Miksi verkkopankissa näkyy Visa-kortin tiedoissa katevaraus?
Olen käyttänyt luottokorttia 280€ summan edestä. Kuitenkin katervarauksissa näkyy 368€ summa ja kortilla on sitten käyttövaraa vielä 1000€-280€-368€=352€. En ymmärrä tuota katevarausta, koska en ole sellaista summaa käyttänyt mihinkään :-O Mitä tuo tarkoittaa?
Kommentit (10)
Ei ne maksut katevarauksena näy. Soita pankkiin ja kysy jos tosiaan et ole esim. vahingossa pankkikortin sijaan ostanut jotain visalla. Huolestuttavia tuommoiset isot yllättävät menot joita ei ole itse tehnyt.
Mihin käytit tuon 280 euroa? Varsinkin hotellit tekevät katevarauksen hotelliin saapuessa isommalle summalle kuin mitä huoneen hinta on. Joskus nämä katevaraukset jäävät "roikkumaan" eivätkä poistu vaikka hotelli olisikin jo kortin veloittanut sillä oikealla summalla.
oletko antanut kortin esim. jonkin hotelli- tai lentovarauksen yhteydessä? Voi liittyä siihen garanteeraukseen. Kannattaa kysyä pankista, jos et keksi mitään tällaista.
Minulla näkyy monesti ostos katevarauksena, ihan pienetkin summat. 1-3 pv ostoksen jälkeen.
Soitin pankkiin ja kysyin. Katevarauksina näkyivät erään firman "ostokset" joita yritin netissä tehdä, mutta tuli aina ilmoitus epäonnistuneesta ostosyrityksestä. Summat on jääneet roikkumaan katevarauksiin ja firman taholta niitä ei ole vielä poistettu.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:08"]
Minulla näkyy monesti ostos katevarauksena, ihan pienetkin summat. 1-3 pv ostoksen jälkeen.
[/quote]
Niin, tilillä näkyy useinkin, mutta aiemmin en ole huomannut luottokortin puolella samaa.
ap
Kyllä mulla yleensä se katevaraus poistuu siinä kohtaa kuin se veloitus tehdään. Luotto- tai pankkikortilla. Hotellia en kuitenkaan ole maksanut joten en tiedä miten noi toimii normaalisti. Verkkokaupoista, myös ulkomailta, olen kuitenkin välillä ostellut.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:16"]
Kyllä mulla yleensä se katevaraus poistuu siinä kohtaa kuin se veloitus tehdään. Luotto- tai pankkikortilla. Hotellia en kuitenkaan ole maksanut joten en tiedä miten noi toimii normaalisti. Verkkokaupoista, myös ulkomailta, olen kuitenkin välillä ostellut.
[/quote]
Tottakai katevaraus poistuu, kun veloitus tehdään. Ap:n kohdalla katevaraus roikkuu edelleen kortilla, vaikka maksut on epäonnistuneet.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:12"]
Soitin pankkiin ja kysyin. Katevarauksina näkyivät erään firman "ostokset" joita yritin netissä tehdä, mutta tuli aina ilmoitus epäonnistuneesta ostosyrityksestä. Summat on jääneet roikkumaan katevarauksiin ja firman taholta niitä ei ole vielä poistettu.
ap
[/quote]Juuri näin. Joskus maksu ei onnistu, niin summa voi roikkua jonku päivän katevarauksena, ennen kuin poistuu.
Maksatko koko saldon pois kerran kuussa vai lyhennätkö maksuja tietyissä erissä? Voisiko siellä olla aikaisempia maksuja vielä tuo 368 € jäljellä?