai lenkkipolulla. Pari kolme kertaa olemme ottaneet lasillisen tai pari illalla lasten mentyä nukkumaan. Ei kuulemma kiinnosta. Hauskempaa porukassa...

Miten helppoa olisi lämmittää sauna ja mennä sinne illalla kahdestaan? En vaan jaksa enää ehdottaa itse mitään, kun tiedän sen ettei toista kiinnosta ja menee vaan jotenkin vaivaantuneeksi asiasta.. Tottakai joku on pielessä ja pahasti. Mies vaan toteaa, ettei hän kaipaa sellaista. Ja itse olen jo ehtinyt unohtaa että parisuhde voi olla tuollaistakin!

AP

Vierailija
22/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:05"]

Miksi ihmeessä hän sitten on kanssasi, jos hän ei viihdy seurassasi? Ja mitä hän odottaa tulevaisuudelta sinun kanssasi, jos sen ainoa kiinnekohta on esim. lapsissa?

Minusta tuo on kyllä aika pitkän keskustelun paikka. 

[/quote]

Voi olla että suunnittelee, että eroamme kun lapset ovat vähän vanhempia. Ei tietenkään koskaan myönnä tätä asiaa. Tosi väärinhän se on, kun itse kuitenkin yritän olla vielä täysillä mukana. Tekisi mieli laittaa eropaperit menemään. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme meininki av:lla. Jos pariskunnilla on vähän vaikeita aikoja niin heti pitää olla eroamassa. Oletteko kuulleet että vaikeista ajoista voi koittaa kannustaa toisia yli? 

Vierailija
24/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:35"]Ihme meininki av:lla. Jos pariskunnilla on vähän vaikeita aikoja niin heti pitää olla eroamassa. Oletteko kuulleet että vaikeista ajoista voi koittaa kannustaa toisia yli? 
[/quote]

Kuinka kauan mielestäsi "vaikeaa aikaa" pitää kestää? Viisi vuotta? Kymmenen vuotta? Kyllä se "vaikea" on tullut jäädäkseen jos se kestää vuosikausia.

Vierailija
25/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:33"]

--

Miten helppoa olisi lämmittää sauna ja mennä sinne illalla kahdestaan? En vaan jaksa enää ehdottaa itse mitään, kun tiedän sen ettei toista kiinnosta ja menee vaan jotenkin vaivaantuneeksi asiasta.. Tottakai joku on pielessä ja pahasti. Mies vaan toteaa, ettei hän kaipaa sellaista. Ja itse olen jo ehtinyt unohtaa että parisuhde voi olla tuollaistakin!

AP

[/quote]

Miten olisi, että miehen todetessa "En kaipaa sellaista" ilmoittaisit painokkaasti, että sinä kaipaat, ja että sanoisit hänellekin että olet jo unohtanut, mitä on parisuhde? Joka suhteessa on tietenkin oma arkipäiväistymisen paikkansa, mutta on ikävää jos toinen kieltäytyy edes yrittämästä, tai päättää että kun hänen on hyvä, niin se riittää, toisen tuntemuksista viis. 

Toki aina on se ratkaisu että molemmat menee omia menojaan ja kaikki reissut ovat poikien- ja tyttöjeniltoja, mutta väitän että se on nopea tie kuolettaa suhde. 

Vierailija
26/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:08"]

Eikö tuo ole jo melko selvästi sanottu että avioliittonne on ohi. Siis jos ei halua viettää aikaa aviopuolison kanssa. Meillä viikom kohokohtia on yhteiset hetket lenkkipolulla, saunassa tai viinilasin äärellä.

[/quote]

Juurikin jotain tuollaista olen vuosien varrella koittanut ehdottaa. Kertaakaan emme ole käyneet kahdestaan saunassa tai lenkkipolulla. Pari kolme kertaa olemme ottaneet lasillisen tai pari illalla lasten mentyä nukkumaan. Ei kuulemma kiinnosta. Hauskempaa porukassa...

AP

[/quote]

Itse asiassa otti itse tuossa kun keskusteltiin niin juurikin tuon lenkki-asian esimerkiksi, että yhdessä lenkkeily ei ainakaan kiinnosta yhtään. Ikäänkuin ei ankeampaa voisi olla....

AP

Vierailija
27/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:05"]

Miksi ihmeessä hän sitten on kanssasi, jos hän ei viihdy seurassasi? Ja mitä hän odottaa tulevaisuudelta sinun kanssasi, jos sen ainoa kiinnekohta on esim. lapsissa?

Minusta tuo on kyllä aika pitkän keskustelun paikka. 

[/quote]

Voi olla että suunnittelee, että eroamme kun lapset ovat vähän vanhempia. Ei tietenkään koskaan myönnä tätä asiaa. Tosi väärinhän se on, kun itse kuitenkin yritän olla vielä täysillä mukana. Tekisi mieli laittaa eropaperit menemään. 

AP

[/quote]

Totta: tuo olisi tosi epäreilua. Enkä suosittele kyllä jäämään suhteeseen, jos se vuosi vuodelta on yhtä kylmää eikä toinen tee elettäkään asioita muuttaakseen. Minä en ylipäätään edes ymmärrä, minkä vuoksi haluaa kiduttaa sekä itseään että toista liitossa, joka ei anna kummallekaan mitään - eikä taatusti anna lapsillekaan kuin kaksi tyytymätöntä vanhempaa ja kalsean kodin. 

Vierailija
28/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:40"]

--

AP

[/quote]

Miten olisi, että miehen todetessa "En kaipaa sellaista" ilmoittaisit painokkaasti, että sinä kaipaat, ja että sanoisit hänellekin että olet jo unohtanut, mitä on parisuhde? Joka suhteessa on tietenkin oma arkipäiväistymisen paikkansa, mutta on ikävää jos toinen kieltäytyy edes yrittämästä, tai päättää että kun hänen on hyvä, niin se riittää, toisen tuntemuksista viis. 

Toki aina on se ratkaisu että molemmat menee omia menojaan ja kaikki reissut ovat poikien- ja tyttöjeniltoja, mutta väitän että se on nopea tie kuolettaa suhde. 

[/quote]

Kun jotenkin tätä ei mieheni tajua tai halua tajuta. Olen kyllä esittänyt että kaipaan yhtä sun toistakin, mutta jos häntä ei kyseinen asia jaksa kiinnostaa, niin hän vaan sanoo sen suoraan ja mun on turha yrittää sen jälkeen enää yrittää, että mutta kun mua kiinnostaisi... Häntä ei kiinnosta, hän ei pidä, eikä kaipaa sitä piste. Se tosi turhauttavaa.

Ja juurikin tätä hän aina sitten ehdottaa, että näkisin enemmän omia kavereitani. Mä näen kyllä viikottain kavereitani (työ- ja puistokavereiden lisäksi), ja se mielestäni riittää tässä elämäntilanteessa, kun pienet lapset. Ja voin vaikka nähdäkin niitä joskus enemmän, mutta ei se paranna mun ja mieheni suhdetta mitenkään. Olen samaa mieltä, että jos kumpikin vaan keskittyy omiin menoihinsa, tyttöjen- ja poikien iltoihin, niin parisuhde saattaa loppua hyvinkin nopeasti...

Vierailija
29/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29=AP

Vierailija
30/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:49"]

--

Kun jotenkin tätä ei mieheni tajua tai halua tajuta. Olen kyllä esittänyt että kaipaan yhtä sun toistakin, mutta jos häntä ei kyseinen asia jaksa kiinnostaa, niin hän vaan sanoo sen suoraan ja mun on turha yrittää sen jälkeen enää yrittää, että mutta kun mua kiinnostaisi... Häntä ei kiinnosta, hän ei pidä, eikä kaipaa sitä piste. Se tosi turhauttavaa.

Ja juurikin tätä hän aina sitten ehdottaa, että näkisin enemmän omia kavereitani. Mä näen kyllä viikottain kavereitani (työ- ja puistokavereiden lisäksi), ja se mielestäni riittää tässä elämäntilanteessa, kun pienet lapset. Ja voin vaikka nähdäkin niitä joskus enemmän, mutta ei se paranna mun ja mieheni suhdetta mitenkään. Olen samaa mieltä, että jos kumpikin vaan keskittyy omiin menoihinsa, tyttöjen- ja poikien iltoihin, niin parisuhde saattaa loppua hyvinkin nopeasti...

[/quote]

:/ Kuulostaa tosi ikävältä, että asia on kuitattuna sillä että häntä ei kiinnosta eikä hän sellaista kaipaa, eikä puolison tuntemukset sen erityisemmin kiinnosta. Tietyssä määrin lapsellisen kuuloistakin... kun aikuisuus on sitä, että joskus joutuu tekemään asioita vähän muitakin kuin itseään miellyttääkseen. Parisuhteesta puhumattakaan. 

Toivottavasti kaikki kortit eivät olisi käännettynä. Tsemppiä tulevaan, mitä sitten tapahtuikin. 

Vierailija
31/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eroa. Ei oo parisuhdetta. Löytää pian naisen, jonka kanssa haluaa tehdä yhdessä jotain.

Vierailija
32/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut välillä ihan samanlaista, mutta en sitä kuitenkaan noin vakavana pidä, kuin jotkut täällä. Parisuhteeseen mahtuu monenlaisia aikoja. Välillä huvittaa toisen naama, välillä ei. Kyllähän se sattuu kuulla nuo sanat, mutta toisaalta eikös ole hyvä että sanoo suoraan. Jonkun ajan päästä voi olla jo erilaista.

Vierailija
33/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä täysin sama kuvio kun ap:lla mutta sukupuolet eri päin.

Vierailija
34/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Vierailija
35/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 17:00"]

Meillä on ollut välillä ihan samanlaista, mutta en sitä kuitenkaan noin vakavana pidä, kuin jotkut täällä. Parisuhteeseen mahtuu monenlaisia aikoja. Välillä huvittaa toisen naama, välillä ei. Kyllähän se sattuu kuulla nuo sanat, mutta toisaalta eikös ole hyvä että sanoo suoraan. Jonkun ajan päästä voi olla jo erilaista.

[/quote]

Useaan suhteeseen mahtuu niitä ankeitakin vaiheita, mutta jos pidempää aikaväliä ajatellaan, niin ei hyvä. Kyllä perhe käsittää myös vanhempien suhteen toisiinsa, eikä ainoastaan vanhempien suhdetta lapsiin ja toisinpäin.

Minusta on huolestuttavaa, jos puoliso ilmoittaa ettei halua viettää toisen kanssa aikaa, ei suostu edes yrittämään ja seisottaa tilannetta paikoillaan. Kyllä suhteessa molempien pitäisi tehdä töitä yhteisen hyvän eteen eikä vain passiivisena odottaa, että toinen muuttuu jossakin välissä kiinnostavammaksi tai että olosuhteet muovautuisivat itsestään nautittavammiksi. 

Vierailija
36/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei ole kiinnostunut naisen persoonasta tai seurasta. Nainen on vähän niin kuin kodinkone + (seksi)nukke. Hyvännäköistä naista voidaan suhteen aluksi liehitellä ja hänen takiaan tehdä juttuja yhdessä, mutta vakiutumisen jälkeen sille ei ole enää mitään syytä.

Vierailija
37/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te siis ette ole kevereita keskenänne. Olet "vain" vaimo?

Vierailija
38/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on joku toinen, jonka kanssa tehdään romanttisia asioita.

Vierailija
39/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin eropaperit vetämään. Helvettiäkö siinä suhteessa yksinään tekee? Lapselle voi olla hyvä vanhempi eri osoitteestakin käsin ja taatusti se on sille lapsellekin parempi, jos on kaksi elämäänsä tyytyväistä vanhempaa eri kodeissa, kuin isä joka ei välitä äidistä, joka puolestaan luultavasti katkeroituu asumassa saman katon alla kireässä tunnelmassa. Mulle tuollainen olis kyllä viimeinen naula arkkuun. Mä en ole parisuhteessa ollakseni pelkkä äiti, siivooja ja kokki, vaan tasapuolinen kumppani jonka kanssa myös vietetään aikaa, ei vain jaeta asuntolainaa ja lasta ja todeta, että ei kiinnosta, silloin kun ei satuta tarvimaan "edustus vaimoa".

Vierailija
40/52 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun EXmies sanoi, että enhän mä edes viihdy sun kanssas. Kun kyselin meidän kesälomasuunnitelmista.

No otin lapsen ja lähdin viettämään ihan meidän kivaa lomaa. Jätin lapun pöydälle, että tulemme parin viikon kuluttua.

Mies sekosi ja yritti kaikin tavoin löytää meidät ja sitten olsi kyllä viihtynyt.

Sen jälkeen mies päätti tehdä minut mustasukkaiseksi juoksemalla vieraissa ja sai aikaan eron. Jonka jälkeen hän ruikutti monta vuotta takaisin.

Ei ole ikävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi