Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lisäisin proteiinia ruokavalioon...?

Vierailija
17.09.2014 |

Olen aika huono syömään proteiinipitoista ruokaa ja samoin on laita esikoiseni (8v) kanssa. Olen alkanut käyttämään kiloklubia, koska yritän laihduttaa ja se aina valittaa, ettei tule tarpeeksi proteiinia.

Me molemmat, minä ja lapsi, syödään lähinnä broileria ja rasvaisia maitotuotteita, rasvaton ei oikein maistu ja täällä ulkomailla rasvatonta ei ole yhtä paljon tarjollakaan kuin Suomessa. Silloin tällöin syön muutakin, kuten salamia tms. Mitä mä keksin? Tuo lapsikin on niin vaikea syömään... Kun alkaa se broilerikin kyllästyttää ja rasvaiset maitotuotteet ei kuulemma ole terveellisiä. :) Mun pitäisi tehdä jotain ruokakokeiluja varmaan ja pistää ihan uusiksi ruokavalio. Olis kivaa, jos tää proteiinin lisäily kävisi luonnostaan ja olisi helppoa, ettei tartteisi niin kamalasti tätä asiaa miettiä koko ajan. :D

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön rahkaa, raejuustoa ja elovenan proteiinipuuroa. Broilerin ja pähkinöiden sekä papujen lisäksi.

Vierailija
22/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:09"]Itse syön manteleita, parapähkinöitä ja maapähkinöitä ja muitakin. Niissä on paljon proteiinia ja hyviä rasvoja. Mutta myös huikean paljon kaloreita. Lapselle pähkinöitä antaessa pitää olla mielestäni tarkkana, ettei lapsi nielaise liian suurta palaa, joka sitten juuttuisi kurkkuun. Kannattaa varmaan lapselle hienontaa pähkinät. 
[/quote]

eikös maapähkinä ole nimestään huolimatta jokin muu kuin pähkinä ja ei niin terveellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen palkokasveja, papuja, linssejä, munia, maitoa, pähkinöitä ja siemeniä.

Vierailija
24/24 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tattarisuurimoissa ja kvinoassa esimerkiksi on paljon proteiinia, jos niitä keittelee lisukkeeksi. Samoin täysjyväviljassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä