Hassua kun sienestäminen on nyt muotia
Somessa esitellään saaliita. Kun olin lapsi, sienestys oli vanhuksien totaalisen epäcoolia hommaa.
-m38-
Kommentit (38)
Hyvää hyötyliikuntaa ja herkullisia aterioita. Mikä voisi olla parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on herkkutatteja metsät täynnä 👍
Mökin pihassa oli kanttarelleja. Nyt ne on mahassa, runsaan sipulin kera :D
Oon 39v mies. Lapsena ja nuorena kerättiin veljen ja siskon kanssa sieniä myyntiin. Sienitileillä ostettiin sitten harrastusvälineitä ja bensaa mopoihin yms. Todella iso summa kaikkiaan vuosien aikana.
Ei se ole sen coolimpaa kuin aiemmin. Sinä ja ikäluokkasi vaan iän puolesta kuuluttekin nyt noihin "vanhuksiin", joiden hommaksi nuorena sienestyksen katsoit.
Hippeily ja sen suuntainen on nyt in.
Mä tykkäsin sienestämisestä jo lapsena.
N33
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen hippeily? Onko ahventen onkiminenkin hippeilyä? Lähiruokaa, puhdasta ja maukasta.
Vierailija kirjoitti:
Sienestäisin jos uskaltaisin. On sienikirjakin, mutta pelkään kumminkin ottavani väärin ja myrkyttäisin perheeni.
Syksyn tullen
karhunkankahalla seitikit kasvaa
Niistä keitto mainen, maukas laitetaan
Jotta loppuisi ainainen kitinä ja nälkä
Jotta loppuisi tämä nöyryytetyn - nöyryytetyn osa
(Viikate: Alakulotettuja tunnelmia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen hippeily? Onko ahventen onkiminenkin hippeilyä? Lähiruokaa, puhdasta ja maukasta.
Tavallaan. Ysärillä syötiin kalapuikkoja. Lähiruokatermiäkään ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun AP oli pieni pitivät lapset sienestämistä vanhusten hommina.
Nyt kun AP on itse jo vanhus pitävät lapset edelleen sienestämistä vanhusten hommina.
Mikään ei siis ole muuttunut.
Kyllä keskivertosienestäjä on nuorempi nyt kuin ysärillä.
Kyllä. Nykyään 2-3-kymppiset sienestää ja hifistelee sillä
Ilmaista maukasta ruokaa metsät pullollaan ja nuorilleko ei kelpaa?
Kun olin lapsi niin mun äiti ja mummo sienesti, lapset eivät saaneet koskea sieniin. Eiköhän se sama ikäluokka sienestä nykyäänkin
Juuri nyt syön savukinkkuherkkutattipastaa. Ihan loistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun AP oli pieni pitivät lapset sienestämistä vanhusten hommina.
Nyt kun AP on itse jo vanhus pitävät lapset edelleen sienestämistä vanhusten hommina.
Mikään ei siis ole muuttunut.
Kyllä keskivertosienestäjä on nuorempi nyt kuin ysärillä.
Kyllä. Nykyään 2-3-kymppiset sienestää ja hifistelee sillä
Kyllä 2-3 kymppiset on ennenkin sienestäneet ja hifistäneet sillä. Lapsen silmin nuokin vaan on "vanhuksia" jo.
Jaa. Minä olen syntynyt -79 ja ihan lapsesta asti olen sienestänyt.
Kaffepulla kirjoitti:
Olen 70-luvun alussa syntynyt. Ei mun nuoruudessa nuoret sienestäneet. Pussikaljaa juotiin ja tupakkia poltettiin. Vanhukset kävivät sienessä ja marjassa.
Käykö nykynuoret muka sienessä? Siis ruokasieniä pomimassa. Ainahan on niitä nuorehkoja jännäsienien etsijöitä ollut. Mielestäni keski-ikäiset sienestävät ja käyvät Saimi Hoyerin sienikursseilla ja ovat trendikkäitä. Itse kiinnostuin sienestämisestä about 30 vuotiaana. Ensin tosiaan hurmaannun alkukantaisesta keräilyvietistä kun löysin kasapäin kanttarelleja ja suppiksia. Myöhemmin aloin löytämään myös tatteja. Mutta siis pääosin meidän mökin maisemissa ei ole paljon tatteja joka vuosi, ja on muutamia vanhuksia jotka aina ehtivät ensin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä olen syntynyt -79 ja ihan lapsesta asti olen sienestänyt.
Samoin. Ja minun lapset on kulkeneet pienestä pitäen mukanani.
Olen sienestänyt koko ikäni. Asuimme Helsngissä ja isä opetti sienestämään. Tänään saalis oli aika vaatimaton, koska päätarkoitus oli vain ulkoilla koiran kanssa. Herkkutatteja löytyi ja mikä mukavinta, ihan virheettömiä.