Merkkikosmetiikka vs. halpiskosmetiikka?
Mikä merkkikosmetiikkatuotteissa on parempaa kuin halpiskosmetiikassa? Itsellä on ollut käytössä Lumenen meikkipuuteri enkä ikinä tule vaihtamaan sitä kosmetologini aina ja ikuisesti suosittelemaan MERKKI BB-voiteeseen. Ihohoidossa käytän Medik8 kosmetiikkasarjaa, joka putsareiden kohdalla keskihintainen ja voiteet myös keskihintaista merkkikosmetiikkaa. En kyllä vain osaa sanoa, että mikä tuossa sarjassa ois parempaa kuin vaikka Lumenessa... Ainakin Medik8:n silmänympärysgeeli on ihan hirveä tuote. Jotenkin fiilis on vähän se, että halvalla saa ihan yhtä hyviä tuotteita kuin kalliilla. Sitten loppujen lopuksi.
Kommentit (42)
varmasti halvalla voi saada yhtä hyviä tuotteita kuin kalliilla, idea onkin se, että täytyy löytää sellainen tuote, joka sattuu sopimaan omalle iholle (tai ripsiin, huuliin jne).
Joillekin tuntuu sopivan melkein mikä vaan, minulle esim. Lumenen tuotteista monet aiheuttaa finnejä ja/tai punotusta (vaikka olisikin omalle ihotyypille sopiva), ja vaikka varmasti heilläkin olisi joku minulle sopiva tuote, en enää jaksa kokeilla niitä. Sen sijaan esim. apteekista löytyvä Vischyn sarja tuntuu sopivan hyvin, sekin on aika edullinen verrattuna merkkikosmetiikkaan.
Merkkituotetteista olen löytänyt useita itselle sopiva, mutta sielläkin on joitakin sellaisia, jotka ovat olleet vikaostoksia ja harmittavat tietenkin enemmän kuin esim. Lumenen vikatikit, koska ovat niin paljon kalliimpia.
Se riippuu tuotteesta
Sanoisin että:
Meikkipohja - panosta
Kosteusvoide ja puhdistus- panosta
Ripsiväri - pihistä
Luomiväri - panosta/pihistä
Poskipuna - pihistä
Kulmien väri - panosta
Huulipuna - pihistä
Mulle taas kosmetologi sanonut, että putsareissa voi hyvin pihistää, kun niissä erot halpisten ja kalliiden merkkien välillä on niin pieni.
Lumenen tuotteet on ainakin mulla olleet aina huonoja. Tai korjaan nykyään. Joskus aiemmin käytin niiden ripsaria mutten enää voi käyttää kun kirvelee, allergisoi jne.
Ostin taannoin Rainbown puhdistusgeelin ja kosteusvoiteen ja olen ollut tosi tyytyväinen. Olen kokeillut vuosien varrella lukuisia merkkejä, halpoja, kalliita ja siltä väliltä. Aina tulee jotain näppylä ja punoitusta, mutta nyt iho on reagoinut tosi hyvin. Parhaan tuntuiset tuotteet pitkään aikaan. Ei varmaan sovi kaikille mutta mulle sopii. Rainbowt maksoi muutaman euron, hoitovapaalainen kiittää ja kuittaa :)
Kannattaa lukea tuoteselosteet. Samat aineet niissä yleensä on, oli hinta mikä hyvänsä
Suosittelen myös opettelemaan INCI:n lukemisen, hinnasta ja merkistä riippumatta kannattaa valita sellaisia tuotteita missä on laadukkaat valmistusaineet ja vähän ylimääräistä täytettä. Sellaisia on monissa edullisissakin sarjoissa esim. apteekkikosmetiikan puolella.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:55"]
Mä köyhäilin ja ostin Lumenen puuterin eikä ikinä, ei ikinä ole ollut niin huonoa puuteria. Ei edes teiniaikoina. Yleensä käyttänyt Cliniqueta, joten valitettavasti ainakin tässä tapauksessa kalliimpi merkki vei mennen tullen voiton.
[/quote]
Yleensä vaatii vähän kokeilemista, että löytää ne _itselle sopivat_ tuotteet. Diorin meikkipuuteri oli minulle iso huti sekä lovi lompakkoon, mutta Lumenen entinen meikkipuuteri sopi hyvin. Harmi vain, että Lumene muuttaa noita puutereita vuoden välein. Clinique oli vähän meh.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:11"]
Suosittelen myös opettelemaan INCI:n lukemisen, hinnasta ja merkistä riippumatta kannattaa valita sellaisia tuotteita missä on laadukkaat valmistusaineet ja vähän ylimääräistä täytettä. Sellaisia on monissa edullisissakin sarjoissa esim. apteekkikosmetiikan puolella.
[/quote]
Mitä on apteekkikosmetiikka? Esim. apteekissa myytävä Vichy sarja ei ole millään tavoin lääketieteellistä kosmetiikkaa, jos haet tuolla apteekkikosmetiikka termillä jotain yhteyttä lääketieteeseen tms.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:29"]
[/quote]
Mitä on apteekkikosmetiikka? Esim. apteekissa myytävä Vichy sarja ei ole millään tavoin lääketieteellistä kosmetiikkaa, jos haet tuolla apteekkikosmetiikka termillä jotain yhteyttä lääketieteeseen tms.
[/quote]
No kosmetiikalla ei ylipäätään ole lääkinnällisiä vaikutuksia koska vaikuttavien aineiden pitoisuudet ovat pieniä. Itse olen herkkäihoinen ja kammoan kaikkea ylimääräistä (hajusteet, säilöntäaineet, silikoni...) ihonhoitotuotteissa, siksi ostan hoitotuotteita paljon apteekista. Esim. eucerin ja favora ovat olleet hyviä ja hintaluokaltaan suht edullisia. Vichy on käsittääkseni aika lailla samaa tavaraa kun joku Biotherm, hinnasta en tiedä kun en ole koskaan kokeillut.
Lumene on hintaansa nähden todella huono kautta linjan eli siis niin meikkien kuin ihonhoitotuotteidenkin suhteen. Enkä siis tarkoita, että Lumene olisi kallis vaan, että se on pääsääntöisesti omien kokemusteni mukaan huonompi kuin vastaava jonkun ihan halpismerkin tuote.
Esim. Lumenen ripsarit ja luomivärit ovat aivan järjettömän huonoja, eivätkä kuitenkaan sitä halvinta markettikosmetiikkaa.
Luomivärit, puuterit ja meikkivoiteet ovat pääsääntöisesti parempia selektiivisessä kosmetiikassa kuin markettipuolella. Huulipunia ja kynsilakkoja taas löytyy paljonkin hyviä halpismerkeiltä. Ripsareista suosin aiemmin Lancomea, mutta nykyään olen huomannut, että esim. Maybellinen tuuheuttavat toimivat ihan yhtä hyvin kuin Hypnoset ym.
Kasvojenhoitotuotteista taas sanoisin sen verran, että kasvoveden laatu on paljon tärkeämpää kuin puhdistusaineen. Putsareista löytää omalle ihotyypilleen sopivimman vain kokeilemalla, moni halpa toimii ihan yhtä hyvin/paremmin kuin kallis. Tärkeintä on, ettei puhdistusaine kuivat ihoa liikaa, mutta poistaa kuitenkin tehokkaasti meikin. Kasvoveden tarkoitus ei ole poistaa meikin rippeitä puhdistuksen jälkeen, kuten kammottavasti joskus kuulee mainittavan.
Seerumeissa on paljon eroja niin hinnan kuin laadun puolesta, eikä kallein suinkaan aina ole paras. Esim. joskus aikoinaan katsoin, että Lancomen huippusuositun Genifiquen koostumus oli INCI-listan mukaan lähes identtinen L’oreal Parisin Youth Code seerumin kanssa. No samaan "taloonhan" molemmat merkit kuuluvatkin eli ei sinällään ihme.
T. Kosmetologi
Värikosmetiikassa on tavallista, että pigmenttiä on heikommin halpistuotteessa. Mutta poikkeuksia löytyy kummastakin hintaluokasta, niin suosittelen katsomaan netistä aina arvostelut/swatchit ennen ostopäätöstä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:42"]
Lumene on hintaansa nähden todella huono kautta linjan eli siis niin meikkien kuin ihonhoitotuotteidenkin suhteen. Enkä siis tarkoita, että Lumene olisi kallis vaan, että se on pääsääntöisesti omien kokemusteni mukaan huonompi kuin vastaava jonkun ihan halpismerkin tuote.
Esim. Lumenen ripsarit ja luomivärit ovat aivan järjettömän huonoja, eivätkä kuitenkaan sitä halvinta markettikosmetiikkaa.
Luomivärit, puuterit ja meikkivoiteet ovat pääsääntöisesti parempia selektiivisessä kosmetiikassa kuin markettipuolella. Huulipunia ja kynsilakkoja taas löytyy paljonkin hyviä halpismerkeiltä. Ripsareista suosin aiemmin Lancomea, mutta nykyään olen huomannut, että esim. Maybellinen tuuheuttavat toimivat ihan yhtä hyvin kuin Hypnoset ym.
Kasvojenhoitotuotteista taas sanoisin sen verran, että kasvoveden laatu on paljon tärkeämpää kuin puhdistusaineen. Putsareista löytää omalle ihotyypilleen sopivimman vain kokeilemalla, moni halpa toimii ihan yhtä hyvin/paremmin kuin kallis. Tärkeintä on, ettei puhdistusaine kuivat ihoa liikaa, mutta poistaa kuitenkin tehokkaasti meikin. Kasvoveden tarkoitus ei ole poistaa meikin rippeitä puhdistuksen jälkeen, kuten kammottavasti joskus kuulee mainittavan.
Seerumeissa on paljon eroja niin hinnan kuin laadun puolesta, eikä kallein suinkaan aina ole paras. Esim. joskus aikoinaan katsoin, että Lancomen huippusuositun Genifiquen koostumus oli INCI-listan mukaan lähes identtinen L’oreal Parisin Youth Code seerumin kanssa. No samaan "taloonhan" molemmat merkit kuuluvatkin eli ei sinällään ihme.
T. Kosmetologi
[/quote]
Allekirjotan niin täysin ton Lumene-homman.
luulis sinun ikäisen naisen tietävät että halvalta näyttäminen
onnistuu paremmin halvoilla tuotteilla..
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:29"]
[/quote]
[/quote]
En kirjoittanut alkuperäistä viestiä, jota kommentoit, mutta vastaan silti. Apteekkikosmetiikalla tarkoitetaan kosmetiikkasarjoja, joita myydään ainoastaan apteekeissa. Tuotemerkkejä on useita ja sarjasta riippuen osaa on testattu myös sairaalla iholla (ei pelkät terveen ihon ihoärsytystestit). Sairaalla iholla voidaan tarkoittaa esim. atooppista ihoa.
Samaa mieltä Lumenesta. Ainakin kaikki voiteet ovat tosi silikonisia ja muovimaisia ja tukkivat ihoa. En myöskään tykkää tuotteiden tuoksusta. Lumenen ripsareihin olen ollut ihan tyytyväinen, mutta toisaalta en vaadikaan ripsarilta mitään ihmeitä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:48"]
Mikä merkkikosmetiikkatuotteissa on parempaa kuin halpiskosmetiikassa? Itsellä on ollut käytössä Lumenen meikkipuuteri enkä ikinä tule vaihtamaan sitä kosmetologini aina ja ikuisesti suosittelemaan MERKKI BB-voiteeseen. Ihohoidossa käytän Medik8 kosmetiikkasarjaa, joka putsareiden kohdalla keskihintainen ja voiteet myös keskihintaista merkkikosmetiikkaa. En kyllä vain osaa sanoa, että mikä tuossa sarjassa ois parempaa kuin vaikka Lumenessa... Ainakin Medik8:n silmänympärysgeeli on ihan hirveä tuote. Jotenkin fiilis on vähän se, että halvalla saa ihan yhtä hyviä tuotteita kuin kalliilla. Sitten loppujen lopuksi.
[/quote]
Siis käytät Medik8 sarjaa mutta sarjan silmänympärysgeeli on hirveä? Muut tuotteet siis hyviä?
[/quote]
Ihan hyviä on Medik8 tuotteet, mutta yksi silmänympärysvoide (geelimäinen) on karsea. Jättää heti kalvon iholle, jos on tippakaan liikaa. Kuivuu lisäksi pikavauhtia, ei meinaa ehtiä levittään kun tahmaa jo sormiin. Tämä kokemus mulla, mutta muuten olen tykännyt.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 08:41"]
Mihin mineraalimeikki buumi on kadonnut?
T. Edelleen mineraalimeikkien ystävä
[/quote]
Ei kai siihen mitään buumia tarvita, jos itselleen sopivat tuotteet on löytänyt? Netistä niitä saa edelleen, kaupoissahan myytiin vain niitä "mineraalimeikkejä".
Myös mineraalimeikkien ystävä
[/quote]
Mulla se "buumi" loppui siihen, että huomasin niiden olevan omalle iholle sopimattomia. :( Käytin siis ennen päivittäin, mutta nykyään vain harvoin esimerkiksi juhlissa.
En tajua, kyllä merkkikosmetiikka on tutkitumpaa, ihan selkeästi parempaa, riittoisampaa jne. En ikinä enää palaisi halpismerkkeihin!
Mä köyhäilin ja ostin Lumenen puuterin eikä ikinä, ei ikinä ole ollut niin huonoa puuteria. Ei edes teiniaikoina. Yleensä käyttänyt Cliniqueta, joten valitettavasti ainakin tässä tapauksessa kalliimpi merkki vei mennen tullen voiton.