Miespuolinen "kaveri" sanoi tosi inhottavasti :(
Eli tämä mies on aivan pakkomielteisen ihastunut erääseen varattuun naiseen. Koko ajan jauhaa siitä miten ihana ja täydellinen tämä nainen on, vaikka nainen on tosi ilkeä ja käyttää ihastunutta miestä törkeästi hyväkseen (ostattaa asioita tms.)
Sanoin hänelle sitten tänään, että etsisi oikeasti jonkun naisen joka arvostaa häntä ja antaa tunteilleen vastakaikua.
Mies töksäytti, että mitäs minä tuollaisista tiedän, itse kun olen tälläinen kiltti sinisilmäinen typerys jonka tyytyväisenä pitämiseksi miehen ei tarvitse tehdä mitään, kysyi vielä että onko oikeassa jos sanoo etteivät miehet joiden kanssa olen parisuhteessa koskaan juurikaan huomioi minua yms. :(
Kukaan ei hänen mukaansa koskaan tule pitämään minua arvokkaana jos en muuta luonnettani täydellisesti.
Oikeassahan se oli, eivät huomioikaan. Minä olen aina se joka huomioi ja osoittaa rakkauttaan.
Kommentit (28)
Niin.. Minäkin olen varmaan ulkopuolisten silmissä ärsyttävä ja vaativa akka, mutta silti mies lahjoo ja haluaa miellyttää ja tehdä yhdessä asioita ja lomailla ja viettää aikaa :) Ja olen tietysti asioita halunnutkin ja vaatinut. Veikkaan että monet miehet tavallaan haluavat tuntea osaavansa ja voivansa hoitaa miehen roolia tyydyttämällä tiettyjä naisen tarpeita, ja siksi vaativa nainen tekee sen osan roolista heille helpoksi ja saa aikaan nautintoa.
Mies loukkaantui sun sanoista ihan niin kuin sinäkin sen.
Mies sanoi oudosti. Siihen, että miehet kohtelee hyvin ei tarvitse muuttaa luonnetta vaan osoittaa oma arvo. Eli ainoa mitä itse voit asialle tehdä on se, ettet anna yhdenkään miehen kohdella huonosti ja näytät, että olet arvokas (miehet on yhtä kusipäitä kuin naiset tässä suhteessa, eli jos ei rajoja aseta tulee vain tallotuksi).
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:59"]
Niin.. Minäkin olen varmaan ulkopuolisten silmissä ärsyttävä ja vaativa akka, mutta silti mies lahjoo ja haluaa miellyttää ja tehdä yhdessä asioita ja lomailla ja viettää aikaa :) Ja olen tietysti asioita halunnutkin ja vaatinut. Veikkaan että monet miehet tavallaan haluavat tuntea osaavansa ja voivansa hoitaa miehen roolia tyydyttämällä tiettyjä naisen tarpeita, ja siksi vaativa nainen tekee sen osan roolista heille helpoksi ja saa aikaan nautintoa.
[/quote]
Sillon on naisella vaikeaa, jos ei halua miellyttävää tossukkaa joka tekee sen mitä itse vaatii vaan sellasen miehen, jolla on oma tahto mutta silti moraali ettei ole kusipää. En ole sellaiseen vielä törmännyt, aina ne jakautuu noihin kahteen ryhmään :(
Miksi puutuit hänen asioihin? Eläkööt siinä haavemaailmassaan, kyllä se karu totuus tulee vielä vastaan. Ja jos ei tajua omaa parastaan, niin oma vika.
Ap kerronko mitä tapahtui?
Sinä loukkasit kaveriasi sohaisemalla tosi arkaan paikkaan ja hän suuttuneena sanoi sinulle noin. Ei hän varmasti tarkoita asiaa ihan noin rumasti vaikka se voisi jollain tasolla olla totta. Kenen mies oikeasti edes koko ajan huomioi?
Sun pitäisi oppia, että tuollainen äidillinen neuvominen on normaaleista ihmisistä ihan raivostuttavan ärsyttävää eikä sellaisia totuuksia arvosta kuin se laukoja itse. Joskus elämässä ystävät tekevät virheitä ja lähes aina kaverin kannattaa vain tukea ja olla paikalla jos tilanne räjähtää (tässä tapauksessa mies itse tajuaa että nainen on huono).
Sinä kun et saa kaveriasi muuttamaan mieltään, tai tajuamaan naisesta mitään ennen kuin kaverisi itse on tähän valmis. Se on HÄNEN ELÄMÄNSÄ oppitunti ja sinulla on omasi. Minua ottaa ihan hirveästi päähän, jis joku tulee mestaroimaan minun elämääni, asettuu yläpuolelle asiantuntijaksi tai neuvoo. Kukaan meistä ei ole täydellinen..
Neuvominen on minusta sallittua vain jos ystävä on hengenvaarassa (väkivaltaa suhteessa tms).
Ap sanoi miehelle näin: "että etsisi oikeasti jonkun naisen joka arvostaa häntä ja antaa tunteilleen vastakaikua." ja mies haukkui hänet siitä vastineeksi. Ap:n kommentti miestä kohtaan oli kehu (ap näki miehen arvostettavana), mutta jotkut täällä on nyt sitä mieltä että ap saikin ansionsa mukaan. Todella outoa tulkintaa!
Hän haukkui sinua siis ihan samanlaiseksi kuin itse on?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:11"]
Sinä loukkasit kaveriasi sohaisemalla tosi arkaan paikkaan ja hän suuttuneena sanoi sinulle noin. Ei hän varmasti tarkoita asiaa ihan noin rumasti vaikka se voisi jollain tasolla olla totta. Kenen mies oikeasti edes koko ajan huomioi?
Sun pitäisi oppia, että tuollainen äidillinen neuvominen on normaaleista ihmisistä ihan raivostuttavan ärsyttävää eikä sellaisia totuuksia arvosta kuin se laukoja itse. Joskus elämässä ystävät tekevät virheitä ja lähes aina kaverin kannattaa vain tukea ja olla paikalla jos tilanne räjähtää (tässä tapauksessa mies itse tajuaa että nainen on huono).
Sinä kun et saa kaveriasi muuttamaan mieltään, tai tajuamaan naisesta mitään ennen kuin kaverisi itse on tähän valmis. Se on HÄNEN ELÄMÄNSÄ oppitunti ja sinulla on omasi. Minua ottaa ihan hirveästi päähän, jis joku tulee mestaroimaan minun elämääni, asettuu yläpuolelle asiantuntijaksi tai neuvoo. Kukaan meistä ei ole täydellinen..
Neuvominen on minusta sallittua vain jos ystävä on hengenvaarassa (väkivaltaa suhteessa tms).
[/quote]
Väärin. Oikea ystävä uskaltaa sanoa totuuksiakin ystävälleen, vaikkei hän niitä silloin haluaisi kuulla. Niin toimii oikea ystävä.
Tuon miehen kommentin pohjalta ei ainakaan pidä nyt ruveta tekemään johtopäätöksiä omasta suhteestasi, ap. Se, ettei miehesi ehkä huomioi sinua koko ajan, ei tarkoita sitä että hän olisi huono mies, tai ei arvostaisi sinua, vaan sitä että teillä on tasavertainen ja molemmin puolin toisianne kunnioittava suhde, jossa ei pidetä toista löyhässä hirressä pakottamalla koko ajan toinen ostamaan tavaroita ja täten "huomioimaan", jotta suhde pysyisi kasassa.
Juuri tästähän tämän miehen "suhteessa" on kyse. Tämä mies luulee olevansa nyt joku alfa, kun "vaivaa näkemällä" saa pidettyä kauniin naisen itsellään, vaikka todellisuudessa tekee itsestään vain pellen. Huomioiminen on toki mukavaa, mutta senkään ei kuulu olla vain miehen vastuulla, eikä se tarkoita tavaroiden ostamista, se ei ole hyvän suhteen mittari. Ne voi olla ihan pieniäkin asioita.
Kerran kaverin gimmafrendi kysyi minulta illanistujaisissa, että näyttääkö hänen perseensä leveältä. Sanoin, että näyttäähän se. Ei ole minun tyttöystäväni, joten rehellinen vastaus. Gimma paineli vessaan itkemään ja minä lähdin kotiin. Kaveri ei ollut vihainen jälkikäteen.
Ei ainakaan kannata kysyä varattuna muilta kuin omalta miehiltään mitään, jos ei halua rehellistä vastausta.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:15"]
Ap sanoi miehelle näin: "että etsisi oikeasti jonkun naisen joka arvostaa häntä ja antaa tunteilleen vastakaikua." ja mies haukkui hänet siitä vastineeksi. Ap:n kommentti miestä kohtaan oli kehu (ap näki miehen arvostettavana), mutta jotkut täällä on nyt sitä mieltä että ap saikin ansionsa mukaan. Todella outoa tulkintaa!
[/quote]
Aattelepa omalle kohdalle?
Sulle sanottaisiin, että X sua käytetään hyväksi, sä annat polkea itseäsi ja huudat vaan, että polkekaa lisää. Hanki joku joka arvostaa sinua.
Jäisikö tuosta päällimmäisenä mieleen, että huraa, ystävä arvostaa minua vai, että ihmiset näkevät minut hyväksikäytettävänä tollona? Rehellisesti..
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:17"]
Hän haukkui sinua siis ihan samanlaiseksi kuin itse on?
[/quote]
Projisointi on etenkin miehille tyypillistä tilanteissa, joissa ei haluta tunnustaa/tunnistaa omia ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:11"]
[/quote]
Väärin. Oikea ystävä uskaltaa sanoa totuuksiakin ystävälleen, vaikkei hän niitä silloin haluaisi kuulla. Niin toimii oikea ystävä.
[/quote]
Oikea ystävä rakastaa ja hyväksyy, ei neuvo ja tuomitse. Ystävän totuuskin on lopulta vain mielipide eikä sille pidä antaa liian suurta arvoa, jokainen elää kuitenkin itse elämäänsä. Joskus se neuvova/ totuuksia laukova ystäväkin voisi miettiä, että hänen sanansa ovat lopulta vain makuasia ja mielipide. :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:34"]
[/quote]
Sulle sanottaisiin, että X sua käytetään hyväksi, sä annat polkea itseäsi ja huudat vaan, että polkekaa lisää. Hanki joku joka arvostaa sinua.
Jäisikö tuosta päällimmäisenä mieleen, että huraa, ystävä arvostaa minua vai, että ihmiset näkevät minut hyväksikäytettävänä tollona? Rehellisesti..
[/quote]
Yritätkö sanoa että miehen vastaus oli jotenkin perusteltu?
Todellisuudessahan siinä on vähän molempia asioita. Tuossa tilanteessa kannattaisi koittaa miettiä miksi ystävä näin sanoi, voisiko siellä vaikka olla totuuden siemen ja itsellä kenties peiliin katsomisen paikka.
Näillä totuuksia laukovilla tosiystävillä on varmaan paljon rahaa tai jokin muu syy miksi "ystävät" jaksavat.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 21:34"]
[/quote]
[/quote]
Yritätkö sanoa että miehen vastaus oli jotenkin perusteltu?
Todellisuudessahan siinä on vähän molempia asioita. Tuossa tilanteessa kannattaisi koittaa miettiä miksi ystävä näin sanoi, voisiko siellä vaikka olla totuuden siemen ja itsellä kenties peiliin katsomisen paikka.
[/quote]
Miehen sanominen oli ymmärrettävä. Mä ymmärrän täysin, että tuollaisen loukkauksen jälkeen tulee sammakoita. Varsinkin miehille on kova paikka, jos heille kerrotaan että he ovat hyväksikäytettäviä tossukoita. Niin se vain menee.
Ihminen ottaa vastaan vain niin hyvää rakkautta, kuin kuvittelee ansaitsevansa.
Voisiko olla niin, että tapailet vain kusipäitä. Etsimällä etsit sellaista, joka kohtelee huonosti. On se osittain totta, että jos et itse edes arvosta itseäsi, niin ei kukaan muukaan.
Etsi mukava mies itsellesi. Kyllä niitä on pilvin pimein.