Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmastotalkoot ja miten osallistut

Vierailija
21.08.2021 |

Linkissä erään kansanedustajan pila essee sitä mitä meillä on edessä. Fiksumpi ymmärtää rivien välistä että nyt ei ole enää se hetki kun säästetään vaan eletään viimestä päivää siihen asti kun aikaa on. Huomaa että teksti on tietoisesti muokattu.

https://taakka.net/eurostoliiton-tuho/

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoista ja omakotitaloista kannattaisi luopua vielä kun niistä saa rahaa

Vierailija
2/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ilmastoteko on se, etten käy töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu elätkö vai annatko veli eliitin viedä omaisuutesi?

Vierailija
4/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan Nesteen biodieselillä. Kulutus 4,5l/100km

Paras, nopein ja ainoa nyt toimiva ratkaisu.

Vierailija
5/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin Tesla.

Vierailija
6/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin ostaa v8 mustang fordin ja pössytellä sillä 

Vierailija
7/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ilmastotekoni on se, ettei minulla ole koskaan ollut koiraa tai muutakaan lemmikkiä. Olen siis vele eli vapaaehtoisesti lemmikitön.

Vierailija
8/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lukiko kukaan komentoijista artikkelia? Kyseessä oli varoitus. Ilmastohuijaus vie sinunkin rahat.

Vierailija
9/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoista ja omakotitaloista kannattaisi luopua vielä kun niistä saa rahaa

Kerrostalo olisi ihan viimeisin asumismuoto eikä ikinä enää kerrostaloon ellei ole jostain syystä olisi ihan pakko. Korona aikana omakotitalo asumisen merkitys vielä korostui eikä tarvitse yleisissä käytävissä ja hisseissä kulkea. Ulkopuolisista harrastuksista ei ole riippuvainen kun omakotitalossa pystyy harrastamaan ja saa tehdä itse talonmiehen työt. Halvinta asua eikä tarvitse maksaa ulkopuolisille niistä töistä mitä pystyy itsekkin tekemään. Ei tarvitse kuntosaleja ja pysyy paremmassa kunnossa. Saa kasvattaa omaa ruokaakin ja marjoja. 

Vierailija
10/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paritellut kolmeen vuoteen.

N29

Vierailija
11/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ilmastotekoni on se, ettei minulla ole koskaan ollut koiraa tai muutakaan lemmikkiä. Olen siis vele eli vapaaehtoisesti lemmikitön.

Mutta oletko kuitenkin porsinut?

Vierailija
12/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks sulla lapsia?

Vierailija
13/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin ilmastointilaitteen ja hiiligrillin!

Vierailija
14/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin Tesla.

Nyt sinun pitää ajaa yli 200tkm ennen kuin kompensoit akun tuotannon aiheuttamat päästöt. Ellet aja noin paljon, saastutat enemmän kuin dieselillä.

Vierailija
15/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta sähköautoa, sillä pitää nimittäin ajaa yli 200tkm jotta elinkaaripäästöt laskee alle dieselin. Johtuen tietty akkujen tuotannosta, syrjeisen akkumetallikaivoksen kylkeen pystytetty raskaalla polttoöljyllä toimiva fossiilinen laitos jotta akkumetalleja saa louhittua. Tähän mennessä olen elämässäni ajanut varmaan alle 100tkm.

Vierailija
16/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki koiraa.

Lukuisten lähteiden mukaan keskikokoinen koira aiheuttaa ruoillaan noin 750kg päästöt vuodessa. Toiset lähteet sanoo 500-1000kg laskentatavasta riippuen. Mutta 750kg aika realistinen arvio keskikokoiselle.

Tämä vastaa esim 5tkm ajoa keskiverto 150g/km autolla vuodessa. Iso koira on jo taas verrattavissa selvästi enemmän ajavaan, ehkä jopa 15tkm vuodessa ajavaan.

Tasapuolisuuden nimissä myös koiranomistajien tulisi maksaa tästä vastaavat saasteverot kuin autoilija.

Vierailija
17/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut ryhtyä lukemaan esseetä, joten vastaan kylmiltäni.

Olen asunnoton, työtön, rahaton, perheetön, lapseton, lemmikitön, kaveriton, harrastukseton ja pitkälti liikuntakyvytön. Syön halvinta mahdollista ruokaa eli pääasiassa leipää. Tein jokin aika sitten ajankulukseni hiilijalanjälkitestin ja sain paljon keskivertoa pienemmän tuloksen ja pitkän listan siitä, miten minä voisin vielä pienentää kulutustani ja päästöjäni. Oikeasti minä voin kuluttaa ja saastuttaa vähemmän vain, jos menen kuusenjuurelle kuolemaan. Voisinpa sanoa, että pidän ainakin hauskaa siihen asti, mutta elämä on jo pitkään ollut silkkaa helvettiä.

Vierailija
18/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota koronapiikkiä. Ihmiset ei pääse lentämään ja matkustelemaan kun kaikki ei ole rokotettuja.

Vierailija
19/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin bensiiniajasta eFlexFuelin ja 45 centtiä halvemman e85:n käyttäjäksi eilen ja se saa minun kohdallani riittää.

Kierrätettävä töhnä ei maailmasta lopu, siitä pitää huolen niin ilmastotietoinen kuin -tiedotonkin ja tuolla autolla varmaan ajetaan vielä tämä vuosikymmen loppuun saakka. Siihen mennessä on jo sähköautobuumikin ohi ja on joku parempi vaihtoehto olemassa tai maailma on saastutettu jo niin paljon, ettei paljon yhden auton päästöt missään tunnu, kun se tuuli käy massiivisesti saastuttavien valtioiden rajojen yli kuitenkin.

Vaikka miten oltaisiin Suomen rajojen sisällä ilmastotietoisia, niin samassa ilmakehässä ollaan koko maapallo. Kyllä senkin asian vielä joku ymmärtää.

Vierailija
20/23 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, ei lemmikkejä, ei kakkosasuntoa tai mitään siihen verrattavaa, ei autoa, keskivertoa pienempi asunto, syön punaista lihaa 90% vähemmän kuin keskivertosuomalainen, matkustelen suunnilleen keskiverrosti, kierrätän merkittävän osan jätteistä. Enemmän vaan pitäisi varmaankin tehdä, ettei lihaasyövän, autoilevan, valkoisen heteromiehen tarvitsisi luopua elämäntyylistään.