Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ibumax+Panadol?

Vierailija
17.09.2014 |

Näitäkö ei saanut ottaa sekaisin? Kuukautiset alkaneet. Ibumax 400mg x2 ei auttanut. Yleensä tarvitsen 600mg x2-3. Mutta nyt oli loppu. Voimakasta Panadolia tosin olisi jäänyt yhdestä tapaturmasta, mutta muistaakseni ei saanut ottaa sekasin? Oliko näin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa yhtäaikaa. Panadolin max. annos per vrk 3 g.

t: farmaseutti

Vierailija
2/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibumaxia (/buranaa) saa ottaa Panadolin kanssa, niissä ei ole samat vaikuttavat aineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Ehdin jo vetää kolmannen tabun. Jos ei hellitä, on pakko mennä toiselle purkille. Ja, ennen kuin joku alkaa nilittää, ettei moisen määrän syöminen ole normaalia niin asiaa on tutkittu ja kohdussani on rakennepoikkeamia. Ap

Vierailija
4/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän ap, että Ibumax 600mg on sama kuin 1,5 tbl sitä 400mg? Vai oliko sulla ibuprofeeni kokonaan loppu? Voi kuitenkin ottaa samaan aikaan.

Vierailija
5/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaan kipuun kannattaakin ottaa, jos käsikauppalääkkeillä pitää pärjätä, nimenomaan parasetamolia ja ibuprofeeniä yhdessä. Toimii paljon paremmin kuin kumpikaan yksin. Itse otan aina 1 g parasetamolia ja 800 mg ibuprofeenia kertasatsina.

Vierailija
6/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, kohta on sekin loppu. Pitäisi uusia resepti, mutten tiedä missä se on ja paikkakuntakin vaihtunut tässä välissä. Aikaisempi resepti oli YTHS:n kautta, joten ei varmaan ole TK:n tietokannassa. Ap

Vierailija
7/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:59"]Tiedän, kohta on sekin loppu. Pitäisi uusia resepti, mutten tiedä missä se on ja paikkakuntakin vaihtunut tässä välissä. Aikaisempi resepti oli YTHS:n kautta, joten ei varmaan ole TK:n tietokannassa. Ap
[/quote]
Eikö ole E-reseptillä? Seuraavan reseptin varmaan saat sellaisena, on paljon kätevämpi kuin paperiresepti.

Vierailija
8/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:43"]Voi ottaa yhtäaikaa. Panadolin max. annos per vrk 3 g.

t: farmaseutti
[/quote]

Farmaseutin pitäisi tietää, että parasetamolia voi ottaa väliaikasesti jopa 4g vuorokaudessa.

Vierailija
9/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiresepti joo. Ap

Vierailija
10/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää suoraan diklofenaakkia, niin ei joudu laskeskelemaan tabletteja.

Vierailija
11/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nehän on käsikauppalääkkeitä! Eikä nyt niin kalliita ole, että et voisi yhtä pakkausta ilman reseptiä ostaa!

Vierailija
12/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näin. Saa ottaa sekaisin, koska niissä vaikuttava aine on eri. Molempia voi periaatteessa mättää maksimiannoksen yhtä aikaa.

Vierailija
13/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja jos 3 x 600 mg ibuprofeenia auttaa, niin se on tietysti sama kuin ottaa 4,5 X 400 mg. 

Vierailija
14/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:59"]

Tiedän, kohta on sekin loppu. Pitäisi uusia resepti, mutten tiedä missä se on ja paikkakuntakin vaihtunut tässä välissä. Aikaisempi resepti oli YTHS:n kautta, joten ei varmaan ole TK:n tietokannassa. Ap

[/quote]

Mitä reseptiä ibuprofeeniin tai parasetamoliin tarvitsee. Sen kun hakee apteekin hyllyltä sen mitä tarvitsee. Ei ne vahvemmat napit ole sen kummempia kuin kaksi miedompaa. 2 x 400 = 800. Ja pari euroa maksaa paketti, että ei kannta tosiaa lääkäriin lähteä reseptiä hakemaan että saa kymmenen senttiä alennusta.

Vierailija
15/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isoja annoksia otatte. Mä olen ollut huolissani kun otan migreeniin usein 800 mg burana + 500 mg panadol.

Voin siis huolettaa nappailla paljon enemmän ja ehkä tehokin on silloin parempi. Kukaan lääkäri ei ole viitsinyt tätä mulle kertoa.

Vierailija
16/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri nyt sattui kirjoittamaan reseptin, kun kyseessä on pitkäaikaisen sairauden hoito. Minulla siis kohdun poikkeamat saattaa oireilla muulloinkin kuin kuukautisten aikaan. Kuukautisten aikaan jo pelkästään joudun nappamaan 3-8 tablettia 600 mg:tä riippuen siitä, kuinka kovat kivut ovat, eli pahimmillaan voi mennä sadan tabletin pakkaus vuodessa.

Muitakin lääkkeitä löytyy, mutta ne eivät ole käsitavaraa. Kaipaisivat nekin uusimista. Minähän otan korvaukset lääkkeistä, jos niitä on mahdollista saada, oli se kuinka pieni tahansa. 

Kiitos myös sille, jonka mielestä viestini oli asiaton. Sain ilmeisesti puhelinbannit foorumille. Ap

Vierailija
17/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:28"]

Aika isoja annoksia otatte. Mä olen ollut huolissani kun otan migreeniin usein 800 mg burana + 500 mg panadol.

Voin siis huolettaa nappailla paljon enemmän ja ehkä tehokin on silloin parempi. Kukaan lääkäri ei ole viitsinyt tätä mulle kertoa.

[/quote]

niin no, mä otan kuukautiskipuihin sen 3200 mg buranaa (maksimiannos) ja sen lisäksi vielä panacodia jossa siis codeiinia maksimiannoksen. Joka ikinen kuukausi.

Vierailija
18/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:44"]Lääkäri nyt sattui kirjoittamaan reseptin, kun kyseessä on pitkäaikaisen sairauden hoito. Minulla siis kohdun poikkeamat saattaa oireilla muulloinkin kuin kuukautisten aikaan. Kuukautisten aikaan jo pelkästään joudun nappamaan 3-8 tablettia 600 mg:tä riippuen siitä, kuinka kovat kivut ovat, eli pahimmillaan voi mennä sadan tabletin pakkaus vuodessa.

Muitakin lääkkeitä löytyy, mutta ne eivät ole käsitavaraa. Kaipaisivat nekin uusimista. Minähän otan korvaukset lääkkeistä, jos niitä on mahdollista saada, oli se kuinka pieni tahansa. 

Kiitos myös sille, jonka mielestä viestini oli asiaton. Sain ilmeisesti puhelinbannit foorumille. Ap
[/quote]

Sittenhän kärvistelet. Itselläni on reuma ja kipulääkkeet tulleet tutuksi. Tietenkin saan lääkkeitä reseptille, mutta jos kipu yllättää, eikä lääkkeitä ole, niin ostan niitä apteekista, enkä itke av:lla. Buranan rinnakkaislääkkeet eivät maksa oikeasti juuri mitään. Ja jos lääkkeitä syöt paljon, niin luulis sun olevan tietoinen myös mitä voit ottaa ja mitkä on vuorokausiannokset. Tai sen, että 400mg voi ottaa puoltoista tai kaksi. Tai sen, että Ibuprofeeni ja parasetamoli kannattaa kovassa kivussa ottaa yhtäaikaa.

Vierailija
19/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin espanjan lomalta Tramalia, siellä saa ilman reseptiä sitä, ja kyllä muuten auttaa kuukautiskipuihin :-o Harmi vaan ettei Suomessa taida kukaan lääkäri kirjoittaa siihen reseptiä tuskaisten menkkojen takia, ja nuo peruslääkkeet auttaa aika huonosti: sen verran, että pystyn liikkumaan ja käymään töissä, mutta koko ajan on kipua joka tekee äkäiseksi ja keskittymiskyvyttömäksi.

Vierailija
20/27 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:44"]Lääkäri nyt sattui kirjoittamaan reseptin, kun kyseessä on pitkäaikaisen sairauden hoito. Minulla siis kohdun poikkeamat saattaa oireilla muulloinkin kuin kuukautisten aikaan. Kuukautisten aikaan jo pelkästään joudun nappamaan 3-8 tablettia 600 mg:tä riippuen siitä, kuinka kovat kivut ovat, eli pahimmillaan voi mennä sadan tabletin pakkaus vuodessa. Muitakin lääkkeitä löytyy, mutta ne eivät ole käsitavaraa. Kaipaisivat nekin uusimista. Minähän otan korvaukset lääkkeistä, jos niitä on mahdollista saada, oli se kuinka pieni tahansa.  Kiitos myös sille, jonka mielestä viestini oli asiaton. Sain ilmeisesti puhelinbannit foorumille. Ap [/quote] Sittenhän kärvistelet. Itselläni on reuma ja kipulääkkeet tulleet tutuksi. Tietenkin saan lääkkeitä reseptille, mutta jos kipu yllättää, eikä lääkkeitä ole, niin ostan niitä apteekista, enkä itke av:lla. Buranan rinnakkaislääkkeet eivät maksa oikeasti juuri mitään. Ja jos lääkkeitä syöt paljon, niin luulis sun olevan tietoinen myös mitä voit ottaa ja mitkä on vuorokausiannokset. Tai sen, että 400mg voi ottaa puoltoista tai kaksi. Tai sen, että Ibuprofeeni ja parasetamoli kannattaa kovassa kivussa ottaa yhtäaikaa.

[/quote]

Sain vasta tänä vuonna Panadolia onnettomuuden takia ja sitä on jäänyt yli. En yleensä käytä parasetamolia näihin kipuihin, vaikka lääkärit sanoivat, että tuo olisi parempi vatsalle. Yksinkertaisesti en vain muistanut, voiko ibuprofeenia ja parasetamolia ottaa yhtä aikaa, koska sen muistan, että minulle varoiteltiin useaan otteeseen, että jotakin lääkettä ei saanut ottaa niiden kanssa yhdessä. Se, mikä tuo lääke on, en enää muista.

Ja voi saatana, jos kaikki lääkkeet olisivat lopussa ja vaikka vuotaisin verta kuin Niagara niin lähtisin kyllä siinä tapauksessa sinne apteekkiin ilman reseptiä. Ap