Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi ruoka-aine ollut pois ruokavaliosta muutaman kuukauden ja huikea ero!

Vierailija
16.09.2014 |

Ei turvota, ei ilmavaivoja, ihottumat parantuneet, olen hoikistunut jo yhden vaatekoon ja suunta tuntuu olevan alaspäin, vatsa ei pömpötä, ei ole mässyhimoja vaan ruokailukäyttäytyminen on säännöllisempää ja järkevämpää, ei tee niin paljon makeaakaan mieli.

Arvaatko mikä? Vehnä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hankala vältellä vehnää? Leipä pois, mitä muuta?

Vierailija
2/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hankalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Itse olen syönyt vehnää viimeksi 90-luvulla (allergia), mutta en ole huomannut samoja eroja.

Vierailija
4/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listataan tähän poisjätettäviä ruokia joissa vehnää: 

-leipä

-pasta

-leivonnaiset

Vierailija
5/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin vehnää ennen pois sokerin.

Vierailija
6/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käytät ruoan laitossa vehnäjauhon sijaan? Esim suurustamisessa? Maizenaa vai jotain muuta?

Vierailija
7/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vähentänyt syömistä muutenkin, esim. nuo leivonnaiset kahvin kanssa?

Vierailija
8/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 19:55"]Mitä käytät ruoan laitossa vehnäjauhon sijaan? Esim suurustamisessa? Maizenaa vai jotain muuta?
[/quote]

En ole ap, mutta ainakin gluteenittomilla jauhoilla voi suurustaa. Ja riisijauholla.

Vierailija
9/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä on saatanasta.

Vierailija
10/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 19:54"]

Itse jättäisin vehnää ennen pois sokerin.

[/quote]

Vehnäkin on sokeria

Vierailija
11/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen rukavaliosta piti joskus jättää vehnä pois ja ziisus kun sitä on ihan joka paikassa. Esim myös karkeissa. Ehkä sinä et ole niin pilkuntarkka?

Vierailija
12/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 19:59"]

Mun lapsen rukavaliosta piti joskus jättää vehnä pois ja ziisus kun sitä on ihan joka paikassa. Esim myös karkeissa. Ehkä sinä et ole niin pilkuntarkka?

[/quote]

Niin, onhan se hirveetä, jos lapsi ei saa edes karkkia.

Vierailija
13/13 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Aluksi tuntui, että vehnää on joka paikassa ja mitään ei voi syödä. Esim. huoltoasemilta tms. on vaikea nopeasti napata jotain. Ruisleipä on harvoin 100% ruista, eli ei voi syödä ellei tuoteselostetta ole näkyvillä. Nyt alan jo tottua. Pastaksi ostan maissipastaa tms. gluteenitonta, on lähes yhtä hyvää ja Lidlissä ei enää ihan kamalan kallistakaan. Käytän jotain luontaisesti gluteenittomia jauhoja, pannukakku tuli niistä oikein mainio, tattarista suolaisen piirakan pohja jne. Alkaa jo sujua.

4: En tiedä mikä mun diagnoosi vehnän kanssa olis. Jotain allergiaa lienee, esim. vehnätaikinan alustamisesta menee kädet ihan rikki. Joka tapauksessa aivan sama, mun olooni vehnän pois jättäminen vaikutti näin.

6: Sokeria syön muutenkin varsin vähän. Nyt sitä tekee mieli entistä vähemmän. Vehnä käyttäytyy elimistössä kuten sokeri, ja mun elimistölle vehnä on tuntunut olevan pahempi kuin satunnainen sakkaroosi.

7: Teen aika vähän mitään, mikä vaatii suurustamista. Maissi- ja perunajauhot, luontaisesti gluteenittomat jauhoseokset, kaurajauhot, mantelijauhot, tattarijauhot, riisijauhot jne. on käytössä vehnän sijaan silloin jos sitä on pakko korvata jollain, kuten monessa leivonnaisessa. Lisäksi syön edelleen ruista ja ohraa.

8: En ole ikinä ollut mikään leivonnaisten mässääjä. Mutta syöminen tuntuu automaattisesti kyllä vähentyneen, annoskokojen pienentymisen muodossa: vehnän kanssa mulle on iskenyt monesti valtava syömishimo, paahtoleipää menee viisi kuusi kerralla, pastaa pari isoa annosta. Tällaista ei ole enää. Jotenkin vehnällä on minulle addiktiivinen vaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme