Miespuolinen "kaveri" sanoi tosi inhottavasti :(
Eli tämä mies on aivan pakkomielteisen ihastunut erääseen varattuun naiseen. Koko ajan jauhaa siitä miten ihana ja täydellinen tämä nainen on, vaikka nainen on tosi ilkeä ja käyttää ihastunutta miestä törkeästi hyväkseen (ostattaa asioita tms.)
Sanoin hänelle sitten tänään, että etsisi oikeasti jonkun naisen joka arvostaa häntä ja antaa tunteilleen vastakaikua.
Mies töksäytti, että mitäs minä tuollaisista tiedän, itse kun olen tälläinen kiltti sinisilmäinen typerys jonka tyytyväisenä pitämiseksi miehen ei tarvitse tehdä mitään, kysyi vielä että onko oikeassa jos sanoo etteivät miehet joiden kanssa olen parisuhteessa koskaan juurikaan huomioi minua yms. :(
Kukaan ei hänen mukaansa koskaan tule pitämään minua arvokkaana jos en muuta luonnettani täydellisesti.
Oikeassahan se oli, eivät huomioikaan. Minä olen aina se joka huomioi ja osoittaa rakkauttaan.
Kommentit (28)
Mies joka haikailee ja lahjoo varattua naista on idiootti, eikä sellainen johda mihinkään hyvään, kyllä siitä saa vihjata.
Klassinen projektio eli tyyppi heijastaa ap:n suhteisiin oikeastaan sitä, mitä tapahtuu hänen omassa suhteessaan. Tajua siis alitajuisesti, että häntä käytetään hyväksi - varattu nainen vain lupailee kaikkea ja kiristää lahjoja mieheltä eli ns "antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa".
Mieskaveri on itselleen vihainen mutta purki tunteensa ap:hen. Ja varmasti kritiikki osui ja upposi.
Ap ja mieskaveri voivat nyt yhdessä kasvattaa palleja.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:15"]
Ap sanoi miehelle näin: "että etsisi oikeasti jonkun naisen joka arvostaa häntä ja antaa tunteilleen vastakaikua." ja mies haukkui hänet siitä vastineeksi. Ap:n kommentti miestä kohtaan oli kehu (ap näki miehen arvostettavana), mutta jotkut täällä on nyt sitä mieltä että ap saikin ansionsa mukaan. Todella outoa tulkintaa!
[/quote]
Aattelepa omalle kohdalle?
Sulle sanottaisiin, että X sua käytetään hyväksi, sä annat polkea itseäsi ja huudat vaan, että polkekaa lisää. Hanki joku joka arvostaa sinua.
Jäisikö tuosta päällimmäisenä mieleen, että huraa, ystävä arvostaa minua vai, että ihmiset näkevät minut hyväksikäytettävänä tollona? Rehellisesti..
[/quote]
Yritätkö sanoa että miehen vastaus oli jotenkin perusteltu?
Todellisuudessahan siinä on vähän molempia asioita. Tuossa tilanteessa kannattaisi koittaa miettiä miksi ystävä näin sanoi, voisiko siellä vaikka olla totuuden siemen ja itsellä kenties peiliin katsomisen paikka.
[/quote]
Miehen sanominen oli ymmärrettävä. Mä ymmärrän täysin, että tuollaisen loukkauksen jälkeen tulee sammakoita. Varsinkin miehille on kova paikka, jos heille kerrotaan että he ovat hyväksikäytettäviä tossukoita. Niin se vain menee.
[/quote]
Ap kylläkin vain toivoi että mies löytäisi naisen, joka oikeasti arvostaa häntä, eikä haukkunut tossukaksi. Ihmeellisen jyrkkiä tulkintoja täällä tosiaan, parikymppiset taas linjoilla...
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:56"]Eli tämä mies on aivan pakkomielteisen ihastunut erääseen varattuun naiseen. Koko ajan jauhaa siitä miten ihana ja täydellinen tämä nainen on, vaikka nainen on tosi ilkeä ja käyttää ihastunutta miestä törkeästi hyväkseen (ostattaa asioita tms.)
Sanoin hänelle sitten tänään, että etsisi oikeasti jonkun naisen joka arvostaa häntä ja antaa tunteilleen vastakaikua.
Mies töksäytti, että mitäs minä tuollaisista tiedän, itse kun olen tälläinen kiltti sinisilmäinen typerys jonka tyytyväisenä pitämiseksi miehen ei tarvitse tehdä mitään, kysyi vielä että onko oikeassa jos sanoo etteivät miehet joiden kanssa olen parisuhteessa koskaan juurikaan huomioi minua yms. :(
Kukaan ei hänen mukaansa koskaan tule pitämään minua arvokkaana jos en muuta luonnettani täydellisesti.
Oikeassahan se oli, eivät huomioikaan. Minä olen aina se joka huomioi ja osoittaa rakkauttaan.
[/quote]Mies välittää sinusta
SAit kyllä ihan sitä mitä kerjäsitkin, mitä sun kaverin suhde sulle kuuluu?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:11"]
Ap kerronko mitä tapahtui?
Sinä loukkasit kaveriasi sohaisemalla tosi arkaan paikkaan ja hän suuttuneena sanoi sinulle noin. Ei hän varmasti tarkoita asiaa ihan noin rumasti vaikka se voisi jollain tasolla olla totta. Kenen mies oikeasti edes koko ajan huomioi?
Sun pitäisi oppia, että tuollainen äidillinen neuvominen on normaaleista ihmisistä ihan raivostuttavan ärsyttävää eikä sellaisia totuuksia arvosta kuin se laukoja itse. Joskus elämässä ystävät tekevät virheitä ja lähes aina kaverin kannattaa vain tukea ja olla paikalla jos tilanne räjähtää (tässä tapauksessa mies itse tajuaa että nainen on huono).
Sinä kun et saa kaveriasi muuttamaan mieltään, tai tajuamaan naisesta mitään ennen kuin kaverisi itse on tähän valmis. Se on HÄNEN ELÄMÄNSÄ oppitunti ja sinulla on omasi. Minua ottaa ihan hirveästi päähän, jis joku tulee mestaroimaan minun elämääni, asettuu yläpuolelle asiantuntijaksi tai neuvoo. Kukaan meistä ei ole täydellinen..
Neuvominen on minusta sallittua vain jos ystävä on hengenvaarassa (väkivaltaa suhteessa tms).
[/quote]
Väärin. Oikea ystävä uskaltaa sanoa totuuksiakin ystävälleen, vaikkei hän niitä silloin haluaisi kuulla. Niin toimii oikea ystävä.
[/quote]
Oikea ystävä rakastaa ja hyväksyy, ei neuvo ja tuomitse. Ystävän totuuskin on lopulta vain mielipide eikä sille pidä antaa liian suurta arvoa, jokainen elää kuitenkin itse elämäänsä. Joskus se neuvova/ totuuksia laukova ystäväkin voisi miettiä, että hänen sanansa ovat lopulta vain makuasia ja mielipide. :)
[/quote]
Nimenomaan, se on ystävän valistunut mielipide. Tosiystävä antaa sille oman korkean arvonsa myöhemmin, vaikka nyt ei pystyisikään. Jos siinä on totta mukana, se on se tärkein lahja mitä voi antaa. Jos se on tusinamielipide, tosiystävä haluaa ymmärtää miksi toiselle on niin tärkeää nähdä asiat juuri noin.
Älkää viitsikö nimittää tuttavia ystäviksi. Tuttavalle ei paljon maksa sivuuttaa vaikea tilanne ja katsella kauempaa, ystävälle asia on harkinnan paikka, mitä sanoa ja miten. Jos sinua ärsyttää niin hirveästi toisten neuvot, olet vielä keskenkasvuinen. Se on oma ongelmasi, josta teet myös ystäviesi ongelman, koska pidät heidät väkisin pelkkinä tuttavina. Sinullahan on sama vapaus puhua heille oma mielipiteesi. Jos ongelma on siinä, että sinä kykenet ymmärtämään heidän näkökulmansa mutta he ovat liian yksinkertaisia käsittääkseen omasi, se on eri asia. Mutta nythän näyttää siltä, ettei sinustakaan siihen olisi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:15"]
Ap sanoi miehelle näin: "että etsisi oikeasti jonkun naisen joka arvostaa häntä ja antaa tunteilleen vastakaikua." ja mies haukkui hänet siitä vastineeksi. Ap:n kommentti miestä kohtaan oli kehu (ap näki miehen arvostettavana), mutta jotkut täällä on nyt sitä mieltä että ap saikin ansionsa mukaan. Todella outoa tulkintaa!
[/quote]
Aattelepa omalle kohdalle?
Sulle sanottaisiin, että X sua käytetään hyväksi, sä annat polkea itseäsi ja huudat vaan, että polkekaa lisää. Hanki joku joka arvostaa sinua.
Jäisikö tuosta päällimmäisenä mieleen, että huraa, ystävä arvostaa minua vai, että ihmiset näkevät minut hyväksikäytettävänä tollona? Rehellisesti..
[/quote]
Mulla on ollut tuo tilanne ja näin sen siten, että ystävä kykeni ulkopuolisena näkemään seikan, jota en itse rakastumisen huumassa huomannut. Hän ei pitänyt minua tollona, vaan ainoastaan tilanteen sokaisemana.
Olen ollut jälkeenpäin vain kiitollinen siitä, että hän sanoi mulle suoraan, että olen päätymässä suhteeseen, jossa joudun hyväksikäytetyksi. Kykenin ajattelemaan tuon tilanteen (ja rakastumiseni) yksittäisenä asiana, josta otin vastaan palautteen. Olen varmasti paljon vanhempi kuin sinä. Nuorena olisin saattanutkin vetää mutkat suoriksi tyyliin "se arvostelee tekemisiäni, eli olen sen mielestä idiootti."