Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää tänään, että en voi saada lapsia

Vierailija
16.09.2014 |

Tuntuu kauhealta, ainoa asia mikä olisi voinut tuoda elämälleni iloa ja sekin vietiin pois. Olen pitkään hautonut ajatusta itsemurhasta ja tuntuu, että tämä oli viimeinen niitti.

Monen vuoden ajan elämä on ollut hyvin yksitoikkoista, kunnes tapasin miehen jonka kanssa olisin voinut kuvitella perustavani perheen ja nyt sekin haave vietiin minulta pois.

Kuka ees huolisi kaksikymppistä naista, joka ei voi ees täyttää naisen velvollisuutta?? ;'(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kärsitty vuosia selittämättömästä lapsettomuudesta. Hoidoissa oltu nyt puoli vuotta. Torstaina eka inseminaatio. Tämä aloitus on tosi paska provo. Ottaisit edes asioista selvää, ennenkuin alat satuilemaan päättömiä.

Vierailija
22/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:56"]

ainoa asia mikä olisi voinut tuoda elämälleni iloa ja sekin vietiin pois. Olen pitkään hautonut ajatusta itsemurhasta 

[/quote]

Olen todella tyytyväinen, ettet voi saada lasta. Tilanteesi ei ole sellainen, johon kenenkään on hyvä syntyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:53"]

Me ollaan kärsitty vuosia selittämättömästä lapsettomuudesta. Hoidoissa oltu nyt puoli vuotta. Torstaina eka inseminaatio. Tämä aloitus on tosi paska provo. Ottaisit edes asioista selvää, ennenkuin alat satuilemaan päättömiä.

[/quote]

Anteeksi vaan, en todellakaan ole provo. Sain vaan lääkärin puheista käsityksen, että lapsen saaminen on mahdotonta ja ei en ole ottanut selvää kovinkaan paljoa asiasta. Mieleni on vaan niin kovin maassa kyseisen asian jälkeen, ehkä en edes osaa ajatella selkeästi. Kumminkin näin nuorena tuollainen tieto saa mielen järkkymään. Parempi varmaan mennä nukkumaan ja ottaa asiasta enemmän selkoa huomenna.

Vierailija
24/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa.

Lapseton elämä on mitä mainiointa. 

En vaihtaisi tätä lapsiperhe-elämään mistään hinnasta.

Vierailija
25/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:53"]

[/quote]

Anteeksi vaan, en todellakaan ole provo. Sain vaan lääkärin puheista käsityksen, että lapsen saaminen on mahdotonta ja ei en ole ottanut selvää kovinkaan paljoa asiasta. Mieleni on vaan niin kovin maassa kyseisen asian jälkeen, ehkä en edes osaa ajatella selkeästi. Kumminkin näin nuorena tuollainen tieto saa mielen järkkymään. Parempi varmaan mennä nukkumaan ja ottaa asiasta enemmän selkoa huomenna.

[/quote]

Joopa joo, tuollainen "selittämätön" lapsettomuus ei todellakaan tule minkään muun tutkimuksen seurauksena sivulöydöksenä. Lapseton voit olla vain jos sinulla ei ole kohtua tai munasarjoja (tämän kyllä muistaisit), tai olette yrittäneet saada lasta yli vuoden ja menneet sen jälkeen lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin, ja sen jälkeen uuden yrittämisen ja tuloksettomien hoitojen jälkeen saaneet jonkun diagnoosin. Se POF:kaan ei ole mikään varma lapsettomuusleima.

Vierailija
26/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittämätön lapsettomuus ei todellakaan tarkoita, ettet voisi missään nimessä saada lapsia. Luulin, että sinulla ei ole kohtua tai jotain. Tuo tarkoittaa tasan sitä, että olet yrittänyt aktiivisesti saada lasta vuoden tai kauemmin, raskaus ei ole alkanut, ja sinusta ei löydy mitään asiaa selittävää vikaa, kuten endometrioosi tai PCOS. Monet tuon diagnoosin saaneet ovat myöhemmin tulleet luomusti raskaaksi, ja monet myös lapsettomuushoitojen avulla. Tutkittiinko miehesi, vikahan voi olla myös hänessä?

Vierailija
27/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:55"]

ainoa asia mikä olisi voinut tuoda elämälleni iloa ja sekin vietiin pois. Olen pitkään hautonut ajatusta itsemurhasta 

[/quote]

Olen todella tyytyväinen, ettet voi saada lasta. Tilanteesi ei ole sellainen, johon kenenkään on hyvä syntyä.

[/quote]

Ja mä olisin todella tyytyväine jos tollaiselle ihmiselle ei syntyis lapsia, kiittämätöntä, ymmärtämättömyyttä, missä piilee ihmisten avuliaisuus? Herranjumala jos koko maailma sikiäs tuon kaltaisia ihmisiä, mihin me jouduttaisiin?

Ei nykyaikana ihmisillä ole enää mitään häpyä, kuinka kehtaat toivoa jollekkin lapsettomuutta? Jumala ei pelasta! Helvetin portit sinua kutsuu.

Vierailija
28/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus onkin satua, niin toteaisin vain, että kyllä ne lapset pitää tehdä rakkaudesta, eikä siksi, että kuvittelee lapsen pelastavan paskan elämänsä/parisuhteensa/mielenterveysongelmansa/masennuksensa/valitsejokumikä. Lapsen kasvatus on rankkaa puuhaa ja vaatii hyvää mielenterveyttä ja tasapainoisuutta. Esimerkiksi jos eron partaalla oleva pariskunta tekee lapsen pelastaakseen suhteensa, se on aivan varma, että lapsi on se joka sen kamelin selän katkaisee. Vaatii hyvää ja vahvaa parisuhdetta, että se selviää vauva ja pikkulapsiajasta, kun kaikki on mullin mallin ja parisuhde kärsii. Sama juttu jos olet epätasapainoinen ja onneton, se vauva vaatimuksineen vetää sut syvemmälle kuiluun. Eikä lasta pidä koskaan hankkia lääkkeeksi itselleen.

Vierailija
29/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittämättömän typeryyden se lääkäri varmaan diagnosoi.

Vierailija
30/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:55"]

[/quote]

[/quote]

Ja mä olisin todella tyytyväine jos tollaiselle ihmiselle ei syntyis lapsia, kiittämätöntä, ymmärtämättömyyttä, missä piilee ihmisten avuliaisuus? Herranjumala jos koko maailma sikiäs tuon kaltaisia ihmisiä, mihin me jouduttaisiin?

Ei nykyaikana ihmisillä ole enää mitään häpyä, kuinka kehtaat toivoa jollekkin lapsettomuutta? Jumala ei pelasta! Helvetin portit sinua kutsuu.

[/quote]

Lukutaitokeiju jätti vissiin teidän talon kiertämättä. En ole toivonut lapsettomuutta kenellekään. Olen vain tyytyväinen, ettei lapsen saamiseen noin pakkomielteisesti suhtautuva itsetuhoinen nainen pysty pamahtamaan paksuksi. Ainoastaan tasapainoiset, itsensä kanssa sinut olevat ihmiset ovat hyviä ehdokkaita vanhemmiksi. Maailma ei kaipaa enää ainuttakaan sekopäämutsin kasvattamaa lasta.

Vierailija
31/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä olen typerä, paska ihminen ihan miten vaan haluatte ajatella, sain käsityksen lääkärin puheista, että en voi saada omia lapsia. Mutta eh? ihmiset tekee virheitä, ei kai tietämättömyydestä rangaista? Olin vaan niin shokissa asiasta, että päätin tulla täältä kysymään neuvoa, näköjään sekin oli virhe. Ehkä ensi kerralla otan asioista enemmän selvää ennen ajatuksieni jakamista. Vaikka joidenkin teidän mielestä en ansaitse lapsia, toivon että jonain päivänä saan sen oman käärön syyliini ja lupaan rakastaa ja suojella sitä kaikelta. :( <3

Vierailija
32/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololoooo

Vierailija
33/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan suojella sitä kääröä myös silloin, kun sillä on oma tahto. Ja se tahto on eri mieltä äidin kanssa. 

Vierailija
34/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veetu. Kasva nyt aikuiseksi ensin ja mieti sitten vasta niitä lapsia. Turhaan siinä jatkat huonoa provoa. Eiköhän kaikille tullut jo selväksi, että keksit koko jutun. Lapsettomuutta ei diagnosoida tosta noin vain, ellei sulta puutu kohtua (suomessa ei saa sijaissynnyttäjää omille munasoluille) eikä lääkäri voi sanoa mikä on onnistumisprosentti hoidoissa sun kohdallasi koska sitä ei tiedä ennenkuin kokeilee. Mutta hei jos vieläkin väität ettet ole provo, ni missä se tulevien lapsies isä on ja mites sen siemenneste? Oliko kuinka monta miljoonaa siittiötä ennen ja jälkeen pesun? Tottakai hänetkin on tutkittu jos lapsettomuutenne on lääkärillekin mysteeri :D

Vierailija
35/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:20"]

Joo ehkä olen typerä, paska ihminen ihan miten vaan haluatte ajatella, sain käsityksen lääkärin puheista, että en voi saada omia lapsia. Mutta eh? ihmiset tekee virheitä, ei kai tietämättömyydestä rangaista? Olin vaan niin shokissa asiasta, että päätin tulla täältä kysymään neuvoa, näköjään sekin oli virhe.

[/quote]

Sinä et tullut kysymään tänne neuvoa, sinä ilmoitit olevasi lapseton ja tappavasi itsesi.

Lääkäri ei ole sinulle voinut lapsettomuudesta vihjailla, kun ei ole ollut mitään syytä edes epäillä sellaista! Ks. 35, 27 ja monet muut 1. sivun oikeat lapsettomuudesta kärsineet ja hoidoissa käyneet naiset.

Vierailija
36/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun elämässä ole tarpeeksi draamaa, kun haluat pelleillä täällä tyhmällä sadullasi? Häpeäisit vähän, toiset kärsii oikeasti lapsettomuudesta. Eikä me nyyhkitä dramaattisesti lattialla henkeä haukkoen ja huudella itsemurhista. Me halataan tiukasti puolisoitamme ja kävellään taas ensi kuussa vakain askelin heidän kanssaan käsi kädessä lapsettomuusklinikan ovista sisään.

Vierailija
37/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä nyt tästä viisastuneena jaksa aloittaa parin päivän päästä ketjua: "Olen lapseton, tänään todettiin ettei minulla ole kohtua". Voin melkein lyödä vetoa, että luonnostelet jo sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi