Teettekö makkaraa yhä edelleen niin että teette viillot makkaraan jonka jälkeen juustonviipaleet koloihin?
Kommentit (22)
Kyllä teen ja vähäksi aikaa uuniin niin hyvää tulee.
Yks pitkä viilto. Pysyy juustot paremmin ja sipulit
Meillä lapsuudenkodissa syötiin juuri tällaista uunimakkaraa mutta täytyy myöntää että itseltäni jäänyt kyllä tapa jatkamatta.
En oo koskaan tehnyt lapsille tälläistä ruokaa ja ovat nyt jo aikuisia. Ei ole erityisen tärkeä asia minulle nuo makkarat.
90-luvulla tein. Joka toiseen viiltoon tomaatti lohko, joka toiseen juustoa.
Voisihan tuota tehdä silloin tällöin edelleen.
En, vaan leikkaan sen hk blöö palan puoliksi pituussuunnassa, voitelen runsalla sinapilla, sen päälle punasipulisilppua hillittömästi, juustoraastetta, tomaattisilppua, oreganoa, juustoraastetta ja kunnon paahto uunissa. NAM!
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla tein. Joka toiseen viiltoon tomaatti lohko, joka toiseen juustoa.
Voisihan tuota tehdä silloin tällöin edelleen.
Tomaatti- ja juustolohkojen asemesta voisit käyttää lanttulohkoja ja grahampuuroja. Hyvää tulee tuostakin uunimakkarasta!
Teen mutta ostan lenkkiä minkä lihapitoisuus on yli 80%
Olen syönyt lenkkimakkaraa viimeksi 80-luvulla. Hyvää se oli silloin. Nykyään on niin paljon muita vaihtoehtoja, ettei ole enää tullut laitettua. Nuotiolla paistettuna voisin kokeilla.
Kyllä se makkara on tehty jo tehtaalla. Itse en ole koskaan valmistanut.
En ole koskaan tehnyt makkaraa. Eikö siihen vaadita omanlaiset koneetkin, että saadaan makkaramassa pursotettua kuoren sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tapanani työnnellä arinamakkaraa pehvanreikääni peiton alla!
Juomana arvatenkin ES?
Onko muita tapoja saada juustot sinne makkaran sisälle?
Kyllä teen kerran-pari vuoteen jos ihan niinkään usein. Mutta vastikään ostin myös RESQ-sovelluksella vastaavaa uunimakkaraa lounasravintolasta ja sen pistin kyllä muistiin että tätä vastakin kun oli niin hyvää.
Retrokokkailu on harrastukseni joten kyllä. Teen myös graavilohiruusukkeita, merimiespihviä, katkarapuruukkua, kuivaa hemapa-risottoa jauhelihalla...
Tästä tuli ihan mieleen lapsuus 80-luvulla, saunan jälkeen viikonloppuisin joskus sai tätä "herkkua"! Täytyypä laittaa ja nostalgisoida, en ole tainnut yli kahteenkymmeneen vuoteen syödä lenkkimakkaraa.
No ei...