Miten ilmaista juhlien kutsussa, että vain koronan sairastaneet tai rokotetut tervetulleita
Olen järjestämässä juhlat ja haluaisin kutsussa ilmaista selkeästi, mutta tyylikkäästi, että ilman rokotetta tai sairastetun koronan tuomaa immuniteettia ei pippaloihin ole asiaa. Kutsutuissa on useita riskiryhmäläisiä ja heille on oikeasti tärkeää, ettei mukana ole rokottamattomia. Henk.koht. Olen sillä kannalla, että rokottamattomuus on sen sortin itsekkyyttä, ettei ole tarpeen osallistua. Juhliin tulossa n. 40 henkeä eli mistään valtavista juhlista ei ole kyse.
Kommentit (92)
Oliskohan se tuossa otsikossa? Mitä sitä kiertelemään
Kummasti ihmiset ajattelee samoista asioista eri tavoin, minä kun juuri ajattelin, että kutsuisin vain sellaisia, jotka eivät ole sairastaneet, heillähän toden näköisesti on hyvä vastustuskyky ja taas rokotetuista ei voi tietää kantavatko he koronaa.
Todistuksia en ala juhlissa enää kysellä. Haluan kertoa jo etukäteen, että kutsutuissa on mukana useita henkilöitä, joille asialla on ihan oikeasti merkitystä. En jaksa uskoa, että kukaan on niin törppö, että silti tulee, jos on henk. Koht. Päättänyt olla ottamatta rokotuksen.
Kirjoitat juuri niin kuin otsikkoonkin olet kirjoittanut - mikä oli vaikeaa!
Laitat sen kutsuun kuten laitoit sen tuohon otsikkoonkin. Jos asia on sulle aidosti tärkeä etkä vaan yritä lapsellisesti trollata AVllä, sen olisit jo älynnyt ilman tätä viestiketjuakin.
No eikö nuo 40 henkeä nyt ole sulle sen verran läheisiä ihmisiä, että tiedät muutenkin, onko heidät rokotettu ja/tai ovatko sairastaneet koronan.
"Juhlaväessä on useita riskiryhmään kuuluvia, joten pyydämme, että osallistut juhliin vain, jos olet saanut molemmat rokoteannokset tai olet sairastanut koronan."
"Olen hysteerinen, joten tulethan vain koronan sairastaneena tai rokotettuna. Ja ei, älä edes yritä kertoa, että koronan sairastaminen tai rokottaminen ei estä taudin levittämistä."
Vierailija kirjoitti:
"Juhlaväessä on useita riskiryhmään kuuluvia, joten pyydämme, että osallistut juhliin vain, jos olet saanut molemmat rokoteannokset tai olet sairastanut koronan."
Vastaisin tuollaiseen kutsuun: Luuletko oikeasti, että rokote estää muiden tartuttamisen?
No, varmaan juuri noin. Itse VIHAAN kaikkia juhlia ja kissanristiäisiä, joten korona-aika on ollut autuasta kun on ollut aina hyvä tekosyy miksei 'voi' tulla paikalle. Minulle siis tuokin kutsuissa olisi siunaus...
Kutsu koskee vain koronanvasta- aineita sisältäviä henkilöitä.
Rokotusten saanti ei estä saamasta koronaa ja levittämästä sitä eteenpäin muilla.
nyt en ymmärrä. Jos ne riskiryhmäläiset onrokotettu, niin eihän niillä ole mitään vaaraa rokottamattomista. Sen sijaan rokotettu deltamuunnosta sairastava voi olla kohtalokas vieras.
Juhlimme vain rokotettujen tai sairastumisen kautta immuniteetin saaneiden kesken.
Miksi järjestää juhlia kun jo etukäteen iso huoli ja murhe. Siellä juhlassa hengitetään samaa ilmaa, halataan, siirrytään pöydästä toiseen ym. Kaikki pääsee helpommalla kun juhlia ei pidetä
Seko mikä seko. Ap siis. Rokote ei estä levittämästä tai saamasta koronaa. Deltavarianttia vastaan teho on 30%.
Vierailija kirjoitti:
Näin.
Esitetään koronatodistuksen saapuessasi.