Tilillä 0,01€, mitwn toimeentulotukihakemus voidaan hylätä! :(
Tässä se oli, tää oli viimeinen toivo saada laskut maksettua ja rahaa ruokaan.
Työmarkkinatuki tulee vasta ensi viikon perjantaina (hyvällä lykyllä, voi mennä sitä seuraavan viikon maanantaihinkin)
Olin viimekuussa saanut palkkaa 600€, joka meni kokonaisuudessaan laskuihin yms. Tälle kuulle ei ollut siis mitään muita tuloja kuin n. 200€ asumistukea... :(
Kommentit (64)
Kuulostat ihan entiseltä ystävältäni, joka valitsi tiensä narkomaanina.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:24"]Kyllä se vaan niin on että ihan peruselämiseenkin menee jo se 2000€/kk. Esim meillä: vuokra 570€, sähkö 100€, ruokalasku 500€, bensaan 700€. Lopuilla maksetaan omia laskuja ja velkoja. Ei koskaan jää mitään säästöön.
[/quote]
Kallista on tuo auton pito. Mä säästän siis joka kuukausi vähintään 700 euroa:)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:24"]
Kyllä se vaan niin on että ihan peruselämiseenkin menee jo se 2000€/kk. Esim meillä: vuokra 570€, sähkö 100€, ruokalasku 500€, bensaan 700€. Lopuilla maksetaan omia laskuja ja velkoja. Ei koskaan jää mitään säästöön.
[/quote]
Miten voi olla ruokalasku 500 euroa? Jos bensaan menee 700 euroa niin luovu autosta. Sähköön ei voi mennä 100 euroa kuussa. Jos menee niin teette jotain pahasti väärää.
Ongelmasi ei ole liian pienissä tuloissa vaan aivan sairaassa elämäntavassanne.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:27"]
Mitä te ap:ta haukutte? Hänhän on opiskellut ja tehnyt töitäkin. Mitä sitten jos ei pysty kassahommia tai varastoduunia tekemään? Mitä järkeä ap:ta olisi näihin hommiin edes laittaa, kun niihinkin on varmasti tulijoita ihan tarpeeksi.
Ap:n kannattaa tehdä niitä hommia joista hänellä on kokemusta.
Kissa ja koira ei ole edes paha menoerä, monella köyhällä on oikeasti hirveä eläinlauma. Masentuneelle yksinäiselle ihmiselle lemmikit voivat olla oikeasti todella tärkeitä!
[/quote]
Ap keksii vaan tekosyitä. Työtä ei tehdä koska se on hauskaa vaan siksi että siitä saadaan rahaa. AP:n yksinäisyydellä tai ongelmilla ei ole merkitystä.
Aluksi aina tukien kanssa kestää! Koitat vaan jotenkin sinnitellä ja sitten suunnittelet menot tulojen mukaan! Seurakunnat voi auttaa!
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:26"]
missä pääsee vuokralle 400eurolla alakanttiin katsottuna? mulla toi on puolet siitä mitä maksan eikä oo iso loukku!
[/quote]
Tilanne oli kuvitteellinen suuntaa antava esimerki, ei todellinen tilanne.
Älä valita.
Olet tuhlannut rahasi.
Oma moka.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:26"]
missä pääsee vuokralle 400eurolla alakanttiin katsottuna? mulla toi on puolet siitä mitä maksan eikä oo iso loukku!
[/quote]
Se o-li e-si-merk-ki las-kel-ma.
oletan että ap on nuori ja juuri työttömäksi jäänyt ihminen. et siis ole saanut viime kuulta vielä työmarkkinatukea, eli tuo viime kuun palkka oli viimeinen palkkasi.
Kuulostaa siltä että olet just siinä ensimmäisessä tukivaiheessa, jossa oikein mikään ei liiku. Älä huoli, jatkossa saat kaikki sinulle kuuluvat tuetkin varmasti sujuvammin.
Siis... Nuoret ihmiset ovat nykyään näin laiskoja? Ap minä olin sinun ikäisenä jo vakiduunissa, kasvata vähän selkärankaa..
mene käymään seurakunnan diakonityöntekijän luona. siskoni sairastui eikä pystynyt tekemään töitä. vuokra oli korkea eikä sopimusta voinut irtisanoa, kun vasta vuoden päästä. seurakunta avusti häntä laskuissa ja ruokaostoksissa. seurakunnalla on kuitenkin tietty budjetti tietylle ajalle ja jos se ylittyy niin eivät voi auttaa. ainakin täällä suuri osa avusta menee valitettavasti juopoille, mutta aina kannattaa yrittää! ja lähes aina laskujen eräpäiviä voi myös siirtää kun vaan ottaa puhelimen kauniiseen käteen ja soittaa.
Olen 22-vuotias ja tässä kuussa saan ensimmäisen työmarkkinatuen. Valmistuin toukokuussa ja olin koko kesän töissä... :( En jotenkin vain tajunnut että tuo viimeinen pieni palkka aiheuttaisi minulle tälläisen tilanteen.
Diakoniaan soitan heti aamulla, kun ovat paikalla torstaisin ja perjantaisin klo 9-11, mitenhän helposti sieltäkään minua autetaan, kun en tosiaan kuulu kirkkoon ja aiemmin olen voinut elää jopa suht rennosti rahan kanssa.
Minulle luvattiin töitä kesätöiden jälkeen, mutta viime tipassa ilmoitettiin että ei olekaan. Minulla on kissa ja koira, mutta en haluaisi luopua niistä. :( Olen hirveän ujo ja olisin todella yksinäinen ilman lemmikkejäni.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:57"]
Olen 22-vuotias ja tässä kuussa saan ensimmäisen työmarkkinatuen. Valmistuin toukokuussa ja olin koko kesän töissä... :( En jotenkin vain tajunnut että tuo viimeinen pieni palkka aiheuttaisi minulle tälläisen tilanteen.
Diakoniaan soitan heti aamulla, kun ovat paikalla torstaisin ja perjantaisin klo 9-11, mitenhän helposti sieltäkään minua autetaan, kun en tosiaan kuulu kirkkoon ja aiemmin olen voinut elää jopa suht rennosti rahan kanssa.
Minulle luvattiin töitä kesätöiden jälkeen, mutta viime tipassa ilmoitettiin että ei olekaan. Minulla on kissa ja koira, mutta en haluaisi luopua niistä. :( Olen hirveän ujo ja olisin todella yksinäinen ilman lemmikkejäni.
ap
[/quote]
Ainiin ja olen hakenut oikeastaan mitä tahansa töitä mitä vain kykenen tekemään. Kaupan kassalle en mielelläni menisi, koska viimeksi kun tein näitä töitä menin ihan lukkoon ja romahdin, kun osa asiakkaista oli niin inhottavia ja kärsin muutenkin sosiaalisten tilanteiden pelosta koska minua kiusattiin kouluaikoina todella rajusti.
Minulla on myös polvivamma jonka takia en pysty kovin fyysistä työtä tekemään..
ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:58"]
ap
[/quote]
Ainiin ja olen hakenut oikeastaan mitä tahansa töitä mitä vain kykenen tekemään. Kaupan kassalle en mielelläni menisi, koska viimeksi kun tein näitä töitä menin ihan lukkoon ja romahdin, kun osa asiakkaista oli niin inhottavia ja kärsin muutenkin sosiaalisten tilanteiden pelosta koska minua kiusattiin kouluaikoina todella rajusti.
ap
[/quote]
Jaa olet tuollainen monivammainen joka ei mihinkään kykene. Eipä heru sympatiaa minulta sinulle. Hetken jo harkitsin että heittäisin sinulle pari kymppiä ruokaan.
siskoni ei ole uskonnollinen eikä taida edes kuulua kirkkoon, mutta sai avustuksia seurakunnalta. "jumala rakastaa kaikkia" tai muuta soopaa ne siellä selitti, mutta tärkeintä oli että rahaa tuli.
ap
[/quote]
ap
[/quote]
Elukat pois, masennuslääkkeet ja polvileikkaukseen niin sit saat minun myötätuntoni
Kerää pulloja/tölkkejä. Osta kuivaherneitä pussi ja kaurahiutaleita pkt. Tee hernekeitto ja keitä puuroa. Niillä ruuailla elät viikon.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:08"]
ap
[/quote]
ap
[/quote]
Elukat pois, masennuslääkkeet ja polvileikkaukseen niin sit saat minun myötätuntoni
[/quote]
Ihan hirveää paskaa! Kaikenmaailman palstalääkäreitä diagnooseja ja hoitosuunnitelmia täällä tekemässä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:00"] Tässä se oli, tää oli viimeinen toivo saada laskut maksettua ja rahaa ruokaan. Työmarkkinatuki tulee vasta ensi viikon perjantaina (hyvällä lykyllä, voi mennä sitä seuraavan viikon maanantaihinkin) Olin viimekuussa saanut palkkaa 600€, joka meni kokonaisuudessaan laskuihin yms. Tälle kuulle ei ollut siis mitään muita tuloja kuin n. 200€ asumistukea... :( [/quote] Ja siis tuo 600€ oli laskettu tällekin kuulle niin, että siitä olisi pitänyt ymmärtää laittaa rahaa säästöön... [/quote] Näin se valitettavasti menee :/ voit piristää mieltäsi käymällä sossussa katsomassa mamujen uusimpia merkkivaatteita ja kuunnella heidän vaatimuksia, johon vain nyökytellään
[/quote]
Kannattaako opetella rahan käyttöä? Vielä parempaa mene töihin. Aikaa sinulla näyttää olevan täällä luuhaamassa mutta ei hoitamassa omaa elämääsi
Kerran elämässäni olen sossuun ottanut yhteyttä, olin työttömänä vähän aikaa ja viikonlopuksi ei ollut yhtään rahaa eikä kaapeissa ruokaa. Virkailija sanoi että myy huonekalut. Tämä Vantaalla.