Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilillä 0,01€, mitwn toimeentulotukihakemus voidaan hylätä! :(

Vierailija
17.09.2014 |

Tässä se oli, tää oli viimeinen toivo saada laskut maksettua ja rahaa ruokaan.

Työmarkkinatuki tulee vasta ensi viikon perjantaina (hyvällä lykyllä, voi mennä sitä seuraavan viikon maanantaihinkin)

Olin viimekuussa saanut palkkaa 600€, joka meni kokonaisuudessaan laskuihin yms. Tälle kuulle ei ollut siis mitään muita tuloja kuin n. 200€ asumistukea... :(

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:42"]

mene käymään seurakunnan diakonityöntekijän luona. siskoni sairastui eikä pystynyt tekemään töitä. vuokra oli korkea eikä sopimusta voinut irtisanoa, kun vasta vuoden päästä. seurakunta avusti häntä laskuissa ja ruokaostoksissa. seurakunnalla on kuitenkin tietty budjetti tietylle ajalle ja jos se ylittyy niin eivät voi auttaa. ainakin täällä suuri osa avusta menee valitettavasti juopoille, mutta aina kannattaa yrittää! ja lähes aina laskujen eräpäiviä voi myös siirtää kun vaan ottaa puhelimen kauniiseen käteen ja soittaa.

[/quote]

Sellaista vuokrasopimusta ei olekkaan mitä ei voi irtisanoa

Vierailija
22/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:57"]

Olen 22-vuotias ja tässä kuussa saan ensimmäisen työmarkkinatuen. Valmistuin toukokuussa ja olin koko kesän töissä... :( En jotenkin vain tajunnut että tuo viimeinen pieni palkka aiheuttaisi minulle tälläisen tilanteen.

Diakoniaan soitan heti aamulla, kun ovat paikalla torstaisin ja perjantaisin klo 9-11, mitenhän helposti sieltäkään minua autetaan, kun en tosiaan kuulu kirkkoon ja aiemmin olen voinut elää jopa suht rennosti rahan kanssa.

Minulle luvattiin töitä kesätöiden jälkeen, mutta viime tipassa ilmoitettiin että ei olekaan. Minulla on kissa ja koira, mutta en haluaisi luopua niistä. :( Olen hirveän ujo ja olisin todella yksinäinen ilman lemmikkejäni.

ap

[/quote]

Tekösyitä. Miksi et laittanut palkastasi rahaa säästöön? Aina pitää elää niin että palkasta jää rahaa säästöön AINA!

Jos sinulla ei ole rahaa pitää eläimiä niin sitten niistä pitää luopua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:58"]

Olen 22-vuotias ja tässä kuussa saan ensimmäisen työmarkkinatuen. Valmistuin toukokuussa ja olin koko kesän töissä... :( En jotenkin vain tajunnut että tuo viimeinen pieni palkka aiheuttaisi minulle tälläisen tilanteen.

Diakoniaan soitan heti aamulla, kun ovat paikalla torstaisin ja perjantaisin klo 9-11, mitenhän helposti sieltäkään minua autetaan, kun en tosiaan kuulu kirkkoon ja aiemmin olen voinut elää jopa suht rennosti rahan kanssa.

Minulle luvattiin töitä kesätöiden jälkeen, mutta viime tipassa ilmoitettiin että ei olekaan. Minulla on kissa ja koira, mutta en haluaisi luopua niistä. :( Olen hirveän ujo ja olisin todella yksinäinen ilman lemmikkejäni.

ap

[/quote]

Ainiin ja olen hakenut oikeastaan mitä tahansa töitä mitä vain kykenen tekemään. Kaupan kassalle en mielelläni menisi, koska viimeksi kun tein näitä töitä menin ihan lukkoon ja romahdin, kun osa asiakkaista oli niin inhottavia ja kärsin muutenkin sosiaalisten tilanteiden pelosta koska minua kiusattiin kouluaikoina todella rajusti.

Minulla on myös polvivamma jonka takia en pysty kovin fyysistä työtä tekemään..

ap

[/quote]

Tekosyitä ainakin osaat keksiä. Harmi vaan että siitä ei makseta palkkaa

Vierailija
24/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:58"]

ap

[/quote]

Ainiin ja olen hakenut oikeastaan mitä tahansa töitä mitä vain kykenen tekemään. Kaupan kassalle en mielelläni menisi, koska viimeksi kun tein näitä töitä menin ihan lukkoon ja romahdin, kun osa asiakkaista oli niin inhottavia ja kärsin muutenkin sosiaalisten tilanteiden pelosta koska minua kiusattiin kouluaikoina todella rajusti.

Minulla on myös polvivamma jonka takia en pysty kovin fyysistä työtä tekemään..

ap

[/quote]

Elukat pois, masennuslääkkeet ja polvileikkaukseen niin sit saat minun myötätuntoni

[/quote]

Ihan hirveää paskaa! Kaikenmaailman palstalääkäreitä diagnooseja ja hoitosuunnitelmia täällä tekemässä. 

[/quote]

Totuus tuo oli. Jos ei ole raha niin eläimet pois. Jos on sairauksia niin lääkäriin. Jos ei ole valmis menemään lääkäriin niin mitään vikoja ei oikeasti edes ole

Vierailija
25/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on että ihan peruselämiseenkin menee jo se 2000€/kk. Esim meillä: vuokra 570€, sähkö 100€, ruokalasku 500€, bensaan 700€. Lopuilla maksetaan omia laskuja ja velkoja. Ei koskaan jää mitään säästöön.

Vierailija
26/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ap:ta haukutte? Hänhän on opiskellut ja tehnyt töitäkin. Mitä sitten jos ei pysty kassahommia tai varastoduunia tekemään? Mitä järkeä ap:ta olisi näihin hommiin edes laittaa, kun niihinkin on varmasti tulijoita ihan tarpeeksi.

Ap:n kannattaa tehdä niitä hommia joista hänellä on kokemusta.

Kissa ja koira ei ole edes paha menoerä, monella köyhällä on oikeasti hirveä eläinlauma. Masentuneelle yksinäiselle ihmiselle lemmikit voivat olla oikeasti todella tärkeitä!

Vierailija
27/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö te edes ettei polvileikkaukseen niin vain "mennä"? Ensinnäkin noita leikkauksia tehdään todella nihkeästi jos vamma ei oikeasti haittaa jo elämää (se ettei voi painaa raskasta fyysistä työtä ei ole elämää rajoittava tekijä) koska on mahdollisuus että leikkaus vain pahentaa tilannetta.

Sitten jos leikkaus ei toimikaan ja ap:n vamma pahenee, niin silloin se menoa sairauseläkkeelle.

t. kokemusta on

Vierailija
28/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:24"]

Kyllä se vaan niin on että ihan peruselämiseenkin menee jo se 2000€/kk. Esim meillä: vuokra 570€, sähkö 100€, ruokalasku 500€, bensaan 700€. Lopuilla maksetaan omia laskuja ja velkoja. Ei koskaan jää mitään säästöön.

[/quote]

700€ bensaan kuussa? Tuskin kovin pakollinen menoerä lähellekään kaikille.

Vierailija
29/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ju

Vierailija
30/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa pitää jäädä noin 500euroa sähkölaskun ja vuokran sekä th-kulujen jälkeen käteen......muistaakseni katsotaan 2kk keskiarvo taaksepäin eli turha vinkua jos edellisessä kuussa tulee 2000e ja 1kk päästä ei mitään.

Vierailija
31/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:06"]

Siis olet viime kuussa saanut työmarkkinatuen (n. 600 €), asumistuen (n. 200€) palkan (600€) + nyt kuun alussa olet saanut 200€ asumistukea?

Alakanttiin laskettuna siis 1600€ ilmaista rahaa! Mihin hittoon olet rahasi hassannut? Tuo on enemmän mitä suurin osa saa kuukaudessa palkkaa!!

[/quote]

Laskentaanpa. Jos ap asuu vuokralla halvalla alueella eikä omista autoa. Asumiseen menee ehkä alakanttiin katsottuna 400€, koska suomessa vuokrat ovat varsin korkealla.

AP:n täytyy käydä vaikka viikon mittaisella työkkärin kurssilla, Kelan toimistolla ja työkkärissä. Kausilippu bussiin maksaa ehkä 40-80€/kk alueesta riippuen.

Sähkö n. 20€/kk

Vesi 18€/kk

Puhelin 20€/kk

Netti 20€/kk

tässä on siis 558€

Jäljelle jää 1042€, josta ap maksaa seuraavankin kuun menot

Jää 484€ jolla ap:n pitää ostaa kahden kuukauden ruuat ja maksaa muut ylimääräiset menot

eli 242€/kk
[/quote]

Mitenköhän mä pärjään tolla ja ruokin myös lapsen, mutta apee ei pärjää?

Vierailija
32/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:57"]Olen 22-vuotias ja tässä kuussa saan ensimmäisen työmarkkinatuen. Valmistuin toukokuussa ja olin koko kesän töissä... :( En jotenkin vain tajunnut että tuo viimeinen pieni palkka aiheuttaisi minulle tälläisen tilanteen.

ap
[/quote]

Diakoniaan kannattaa pistää sähköpostia saat nopeammin kiinni.

Vierailija
33/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukat taitaa tulla halvemmaksi kuin kasa masennuslääkkeitä ja työkyvyttömyys. Auttavat samaan vaivaankin. Liikkuessa (koiran kanssa on pakko) pysyy myös peruskunto edes jonkinlaisena. 

Vierailija
34/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:24"]

[/quote]ja montakos teitä on

Vierailija
35/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:06"] Siis olet viime kuussa saanut työmarkkinatuen (n. 600 €), asumistuen (n. 200€) palkan (600€) + nyt kuun alussa olet saanut 200€ asumistukea?   Alakanttiin laskettuna siis 1600€ ilmaista rahaa! Mihin hittoon olet rahasi hassannut? Tuo on enemmän mitä suurin osa saa kuukaudessa palkkaa!! [/quote]   Laskentaanpa. Jos ap asuu vuokralla halvalla alueella eikä omista autoa. Asumiseen menee ehkä alakanttiin katsottuna 400€, koska suomessa vuokrat ovat varsin korkealla. AP:n täytyy käydä vaikka viikon mittaisella työkkärin kurssilla, Kelan toimistolla ja työkkärissä. Kausilippu bussiin maksaa ehkä 40-80€/kk alueesta riippuen. Sähkö n. 20€/kk Vesi 18€/kk Puhelin 20€/kk Netti 20€/kk tässä on siis 558€   Jäljelle jää 1042€, josta ap maksaa seuraavankin kuun menot   Jää 484€ jolla ap:n pitää ostaa kahden kuukauden ruuat ja maksaa muut ylimääräiset menot   eli 242€/kk [/quote] Mitenköhän mä pärjään tolla ja ruokin myös lapsen, mutta apee ei pärjää?

[/quote]

Siis tuossa laskelmassahan tulot oli tuplasti sen, mitä ap sai!?? 

Vierailija
36/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:06"]

Siis olet viime kuussa saanut työmarkkinatuen (n. 600 €), asumistuen (n. 200€) palkan (600€) + nyt kuun alussa olet saanut 200€ asumistukea?

Alakanttiin laskettuna siis 1600€ ilmaista rahaa! Mihin hittoon olet rahasi hassannut? Tuo on enemmän mitä suurin osa saa kuukaudessa palkkaa!!

[/quote]

Ei kai työmarkkinatukea makseta, jos saa palkkaa? Eikä ole harvinaista, että kun tipahtaa normaalista elämästä jonkun tuen piiriin, sitä tukipäätöstä joutuu joskus odottamaan muutaman viikon.

Vierailija
37/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ei tule sossusta rahaa kun saldo on 0!?!??

HALOO!! Ei sossussa voida ottaa huomioon sitä että olet itse tuhlannut rahasi tai maksellut vippejä, muutenhan kaikki voisivat hassata rahansa ja mennä käsi ojossa hakee elatuksen sossusta. Järki käteen nyt! Se on raaka tosi asia että jos olet saanut enemmän rahaa viime kuussa niin sen katsotaan minimimenojen mukaisesti riittävän tietylle ajalle. Ei ole sossun vika jos olet hankkiutunut velkoihin yli varojesi.

Jokaiselle lasketaan tuet samaan tapaan. Kukaan ei saa enempää kuin toinen. Yksinasuvalla toimeentulo on tosi pieni: alle tonni. On se selvä ettei pärjää jos joka kuu joutuu maksella sadoilla euroilla velkoja, mutta se on sitten velkaneuvojan asia auttaa.

-sossu

Vierailija
38/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:06"] Siis olet viime kuussa saanut työmarkkinatuen (n. 600 €), asumistuen (n. 200€) palkan (600€) + nyt kuun alussa olet saanut 200€ asumistukea?   Alakanttiin laskettuna siis 1600€ ilmaista rahaa! Mihin hittoon olet rahasi hassannut? Tuo on enemmän mitä suurin osa saa kuukaudessa palkkaa!! [/quote]   Laskentaanpa. Jos ap asuu vuokralla halvalla alueella eikä omista autoa. Asumiseen menee ehkä alakanttiin katsottuna 400€, koska suomessa vuokrat ovat varsin korkealla. AP:n täytyy käydä vaikka viikon mittaisella työkkärin kurssilla, Kelan toimistolla ja työkkärissä. Kausilippu bussiin maksaa ehkä 40-80€/kk alueesta riippuen. Sähkö n. 20€/kk Vesi 18€/kk Puhelin 20€/kk Netti 20€/kk tässä on siis 558€   Jäljelle jää 1042€, josta ap maksaa seuraavankin kuun menot   Jää 484€ jolla ap:n pitää ostaa kahden kuukauden ruuat ja maksaa muut ylimääräiset menot   eli 242€/kk [/quote] Mitenköhän mä pärjään tolla ja ruokin myös lapsen, mutta apee ei pärjää?

[/quote]

Siis tuossa laskelmassahan tulot oli tuplasti sen, mitä ap sai!?? 
[/quote]

Mä saan lapsilisän + yh korotuksen, kelan maksaman elatusmaksu ja asumistuen ja työttömyyspäivärahan, eli yhteensä 1400 ja silti pärjätään. Ruokitaan kissatkin.

Vierailija
39/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:40"]

Siis... Nuoret ihmiset ovat nykyään näin laiskoja? Ap minä olin sinun ikäisenä jo vakiduunissa, kasvata vähän selkärankaa..

[/quote]

Joo. Kun sitä selkärankaa kasvattaa liikaa, se puhkaisee aivot ja tulee tällaisia tunnelobotomian läpikäyneitä veemäisiä akkoja. Älä välitä ap. Roimasti tsemppiä, kyllä sinä selviät.

Vierailija
40/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:23"]

On se kumma kun ei tule sossusta rahaa kun saldo on 0!?!?? HALOO!! Ei sossussa voida ottaa huomioon sitä että olet itse tuhlannut rahasi tai maksellut vippejä, muutenhan kaikki voisivat hassata rahansa ja mennä käsi ojossa hakee elatuksen sossusta. Järki käteen nyt! Se on raaka tosi asia että jos olet saanut enemmän rahaa viime kuussa niin sen katsotaan minimimenojen mukaisesti riittävän tietylle ajalle. Ei ole sossun vika jos olet hankkiutunut velkoihin yli varojesi. Jokaiselle lasketaan tuet samaan tapaan. Kukaan ei saa enempää kuin toinen. Yksinasuvalla toimeentulo on tosi pieni: alle tonni. On se selvä ettei pärjää jos joka kuu joutuu maksella sadoilla euroilla velkoja, mutta se on sitten velkaneuvojan asia auttaa. -sossu

[/quote]

Just. Mutta unohdit nyt mainita värivirheklausuulista. Koitapa väittää, että mamut saavat yhtä paljon kuin suomalaiset, "sossu".