Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilillä 0,01€, mitwn toimeentulotukihakemus voidaan hylätä! :(

Vierailija
17.09.2014 |

Tässä se oli, tää oli viimeinen toivo saada laskut maksettua ja rahaa ruokaan.

Työmarkkinatuki tulee vasta ensi viikon perjantaina (hyvällä lykyllä, voi mennä sitä seuraavan viikon maanantaihinkin)

Olin viimekuussa saanut palkkaa 600€, joka meni kokonaisuudessaan laskuihin yms. Tälle kuulle ei ollut siis mitään muita tuloja kuin n. 200€ asumistukea... :(

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla ei ole lapsia, niin ihan hyvin pärjäät vielä viikon ruuatta, kun olet ilmeisesti ollut jo jonkun aikaa ilman ruokaa.

Mikään lasku ei varmasti mene vielä perintään, jos tämän ja viime kuun laskuja ovat. Relax, hanasta tulee vettä.

Vierailija
62/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea voi saada työmarkkinatuen ja asumislisän päälle, jos tulosi eivät ylitä tiettyjä rajoja. Mikäli olet saanut näiden lisäksi vielä palkkaa, ei sinulle välttämättä myönnetä tukea, koska tulosi ylittävät sallitut rajat. Muistaakseni sossu kannustaa vielä työntekoa (hetkellistäkin) joten luultavasti sinulta ei ole edes koko summaa laskettu tuloiksi, vaan siitä on "hyväksiluettu" tietty prosentti (jotain tyyliin 80% saamastasi palkasta laskettu tuloiksi). Harkinnanvaraista tukea voit kuitenkin saada esimerkiksi ruokaan, mutta sinun täytyy osata perustella mihin ja miksi olet saamasi palkan käyttänyt. Jos olet täysin vailla rahaa, sinuna ottaisin uudestaan yhteyttä ja tekisin selvityksen mihin olet saamasi tulot käyttänyt. Pieni vaiva lopulta siitä, jos saat rahallista apua. Itse olen muutamia kertoja joutunut hakemaan toimeentulotukea ja tehnyt perusteellisen selvityksen, jonka perusteella olen saanut tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:14"]

Käsittääkseni toimeentultukea ja työmarkkinatukea ei makseta yhtä aikaa? Jos rahat loppuu kesken, niin täytyy kysyä sosiaalitoimistolta, mut nekin joissain tapauksissa vain "lainaa" rahaa, et kandee olla varovainen.

[/quote]

No tottakai maksetaan yhtäaikaa :) Ei ne mullekaan mitään "lainaa", vaan ihan saan kunnollista toimeentulotukea. Kun kerta työmarkkinatuki (522e/kk) ei riitä, niin pakkohan se on sieltä saada lisätukea. Tosin tuosta 522e joudun maksamaan n. 40e itse vielä vuokraa, jotta jää se 480e/kk minkä sossu katsoo riittäväksi toimeentuloksi kuukaudessa. Sieltä siis maksetaan loppuvuokra, melkein, mikä jää asumistuesta, sähkö, terveydenhuoltomenot, ei muuta. Tottakai ne saattaa periä joitain tukia takaisin, jos on tullut päällekäisyyksiä tai ovat maksaneet jollekin kuukaudelle liikaa, tätä varmaan tarkoitit "lainalla"?

Vierailija
64/64 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:26"]

missä pääsee vuokralle 400eurolla alakanttiin katsottuna? mulla toi on puolet siitä mitä maksan eikä oo iso loukku!

[/quote]

No minähän sanoin että alakanttiin laskettuna, jos ap asuu jossain syrjässä kuoleessa pikkukunnassa, vuokra voi hyvinkin olla tuon 400€ yksiöstä.

Mutta todennäköisesti ap ei asu noin halvalla, vaan vuokraan menee paljon enemmän rahaa.