Kurkussa joku pieni karheusaavistus ja nenässä märkää mutta mikään ei vuoda, menisitkö koronatestiin?
2 rokotetta saatu, huomenna työpäivä niin mietin vaan mitä sen kanssa tekisi.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä sitten jos onkin korona ja ”menit vain töihin” kuinka paljon sinua sitten syyllistetään. Rokotetuilla nimenomaan lievemmät oireet kuin muilla. Tosi itsekästä ajatella että sun työssäkäynti on niin tärkeää että joku voi sairastua vakavasti sen takia.
Nimenomaan! Itse kävin koronassa töissä, koska olin "vain väsynyt", kun kerran pcr-testi oli näyttänyt negaa. Korona se kuitenkin oli, ja positiivisen testin jälkeen syyllisyydentunto oli kova, vaikka onneksi kukaan ei töissä sairastunutkaan. Kenenkään ei pitäisi käydä töissä, jos on pieniä jään flunssaoireita.
Vierailija kirjoitti:
Antigeeniseen testin tulokset saa parhaimmillaan puolessa tunnissa.
Itse kotona sairastaneena minua järkyttää nämä vastaukset täällä. Kyseessä ei ole mikään piiloleikki tai leikki ylipäätään. Uskomaton asenne.
En käsitä suomalaisia, jotka eivät osta marketista tai apteekista kotona tehtäviä antigeenitestejä kaiken varalle. Meillä on niitä viiden pakkauksissa lähinnä teinin tuntemusten vuoksi ja hän testaa matalalla kynnyksellä jos on oireita.
Onneksi tähän mennessä ei ole ollut koronaa. Teinillä on vasta yksi rokotus. Hänen ystävänsäkin varoittavat heti oireista ja tekevät antigeenitestejä. Yksi kaveri joutuu menemään aina PCR-testiin äitinsä kanssa, koska äiti on sairaanhoitaja eikä tietenkään voi olla töissä jos saman katon alla olevalla olisi korona. Siksi molemmat testataan PCR-testillä ja kolmantena päivänä PCR-testistä kannattaa tehdä vielä antigeenitesti jos virus itänyt PCR-testin aikana ja puhjennut myöhemmin.
Tähän mennessä on ollut ihan tavallista kesäflunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähintään viikko pois töistä ja eristäytyminen kotiin. Kuitenkin karhea kurkku ja vähän kostea nenä ovat merkki jostain hengenvaaarasta!
Minulla korona oireita olivat ensimmäisen viikon ajan vain kurkkukipu, kirkasta vuotava nenä ja armoton väsymys. Pahemmat oireet tulivat vasta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä sitten jos onkin korona ja ”menit vain töihin” kuinka paljon sinua sitten syyllistetään. Rokotetuilla nimenomaan lievemmät oireet kuin muilla. Tosi itsekästä ajatella että sun työssäkäynti on niin tärkeää että joku voi sairastua vakavasti sen takia.
Nimenomaan! Itse kävin koronassa töissä, koska olin "vain väsynyt", kun kerran pcr-testi oli näyttänyt negaa. Korona se kuitenkin oli, ja positiivisen testin jälkeen syyllisyydentunto oli kova, vaikka onneksi kukaan ei töissä sairastunutkaan. Kenenkään ei pitäisi käydä töissä, jos on pieniä jään flunssaoireita.
Ei flunssaisenakaan kannata mennä töihin tartuttamaan muita ihmisiä. Kannattaa muistaa, ettei jokainen puhu muille elinsiirroistaan tai biologisesta reumalääkityksestään tai kortisonin syömisistään. Nuo kolme heikentävät immuniteettia siinä missä syöpäkin.
Olisi korkea aika, että suomalaiset lopettaisivat työn sankarin leikkimisen ja kipeänä töissä olemisen. On vain haittaa kun työkaveritkin sairastuvat. Kukaan ei ole korvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antigeeniseen testin tulokset saa parhaimmillaan puolessa tunnissa.
Itse kotona sairastaneena minua järkyttää nämä vastaukset täällä. Kyseessä ei ole mikään piiloleikki tai leikki ylipäätään. Uskomaton asenne.
Etkö tajua, että ainoa tie ulos koronasta on rokote, ei mikään terveiden tai oireettomien testailu?
Etkö itse lue uutisia? Rokote suojaa lähinnä rokotettua henkilöä, ei muita, sillä rokotettukin voi sairastua ja tartuttaa tautia. Korona lannistamiseen tarvitaan rokotuksia, testejä, hygieniaa ja maskeja. Mikään noista ei yksin riitä.
Koronassa vaikeaa on juuri se, että sitä voi kantaa ja tartuttaa, vaikka oireet olisivat lievät tai olemattomat. Luulisi että tässä vaiheessa asia olisi jo kaikkien tiedossa.
No, kannattaa sitten ottaa se rokote.
En ole työelämässä, emme käy nyt koulujen alettua yhtään missään, lapset käyvät vain koulussa. Käyn ffp2-maski päässä ruokakaupassa. Toisella lapsella on itseni tavoin allerginen nuha, ja olen tehnyt jo keväällä päätöksen että oireista jotka lievittyvät allergialääkkeellä ei mennä testiin.
Olen laskenut että jos olisin joka kerta kurkun ärsytyksen takia mennyt itse testiin, olisin käynyt korona-aikana testissä n 90 kertaa. Lapsi olisi käynyt kevään ja kesän aikana testissä 25 kertaa. Oireet ovat välillä päivän kokonaan pois ja palaavat taas. Kaikki ei katoa allergialääkkeen avulla mutta helpottuu. Nyt on ilmassa runsaasti sieni- ja homeitiöitä jotka aiheuttavat oireita herkille. Flunssaa meillä ei ole ollut kertaakaan tänä aikana.
Vierailija kirjoitti:
En ole työelämässä, emme käy nyt koulujen alettua yhtään missään, lapset käyvät vain koulussa. Käyn ffp2-maski päässä ruokakaupassa. Toisella lapsella on itseni tavoin allerginen nuha, ja olen tehnyt jo keväällä päätöksen että oireista jotka lievittyvät allergialääkkeellä ei mennä testiin.
Olen laskenut että jos olisin joka kerta kurkun ärsytyksen takia mennyt itse testiin, olisin käynyt korona-aikana testissä n 90 kertaa. Lapsi olisi käynyt kevään ja kesän aikana testissä 25 kertaa. Oireet ovat välillä päivän kokonaan pois ja palaavat taas. Kaikki ei katoa allergialääkkeen avulla mutta helpottuu. Nyt on ilmassa runsaasti sieni- ja homeitiöitä jotka aiheuttavat oireita herkille. Flunssaa meillä ei ole ollut kertaakaan tänä aikana.
Lisään että olen saanut toisen rokotteen yli kuukausi sitten ja esikoinen on saanut ekan koulujen alettua.
Vierailija kirjoitti:
No daa, miten siellä töiss enää olisi rokottamaton riskiryhmäläinen? Ja jos siellä olisi joku joka ei voi saada terveytensä takia rokotusta, ei ole minun ongelmani. Ja siis tietäisin siitä kyllä
eri
Oli täsmälleen samanlaisia oireita. Kävin ja testi negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei flunssaisenakaan kannata mennä töihin tartuttamaan muita ihmisiä. Kannattaa muistaa, ettei jokainen puhu muille elinsiirroistaan tai biologisesta reumalääkityksestään tai kortisonin syömisistään. Nuo kolme heikentävät immuniteettia siinä missä syöpäkin.
Olisi korkea aika, että suomalaiset lopettaisivat työn sankarin leikkimisen ja kipeänä töissä olemisen. On vain haittaa kun työkaveritkin sairastuvat. Kukaan ei ole korvaamaton.
Se juuri oli pointtini! Itsekin astuin tuohon ansaan, vaikka olen koko korona-ajan ollut tosi varovainen. Kävin testissä heti ensimmäisten oireiden ilmaannuttua, ja koska en tiennyt että testit itse asiassa melko usein ovat epäluotettavia, menin töihin. Onneksi olin siellä vain kolmisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene töihin
Miksei? Jos työkaveri on nuori, hänellä on jo 1 piikki ja hyvä vastustuskyky, jos iäkkäämpi, hänellä on kaksi rokotetta.
Israelissa 95 prosenttia koronapotilaista sairaalassa kahdesti rokotettuja, osa jopa kolmesti.
https://twitter.com/RanIsraeli/status/1423322271503028228
Tosiaankaan ei pidä koronaa levittää tahallaan, vaikka olisi kuinka monta rokotusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mulla ainakaan olisi. Muiden surkeat geenit tai rokottautumattomuus eivät ole minun syytäni. En itsekän harmistuisi, jos joku noin oireeton tartuttaisi töissä muihin koronan. Koska on siis kyettävä jatkamaan elämää, vaikka meillä onkin korona, hyvät pällit.
Vierailija kirjoitti:
En menisi ja olisin hiljaa noista tuntemuksista.
Itselläni ainakin on lähes aina allergista nuhaa ja kurkku varsinkin aamuisin karhea kun nielu on yön aikana kuivunut.
Allerginen nuha on ollut varmasti tiedossa jo ennen koronaa. Se ei tartu. Kurkku voi kuivua ihan suu auki nukkumisesta. Nielun ja suun kuivumista voi ehkäistä ihan kurlaamalla kurkku rypsiöljyllä.
Kipeää kurkkua kannattaa kurkata ihan vahvalla merisuolavedellä. Merisuolapussi ei paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta testiin ja pari päivää pois töistä, sama taas uudestaan loppuviikosta. Minulla on aina kurkku karhea ja sen ansiosta olen saanut viimeisen vuoden aikana 3 vko palkallista ylimääräistä lomaa. Kiitos korona!
Älä trollaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mene töihin
Miksei? Jos työkaveri on nuori, hänellä on jo 1 piikki ja hyvä vastustuskyky, jos iäkkäämpi, hänellä on kaksi rokotetta.
Israelissa 95 prosenttia koronapotilaista sairaalassa kahdesti rokotettuja, osa jopa kolmesti.
https://twitter.com/RanIsraeli/status/1423322271503028228
Tosiaankaan ei pidä koronaa levittää tahallaan, vaikka olisi kuinka monta rokotusta!
Niin? Minkä ikäisiä, ovatko riskiryhmää? Mä en ole, joten aion elää ihan normaalisti saatuani itselleni rokotteet. Sairaalassa on varmaan lähinnä heikoimmat tapaukset, ei normaaleja.
Ja siis sikäli uutisesi on hyvä, en ole saanut vielä yhtään saikkua koronan takia! Jo olisi aika, olen painanut töissä kuten ennenkin koko korona-ajan!
Mutta siis en varmaan menisi tosiaan tuossa aloittajan tilanteessa mihinkään nenätikkutestiin.
Kotiin ostan antigeenitestin, niin ehkäpä pääsisin saikulle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään viikko pois töistä ja eristäytyminen kotiin. Kuitenkin karhea kurkku ja vähän kostea nenä ovat merkki jostain hengenvaaarasta!
Minulla korona oireita olivat ensimmäisen viikon ajan vain kurkkukipu, kirkasta vuotava nenä ja armoton väsymys. Pahemmat oireet tulivat vasta sen jälkeen.
Aijaa. Kiva kun kerroit.
Menisin. Ei joka niiskauksesta ja kurkun karheudesta voi jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ainakin on lähes aina allergista nuhaa ja kurkku varsinkin aamuisin karhea kun nielu on yön aikana kuivunut.
Miksi olisit hiljaa? Onko sinusta kiva, kun korona jyllää?
Koska todennäköisyys koronalle olisi jotain 1% ja saisin vain kuulla kauhisteluja oireistani, vaikka 80% ajasta mulla on aina jotain koronaan sopivia oireita. Lisäksi jos se nyt yhdellä niistä sadoista päivistä olisikin korona, olisin sitten ”tietoisesti” altistanut muita.
En voi käydä testissä joka toinen päivä ja olla töistä koko ajan pois. Etänä en voi työtäni tehdä. Tuolla kulkee oireettomia koronan levittäjiä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allerginen nuha on ollut varmasti tiedossa jo ennen koronaa. Se ei tartu. Kurkku voi kuivua ihan suu auki nukkumisesta. Nielun ja suun kuivumista voi ehkäistä ihan kurlaamalla kurkku rypsiöljyllä.
Kipeää kurkkua kannattaa kurkata ihan vahvalla merisuolavedellä. Merisuolapussi ei paljoa maksa.
Kiitos vaan neuvoista joita en pyytänyt enkä tarvitse.