Jos tapaa homoparin
Niin mitä heille voi sanoa? Sellaista, joka osoittaisi, että hyväksyy heidät?
”Olette ihania” ”olette ok”
Vai mitä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kohtaa ja hyväksy heidät yksilöinä. Ihan normaali kanssakäyminen riittää.
Mutta tuntuu että toi asia pitäisijotenkin käsitellä eikä vaan olla niin kuin jotenkin haluaisi kiistää tosiasiat tms.
Homoille asia on yhtä luonnollinen ja normaali kuin meille heteroille eli käyttäydy vain ihan normaalisti.
No älä nyt ihmeessä mitään numeroa tee siitä, että kyseessä on homopari. Kohtele niin kuin nyt yleensä ihmisiä kohtelet.
Vierailija kirjoitti:
Homoille asia on yhtä luonnollinen ja normaali kuin meille heteroille eli käyttäydy vain ihan normaalisti.
Pelkään että olen kuin Mr Bean, en ole koskaan tavannut homoa (olen yli 50).
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt ihmeessä mitään numeroa tee siitä, että kyseessä on homopari. Kohtele niin kuin nyt yleensä ihmisiä kohtelet.
Joo tietty mutta yritän valmiiksi miettiä pari puheenvuoroa mitä voin sanoa jos kuitenkin menen jotenkin jäihin.
Mietipä jos sun parisuhdetta kommentoitais, että olette ok, hyväksyn teidät tai olette ihania... itse ainakin olisin, että ööö...ok?
Miksi menisit jotenkin jäihin? Miksi on jotenkin niin iso juttu, että siinäpä on nyt HOMOPARI? Ei kai kukaan, homo, hetero tai muu, kaipaa mitään sellaista seksuaalisen suuntautumisen alleviivausta, mitä nyt jostain ihmeen syystä koet tarvetta homoparin kohdalla tehdä. Jos tarkoituksena on osoittaa, että ei ole ahdasmielinen tai tuomitseva, niin parhaiten sen teet, kun et tee mitään eri tavalla kuin jos kyseessä olisi heteropari. Lupaan, että se homopari ei mitään sen kummempaa odota tai halua.
Poikani meni kihloihin. Kun mainitsi siitä töissä, hänen naispuolinen työtoverinsa kysyi, onko kiva tyttö? On itse asiassa poika ja tosi kiva, vastasi mieheni. Sen enempää ei sukupuolesta ollut tarpeellista keskustella.
Ei meillä sukujuhlissakaan kukaan kiinnitä asiaan mitään erityistä huomiota.
YLE Areena TV sarja ohuella langalla on lesbo pari ja sarjassa DNA on homopari. Onhan se outoa mutta ei noiden muidenkaan käytös ihan normia ole.....YLE esittää myös elokuvan Areena niin leffan intiaani naisen kohtalosta siinä on montaa ei niin normaalia . Joku wind River. Siinä on aika raakaa menoa .
Miksi pitäisi jonkun muun parisuhteesta sanoa jotain "Olette ihania", oli kyseessä sitten hetero- tai homopari? Olet outo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jonkun muun parisuhteesta sanoa jotain "Olette ihania", oli kyseessä sitten hetero- tai homopari? Olet outo.
Tarkoitus siis on vaan positiivisella tavalla jotain kommentoida, että minä ainakaan en ole asiaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus siis on vaan positiivisella tavalla jotain kommentoida, että minä ainakaan en ole asiaa vastaan.
No eiköhän nyky-yhteiskunnassa toimivilta aikuisilta ihmisiltä oletusarvoisesti odoteta, että ei olla asiaa vastaan tai jos ollaan niin ei nyt ainakaan avoimesti kommentoida. Kyllähän tuollainen kuuluu jo hyviin käytöstapoihinkin. Ainoat homoja avoimesti häiriköivät ihmiset taitavat Suomessa olla noin 50-vuotiaat humalaiset junttimiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa, että sun mielestä he ovat ihan yhtä arvokkaita ihmisinä, vaikka edustavatkin väärää seksuaalisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään en ymmärrä miksi muiden parisuhteita pitäisi kommentoida.
On ihan ok, että aloittaja on hetero, vaikka onkin vähän hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa, että sun mielestä he ovat ihan yhtä arvokkaita ihmisinä, vaikka edustavatkin väärää seksuaalisuutta.
Tätä mieltä en ole! En vain ole ennen tavannut sellaista.
Pitkä hiljaisuus ja sitten: "Sitä ollaan niinku sellaisia..... HOMOJA?"
Lisäksi kannattaa kysellä, kumpi on lusikassa siellä kupin puolella.
En keskustelisi heidän parisuhteestaan, saati seksuaalisuudestaan. Toivoisin normaalia kanssakäymistä, kuten kenen tahansa muun kanssa. Inhoan kaikenlaista seksuaalisuuden toitottamista, hittoako se muille kuuluu, mitä kukakin makuuhuoneessaan tekee.
Kohtaa ja hyväksy heidät yksilöinä. Ihan normaali kanssakäyminen riittää.