Kuka on ex-mies, josta Eva Wahlström kirjoittaa?
Wahlströmin kirjassa kuvataan, kuinka puolison pettäminen tuli esille siten, että ulkopuolinen nainen ilmestyi jumppasalille kesken Wahlströmin treenien ja kertoi tälle suhteesta.
– Avomiehesi oli mun luonani viimeksi aamulla.
– Eikä ollut, vastaan kiukkuisesti.
Hän oli salilla, mietin, hän ei jättäisi aamusalia väliin mistään syystä. Hänellä on selkärankaa. Hän ei lankea houkutuksiin.
– Oli se, nainen sanoo ottaessaan esille puhelimensa.
Puhelin ei tahdo pysyä hänen tärisevissä käsissään. Hän avaa viestejään. Ja siinä ne ovat, pari-kolmekymmentä avomieheni lähettämää viestiä perätysten.
Wahlström avaa useaan otteeseen kirjassaan myös sitä, kuinka entinen mies kontrolloi ja alisti häntä henkisesti vahtimalla kaikkia Wahlströmin tekemisiä.
Poikaystävä sanoo, ettei meidän uskontomme salli kermaa. Siitä joutuu kuulemma suoraan helvettiin. Sama pätee kahvimaitoon, salaatinkastikkeeseen, puuron hillosilmään – kaikkeen, mitä ilman voi selvitä tulosten huonontumatta. Jos syö jotain maun takia, on heikko, selkärangaton. Vielä pahempi, jos syö mieliteon takia. Me ei olla heikkoja.
Keitän riisin ja avaan tonnikalapurkin. Aikaisemmin olisin laittanut sekaan ketsuppia, mutta siitäkin joutuu helvettiin. ”Tiedätkö, paljonko sokeria tämäkin sisältää?” avomies sanoi kerran. ”Juhlapäivinä vain”, hän jatkoi, otti purkin hymyillen kädestäni ja laittoi sen takaisin jääkaappiin.
Avomies on sanonut, etten saa puhua hänestä sanaakaan kavereille. Toisaalta hän kieltää minulta melkein kaikki kaveritkin, joten sillä ei ole väliä. Ei ole ketään, kenen kanssa olla puhumatta hänestä tai urheilusta.
Enää sunnuntaisin ei nukuta pitkään, ei laahusteta pyjamassa koko päivää eikä käydä ulkona syömässä. Ei herkutella, ei syödä jäätelöä eikä juoda maitokahvia. Ei kerätä voimia tulevaan viikkoon. Jos nykyään nukun sunnuntaina pitkään, poikaystävä sanoo, että otteeni alkaa lipsua, ettei lepo tarkoita sitä, että täytyy laiskotella koko päivä. Siksi meillä noustaan aikaisin myös sunnuntaisin, puetaan verkkarit ja lähdetään pitkälle kävelylle. Kävellään tuntikausia kovaa, ei puhuta mitään, kävellään vain. Poikaystävä kävelee usein niin nopeasti, etten pysy mukana, ellen ota juoksuaskeleita.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:28"]
Olisko se saavuttanut mitalejaan ilman tuta miestä?
[/quote]
Olisko se saavuttanut mitalejaan, jos olis saanut laittaa ruokaansa teelusikallisen ketsuppia? Tai aamukahviin maitoa? Tai nukkua sunnuntaina tunnin-pari kauemmin?
On se muuten tainnut pärjätä ihan ok myös eron jälkeen. Eli mies ei sittenkään tainnut olla se ratkaisevin lenkki menestyksessä.
Mulla on sellainen muistikuva että olisi joskus sanonut Janin pettäneen? Mutta ei kyllä muuten kuulosta Janilta.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:34"]
Oisko se Jani Juntusta edeltänyt avomies? Joku joka on myös ollut urheilija/kuntoilija, muistaakseni se mies oli?
[/quote]
Kyllä Juntunen jossain lehdessä kertoi kuinka käyvät mm. salilla ja juoksemassa yhdessä. Luetteli pitkän listan kaikkea mitä yhdessä tekevät liikunnan saralla. Että voi se tuo hyvinkin olla.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:40"]
Mulla on sellainen muistikuva että olisi joskus sanonut Janin pettäneen? Mutta ei kyllä muuten kuulosta Janilta.
[/quote]
Tunnetko sä Janin?
Juntunenkin on urheiluhullu. Eikös heillä ollut salamarakastuminen ja sittemmin ero tuli pettämisen vuoksi. Ei edes puheväleissä olleet, ehkeivät vieläkään ole. Näin juorulehtien mukaan silloin joskus muinoin.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:52"]
Mikä uskonto? Siis urheilu?
[/quote]
Ilmeisesti urheilu oli se "uskonto". Jonka mukaan siis elettiin ja karsittiin kaikki turha pois.
Musta se Jantusta edeltänyt jantteri ei ollut mikään erityisen urheilullinen, jos en nyt ihan väärin muista.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:30"]
Onko toi Jani sen lapsen isä?
[/quote]
eikun pekka on lapsen isä
Aika sekopäinen kontrollifriikki. Onneksi jo historiaa Evan elämässä.
Oisko tuo Jani? http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288338665560.html
Elämä on tosi kurinalaista, mutta tämä sopii mulle. Tuntuu ihan kamalalta katsoa, miten muut samanikäiset kaverit elävät. En ikinä haluaisi vaihtaa tätä siihen, että istuisin illat baarissa ja nukkuisin aamulla pitkään ja kärsisin krapulasta.
Tietysti sekin vaikuttaa, että olen esikuva. Mulle tulee kova morkkis heti, kun teen mukamas jotain väärää, vaikken oikeasti olisi tehnytkään. En voi rällätä miten lystään, Eva sanoo.
Aamuvirkun urheilijan päivä käynnistyy puurolla. Syön aina haudutuskattilassa tehtyä jyväpuuroa. Jyvät laitetaan jo illalla kattilaan. Se on paitsi tosi hyvää, myös tehokasta. Mä keitän puuron, ja Jani pesee kattilan, Eva nauraa ja viittaa poikaystäväänsäJani Juntuseen.
Ketju on pari vuotta vanha, mutta kysyn silti. Selvisikö koskaan, että kuka tämä kirjan mies oli? Oliko Jani Juntunen, kuten tässä ketjussa joku aiemmin mainitsi?
Enemmänkin minua ihmettyttää se, miksi on antanut määräillä itseään? Ei kai ketään tuollaisessa suhteessa pakoteta olemaan.
Toi juntonen näyttää ihan narkomaani rotalta. hyi v..
Mun mielestä se on kyllä hyvännäköinen, mutta jos tuollainen mitä kirjassa kuvattu niin.... kääk. Karkuun!
Juntunen on todella aktiivinen Tinderissä ja muissa deittiversioissa.
Juntunen on Tinderissä... v a r o k a a!!!!
Kuin monta miästä sillä on jo ollu