Alkoholin käytön lopettaneet
Vähenikö ystävien yhteydenotot? Pysyikö sosiaaliset ympyrät? Haluaisin lopettaa alkoholinkäytön kokonaan. Ainoa asia mikä pelottaa on sosiaalisten suhteiden loppuminen. Syrjäydynkö lopullisesti. Olen huono tutustumaan uusiin ihmisiin.
Kommentit (6)
Keksi muuta aktiviteettia kuin lasin ääressä istuminen.
En kyllä näe mitään syytä tavata ihmisiä, jos juominen on se tapaamisen keskeinen sisältö. Sellaiset kyllä jää, kun humalaisia en jaksa katsella😄
Mitä kauemmin on juomatta, sitä normaalimpi olotila selväpäisyys ja krapulattomuus on, ei kävisi mielessäkään jättää tätä elämäntapaa.
Keksin vain hyviä puolia, mm. rahan ja ajan säästö.
Kun on nähnyt niin monen suistuvan alkoholismiin, alkaa hieman inhota koko litkua...
Mun ystävät taas ottavat alkoholia, mutta vain maltillisesti joten ei ole kyllä mikään ongelma ottaa mehulasi tai kuppi kahvia siinä, kun he juovat saunaoluen tai ruokaviinit. Itselläni tuo alkoholi meni yli, joten parempi olla ilman, kun ei onnistu noin maltillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävät taas ottavat alkoholia, mutta vain maltillisesti joten ei ole kyllä mikään ongelma ottaa mehulasi tai kuppi kahvia siinä, kun he juovat saunaoluen tai ruokaviinit. Itselläni tuo alkoholi meni yli, joten parempi olla ilman, kun ei onnistu noin maltillisesti.
Eipä tuo kovinkaan maltillista ole jos kerta alkoholia pitää joja päivä ottaa. Tuollaiset "ruokaviineilijät" ja saunakaljottelijat juovat viikossa yllättävävänkin suuria määriä alkoholia.
Alussa ainakin kannattaa välttää tilanteita missä kaverit kännäilee. Elämä on kyllä paljon parempaa ihan selvinpäin. Illalla saa hyvin unen ja aamulla herää pirteenä ja levänneenä.
Lopetin reilun juomisen eikä vaikuttanut muuhun kun krapula aamut loppui, vapaus liikkua.
Kaverit ei vähentyneet ja tarjoan kyllä vieraille kuten ennenkin.
Tuo riippuu paljon siitä miten paljon kavereiden elämään alkoholi kuuluu. Jos kaverit juovat joka viikko niin takuulla kaverisuhteet kärsivät mutta jos he juopottelevat harvemmin niin sitten sosiaalinen elämä ei välttämättä muutu paljoa.