Miten eroon huulien nyppimisestä??
Olen tehnyt tätä koko ikäni, syytä en tiedä. Korostuu erityisesti kun keskityn johonkin, vaikka lukemiseen. Huulet ihan kamalan näköiset aina, rohtuneet osasta kohtaa ja osasta kohtaa nypitty vereslihalle.. Huulien sisäpintakin on nykyisin täynnä sellaista nypittävää valkoista ihoa. Huulipunia tmv on ihan turha käyttää, jos huulet on ok kun punaa laittaa huuliin, parin tunnin päästä huulet ovat taas kuivat ja nypityt ja huulipuna näyttää karmealta. Bepanthen ei auta, mikään huulirasva ei auta.. :(((
Kommentit (4)
Ajattelet, että joka kerta nyppiessäsi huuliasi edesautat huulisyövän syntymistä. Jatkuva limakalvojen ärsytystila voi näet johtaa soluvaurioihin ja pahimmillaan syövän puhkeamiseen.
Niin ei kai siinä muu oikeasti auta.. Olen koittanut kyllä miljoonasti, yksi poppaskonsti on ollut todella pitkät rakennekynnet joilla ei saa otetta ihoriekaleesta:D hetken päästä huomaan kyllä käyttäväni hampaita nyppimiseen.. Ja aina kun en 'kehtaa' nyppiä sormilla niin teen sitä hampailla, ja se on kyllä ihan yhtä näkyvää ja tuhoisaa ja typerää! Mistäköhän tälläinen johtuu? Yksi hyvä kaverini harrastaa samaa mutta muita en tiedä tai ole huomannut.
Suun limakalvot ovat olleet ärsytystilassa jo parikymmentä vuotta... Apua! Nyt loppuu!!!
Päätät vain, että "NYT LOPETAN". Tietoisesti ajattelet tätä, kun alat vaikka lukemaan tai tekemään sellaista jossa tuota ilmenee. Ihan sama kuin kynsien puremisen tai kynsinauhojen järsimisen kanssa. Kun pystyisit viikonkin olemaan nyppimättä, saa iho parantua, eikä sitä nypittävää rouheaa "maastoa" enää ole, jolloin houkutus nyppimiseen vähenee.
Osta silti jotain ihanaa body shopin huulivoidetta ja laita sitä vaikka tunnin välein.
Tiedän mistä puhun, olen päässyt vastaavasta eroon. Tsemppiä!