Mitkä piirteet teidän psykologissa ärsyttävät teitä?
Käyty kohta kaks vuotta ja edelleen jankataan samoja aihepiirejä. Tuntuu ajanhukalta. Nyökyttelee vaan päätä ja kommentoi jotenkin hassusti. Välillä takertuu aiheisiin jotka haluaisin vaan unohtaa tai enkoe että niistä tarvitsee puhua. Joskus kun huomaa että joku juttu ärsyttää mua jää vielä siihen niin että sama paska jää pyörimään päähäni loppuillaksi, vaikka yleensä pystyn unohtamaan ja keskittymään uusiin juttuihin. Jotenkin kyseenalaista että miks dynaamisessa terapiassa "jankataan" ja "analysoidaan" menneitä joihin ei voi enää vaikuttaa. Fiilis usein: taas meni puol päivää pään seinään hakkaamiseen, vaikka pitäs olla just päinvastoin. Millaisena muut koette terapia systeemin?
Kommentit (11)
Itseäni ärsyttää, että psykologini "yliymmärtää", itse voisin edes jossain tilanteessa kaivata sitä että mulle sanotaan (vaikka jo usein tiedän itsekin toimivani kuin idiootti) että järki käteen ja toimi kuin aikuinen.
Vaihda terapeuttia toisen koulukunnan edustajaan. Toi ei selvästikään sovi sulle (enää?).
Yliymmärtäminen, myöntely ja surkuttelu ilman kunnollisia vasta-argumentteja ja käytännön neuvoja.
Kannataako dynaamisesta vaihtaa kognitiiviseen? Mistä löytyis hyviä? Tuntuu kyllä niin ajanhukalta...
Miksi ette vaihda terapeuttia jos olette tyytymättömiä?
Itse vaihdoin, nyt menossa kolmas ja samalla viimeinen terapiavuoteni, olen saanut valtavasti työkaluja jatkaa itseni kanssa.
Mistä löysit uuden? Nykyinen uhkailee että entä jos uusi ei olekaan parempi...
Ratkaisukeskeinen on mun pelastus- järkevä, lämmin aikuinen nainen. Mulle erityisen hyvä koska ongelmani juontuvat äidistäni...
Terapeuttini on aivan mahtava ihminen muuten, mutta välillä terapiatuntini menee enemmän niin päin että terapeuttini opettelee käsittelemään uusia näkökulmia joita minä selitän hänelle. Hän on tainnut oppia enemmän erinnäisistä asioista (eivätkä läheskään kaikki liity millään tavalla terapiaani) kuin mitä minä olen saanut tapaamisista irti tai oppinut itsestäni. Kokeilllan kyllä yhtä ja toista, mutta mikään ei ole oikein toiminut vielä. Kognitiivinen terapia kyseessä.
Olen menettänyt uskon koko terapiaan. Ei ole auttanut minua ainakaan millään lailla. Ja kyllä, olen työstänyt, olen ollut rehellinen jne jne.