7 kuppia kahvia päivässä
Kommentit (7)
Ei ole paljon. Juon nyt tuon verran, kun olen tietoisesti vähentänyt.
Parempi kahvia kuin energiajuomaa. Ei oo ihan niin paha myrkky hampaille.
Minulla menee tuo määrä ennen puoltapäivää. Minulla menee keskimäärin 8 kuppia, eli n. 1l päivässä.
Riippuu olennaisesti maksasi kyvystä prosessoida kofeiinia. Joillekkin jopa 2 kuppia on aivan liikaa. Jos et koe mitään pahoja negatiivisia vaikutuksia, määrä lienee täysin OK!
Kuulostaa kohtuullisesta, keskimääräiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu olennaisesti maksasi kyvystä prosessoida kofeiinia. Joillekkin jopa 2 kuppia on aivan liikaa. Jos et koe mitään pahoja negatiivisia vaikutuksia, määrä lienee täysin OK!
Vastaan itselleni: Most individuals adjust their caffeine intake according to the objective and subjective effects induced by the methylxanthine. However, to reach the desired effects, the quantity of caffeine consumed varies largely among individuals. It has been known for decades that the metabolism, clearance, and pharmacokinetics of caffeine is affected by many factors such as age, sex and hormones, liver disease, obesity, smoking, and diet.
Google-käännös: Useimmat ihmiset säätävät kofeiinin saantiaan metyyliksantiinin (kofeiinin) aiheuttamien objektiivisten ja subjektiivisten vaikutusten mukaan. Halutun vaikutuksen saavuttamiseksi kulutetun kofeiinin määrä vaihtelee kuitenkin suuresti yksilöiden välillä. On ollut tiedossa vuosikymmeniä, että kofeiinin metaboliaan, puhdistumaan ja farmakokinetiikkaan vaikuttavat monet tekijät, kuten ikä, sukupuoli ja hormonit, maksasairaus, liikalihavuus, tupakointi ja ruokavalio.
Vähän. Itse juon jatkuvasti kahvia.