Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliiseja vähennetään-kansalaisaloituksen paikka!

Vierailija
22.08.2021 |

Järkyttävää että rikokset lisääntyy ja poliiseja vähennetään entisestään. Täytyykö tästäkin tehdä kohta kansalaisaloite poliisin työn ja kansalaisten turvaamiseksi?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/51aa5c24-8785-466b-ad32-15604fb6d322

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100miljoonaa pois ylen vuosibudjetista niin saa poliiseja palkattua 👍

Vierailija
42/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes asu missään persreiässä kaukana sivistyksestä, mutta lähin poliisi on nykyään 40km päässä. Tänne se ei kuitenkaan tule, koska asun eri maakunnassa, joten seuraavaksi lähimmät on 60km päässä isommissa kaupungeissa. Valitettavaa vain, että kummassakin on vain muutama partio, joiden toimintasäde on 100km, joten pahimmillaan poliisi on 160km päässä. Koita siinä sitten saada akuuttiin hätään, esim. murtovarkaukseen, apua. Täällä päin on todella paljon murtoja, mökkeihin ja okt:n, joten olen antanut itselleni luvan ottaa oman käden oikeuden käyttöön tarvittaessa. Takuuvarmasti nasautan haulikolla, jos joku yrittää murtautua luokseni. En todellakaan jää odottamaan poliisia kahta tuntia (tai yli, jos on jo akuutti keikka päällä ja muita lähempänä jonossa!), kun pahimmillaan murtautujat voi pieksää minut henkihieveriin. Murtautujat ovat nykyään niin arvaamattomia ja väkivaltaisia, mutta henkeni on minulle sen verran kallis, että jos lähtee aseenkantoluvat henkeni säilyttämiseksi, niin sitten lähtee. 

Ennen kuin lakkauttivat lähimmät poliisit, sijaitsivat he 15min päässä. Ambulanssin kanssa muuten nykyään sama vika. Poliiseja todella kaivattaisiin lisää, joten nämä määrärahojen ja poliisien vähentämiset mietityttää aina.

Mikäli murtovarkaat pelottaa niin Verisurelta, Avarnilta ja Securitakselta ainakin saa edulliset turvalaitteet ja tilattua vartioinnin. Itsellä on Verisurelta kaikki mahdolliset palvelut ostettuna.

Ei se itse ongelma eli pitkä välimatka poistu ottamalla Verisuren tai kenenkään muunkaan hälytysjärjestelmiä. On minulla pihapiiri aidattu kokonaan + neljä koiraa aseiden lisäksi, että en niin paljoa pelkää ja joutuu vaivaa pääsemään koirista läpi, mutta toki haluaisin lain mukaisesti toimia jos tulee tilanne. Verisuren hälytysjärjestelmä ei siinä kuitenkaan paljoa auta, jos yöllä tai päivällä joku päättää murtautua, kun virkavallan tulo kestää. 

Mutta ainakin teillä olisi esittää sitten vakuutusfirmalle todisteet että taloon on tehty ulkopuolinen murto vaikka vartiointiliikkeen työntekijä ei ehtisikään paikalla. Vaikka en usko että niin tulisi käymään koska olen itse nähnyt vartiointiliikkeiden autoja partioimassa ihan maaseutukylillä ja pienpaikkakunnilla.

Noh, kyllä minulla on valvontakameroita omasta takaa. Ei ne mökkimurrot näillä seuduilla tapahdu vain silloin, kun kukaan ei ole paikalla, vaan voivat tapahtua myös silloin kun isäntäväki on paikalla. Kyllä näistä raaimmistakin tapauksista saa säännöllisesti lukea uutisista. Aktiivisestihan maaseutupitäjissä pyörii näitä tarkkailijoita, jotka tsekkaa sopivat kohteet ja he ei kyllä välitä onko joku kotona.

Verisure ja muut toimii varmasti vähän isommissa kylissä, mutta ei niillä oikeasti tee maaseudulla yhtään mitään. Eikä sillä vartijalla ole mitään oikeuksia ja ihan sama mitä höpisevät murtautujille kun murtomiehet tietävät poliisien tulon kestävän, joten samalla vaivalla soittaa itse häkeen, kuin mitä Verisure jne. ja ihan ilman kk-maksuja.

Ps. mikähän tuossa minun alkup. kommentissa oli semmosta, joka teki viestin poistamisen arvoiseksi? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja ei itse vaivaudu tekemään aloitetta?

Koska on paljon helpompi teettää työt muilla ja kaerätä kunnia "tätähän minä sanoin".

Vierailija
44/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka määrärahat eivät riitä niin tärkeään asiaan kuin poliisien työ? Päinvastoin työmäärä ja rikollisuus vaan lisääntymään päin nyt ja tulevaisuudessa..

Persujen kunnallisvaalien ehdokkaista pitkä lista rikostaustaisista on esimerkki, että rikollisuus lisääntyy jopa päättäjiin.. 🙈🙈🙈🙈🙈

Tehdään kansalaisaloite että päättäjät siistitään rikollisista. 🇫🇮🇫🇮🇫🇮

TÄSTÄ. PURRA VOISI TEHDÄ KANSALAISALOITTEN. JA ALOITTAA ESIMERKILLISESTI OMASTA PUOLUEESTA 👍👍👍👍👍👍👍👍

Vierailija
45/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäministeri vaihtoon ja heti.

Eikö se pitäisi mieluummin valtiovarainministeri vaihtaa? Siltähän ne rahat tulevat.

Vierailija
46/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka määrärahat eivät riitä niin tärkeään asiaan kuin poliisien työ? Päinvastoin työmäärä ja rikollisuus vaan lisääntymään päin nyt ja tulevaisuudessa..

Persujen kunnallisvaalien ehdokkaista pitkä lista rikostaustaisista on esimerkki, että rikollisuus lisääntyy jopa päättäjiin.. 🙈🙈🙈🙈🙈

Vasta sitten voi odottaa oikeuden mukaisia päätöksiä.

Vierailija
47/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄSTÄ. PURRA VOISI TEHDÄ KANSALAISALOITTEN. JA ALOITTAA ESIMERKILLISESTI OMASTA PUOLUEESTA 👍👍👍👍👍👍👍👍

Rikostaustaiset päättäjät pois kunnista, ja eduskunnasta. Kansalaisaloitteen paikka.

Vierailija
48/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin elämme poliisivaltiossa ja sitten näitä onkin liian vähän? siis kumpi???

Vierailija
49/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne ihmeeseen te tarvitsette lisää poliiseja?

Pelottaako teitä jokin?

Ei taida sulla ihan kaali raksuttaa. Jokainen vähennetty poliisi on niin partioinnista, rikostutkinnasta yms pois. Narkkarit ja juopot rallattelee autoilla paljon enemmän nykyään, kuin sillon kun oli liikennepoliisi. Jos sun raukan helkaman pyörä viedään kaupan pihasta ja teet rikosilmoituksen, niin kokoajan todennäköisemmin saat ilmoituksen, ettei asiaa tutkita. Osta uus torista.

Vierailija
50/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisikomisario ja kriminaalipsykologi Jarkko Hynninen sekä erikoispsykologi Jan-Henry Stenberg kirjoittavat ennalta estämisestä, uhka-arvioinnista ja riskinhallinnasta poliisissa:

"Kohdennettu väkivalta jaotellaan eri luokkiin, mm. julkisuuden henkilöihin kohdistuneet väkivallan teot, kouluampumiset, nuorten ja aikuisten tekemät massamurhat, tietyn tyyppinen työpaikka, koti- ja parisuhdeväkivalta ja vainoaminen."

Hynninen on tehnyt myös väitöskirjan vainoamisesta, ja on vähän ironista, jos poliisi itse vainoaa tuossa artikkelissa käsiteltävän ennalta estävän toiminnan verukkeella maalitettuja henkilöitä. 

"Tutkimus ja kirjallisuus vahvistavat mielenterveysongelmien yhteyden kohdennetun väkivallan teoille. Keskeisempiä niihin liittyviä mielenterveysongelmia ovat persoonallisuushäiriöt, mielialahäiriöt ja psykoottistasoiset vakavat mielenterveysongelmat. Erityisen usein mukana on persoonallisuuden häiriintyneisyyttä kuten narsistista mahtipontisuutta ja joskus psykopaattisiakin persoonallisuuden piirteitä."

Kuten olen aiemmin kertonut, itse en en ole narsistinen tai psykopaattinen, vaan pikemminkin noiden vastakohta, koska olen luonteeltani tavallista herkempi ja empaattisempi, ja samanlaisia luonteenpiirteitä olen huomannut myös muissa maalitetuissa, joita olen tavannut.

"Narsistisen persoonallisuuden ohella kohdennetun väkivallan tekijöillä esiintyy myös muita persoonallisuuden häiriöitä. Näitä ovat mm. epäsosiaalinen, paranoidinen ja skitsoidinen persoonallisuus.

Vaikka varsinaiset psykoottiset mielisairaudet edustavat pienintä osuutta kohdennetun väkivallan tekijöiden mielenterveysongelmista, liittyvät psykoottiset vääristymät usein näyttäviin ja paljon uhreja vaatineisiin tekoihin."

Monille maalitetuille, joita olen tavannut, on diagnosoitu epäluuloinen persoonallisuushäiriö, harhaluuloisuushäiriö tai skitsofrenia, mutta kuten tuossakin todetaan, nuo eivät yksinään tee henkilöstä yleensä vaarallista, vaan lähinnä narsismi ja psykopatia.

Mutta jos maalitettuja vainotaan todella juuri tällaisen uhka-arvioinnin perusteella, niin se on pelkkä tekosyy, koska tuntemani maalitetut ovat varmaan vähiten vaarallisia ihmisiä, mitä maasta löytyy. Eikä se voi olla sattumaa, että niin monella heistä on samanlaista taustaa aktivistina ja toisinajattelijana kuin minulla. 

Ns. kohdennetun väkivallan uhkatekijöinä pidettyjä narsismia, psykopatiaa ja B-klusterin persoonallisuushäiriöitä löytyy varmasti paljon organisoidun vainoamisen harjoittajista itsestään, vaikka sitä ilmeisesti usein perustellaan sillä, että kohde olisi vaarallinen.

Vierailija
51/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikostaustaiset päättäjät pois kunnista, ja eduskunnasta. Kansalaisaloitteen paikka.

Tämä. Sitten voi alkaa puhelemaan poliiseista.,kun päättäjät on puhtain paperein 👍

Vierailija
52/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä KANSALAISALOITE. poliisi voisi kaivaa kaikki nämä kansan tietoon, etteivät äänestäisi näitä. 👍

Vierailija
53/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliiseja on jo nyt aivan liian vähän. Kannatan aloitetta.

Haluatko sinä oikeasti Suomeen samanlaista piluisiammuskelua kuin mitä vastaan Yhdysvalloissa on osoitettu mieltä?

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

•• VIHERVASEMMISTORALLAA ••

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Vierailija
54/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja ei itse vaivaudu tekemään aloitetta?

Tee itse jos osaat äläkä ulise kuin ääliö.

Vierailija
55/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄSTÄ PÄÄSTÄ NE ALOITTEET. ON TEHTÄVÄ.

Vierailija
56/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että ihan tietoisesti halutaan tehdä yhteiskunnasta vähemmän turvallinen. Terroristit halutaan Suomeen ja poliiseja vähemmälle. Täystuho tuo sisäministeri.

Rasistinen, vihan lietsonta

Älä höpötä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi