Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko mennä kipeänä junaan ilman maskia

Toivottavasti normiflunssa
21.08.2021 |

Ei ole provo.

Jos joku miettii, miten korona leviää niin esimerkiksi siten että testiin on tietysti pakko mennä. Joudun menemään tänään testiin junalla enkä pysty edes pitämään maskia naamalla koska yskä on niin paha että hädin tuskin pystyn hengittämään ilman sitä. Kuulen kuinka keuhkoputkissa rohisee kun hengitän.

Tämä ei ole provo. En oikeasti tiedä, mitä tehdä. Julkisiin ei saa mennä sairaana, mutta testiin on mentävä.

Ahdistaa kauheasti ja voimat ihan loppu. Joudun kävelemään testipisteelle junalta ainakin kilometrin ja tuntuu etten pääse sängystä ylös. Mulla yksi rokote otettuna ja seuraava ens kuussa.

Miten te muut autottomat ootte vastaavassa tilanteessa selvinneet? Tuntuu, että tästä ei puhuta.

Aion nyt vielä ottaa uudestaan yhteyttä työterveyshuoltoon. Sain lähetteen testiin jo eilen mutta nukahdin päivällä enkä päässyt sinne.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tilanteita vartenhan on ne kotitestit. Jos siitä tulee positiivinen, niin sitten voit hakea myöhemmin oikean testin (jos siis haluat koronapassia varten sairastetun viruksen, se on ainoa syy testata niin saat vapauden jos se passi tulee).

Vierailija
22/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisestä kirjoitti 3 päivää sairaslomaa ja pitää kuulemma hakeutua päivystykseen, tarvittaessa vaikka ambulanssilla jos ei muuten onnistu.

Testiin hakeutumisesta aikoo lääkäri kääntää asiakaspalveluun keskustelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se testi sua auttaa , tollo? Jos oot liian sairas tekemään mitään tai ajattelemaan enää järkevästi niin soita ambulanssi. Herranen aika .

Vierailija
24/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tilanteita vartenhan on ne kotitestit. Jos siitä tulee positiivinen, niin sitten voit hakea myöhemmin oikean testin (jos siis haluat koronapassia varten sairastetun viruksen, se on ainoa syy testata niin saat vapauden jos se passi tulee).

Sama lähteä kauppaan kuin junalla sinne testiin. En toistaiseksi jaksa nousta sängystä joten en mee kumpaakaan.

Vierailija
25/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kurkku kipeä enkä mene testiin ellei olo tästä pahene. En tosin liiku turhaan missään.

Vierailija
26/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama lähteä kauppaan kuin junalla sinne testiin. En toistaiseksi jaksa nousta sängystä joten en mee kumpaakaan.

Testin tulos ei muuta mitään. Silti joudut sairastamaan kotona. Etkä saa positiivisen testin kautta mitään lääkkeitä tms. Jotkut luulevat että ne antaa jonkin ehkäisevän lääkepakkauksen kaikille positiivisille. Ei anna, jos antaisi niin sitten testissä juokseminen olisi järkevää.

Vierailija
27/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se testi sua auttaa , tollo? Jos oot liian sairas tekemään mitään tai ajattelemaan enää järkevästi niin soita ambulanssi. Herranen aika .

No se testi täytyy olla, koska ennen sen ottamista en voi mennä töihin vaikka olisin jo tervehtynyt. Mulla ei oo kuumetta, enkä oo sekava. Mua väsyttää, yskin ja niistän. En oo koskaan ajatellut, että sellainen olis syy mennä minnekään ambulanssilla.

Ehkä sitten parempi sairastaa ja mennä vasta oireettomana testiin. Sitten ootan tulokset terveenä eli lisää sairaslomaa. En oo aiemmin tehnyt niin, vaan mennyt heti testiin. En oo aiemmin ollut näin kipeä tänä aikana.

Vierailija
28/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi naapurilta kysyä jos käy ostamassa sulle testin? Aina kannattaa kysyä.

Vierailija
29/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testin tulos ei muuta mitään. Silti joudut sairastamaan kotona. Etkä saa positiivisen testin kautta mitään lääkkeitä tms. Jotkut luulevat että ne antaa jonkin ehkäisevän lääkepakkauksen kaikille positiivisille. Ei anna, jos antaisi niin sitten testissä juokseminen olisi järkevää.

En ajattele. Mun vointi on äkillisesti pahentunut. Aiemmin oletin että tää menee kohta ohi ( oon vielä kesälomalla) enkä heti lähtenyt hakeutumaan testiin. Nyt tuntuu, että ois vain aiemmin jo pitänyt.

Mulla on paha omatunto jos meen testiin vasta niin myöhään että oottelen terveenä ne tulokset. Yritän välttää saikkupäiviä.

Vierailija
30/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele. Mun vointi on äkillisesti pahentunut. Aiemmin oletin että tää menee kohta ohi ( oon vielä kesälomalla) enkä heti lähtenyt hakeutumaan testiin. Nyt tuntuu, että ois vain aiemmin jo pitänyt.

Mulla on paha omatunto jos meen testiin vasta niin myöhään että oottelen terveenä ne tulokset. Yritän välttää saikkupäiviä.

Korona näkyy pcr-testissä positiivisena vielä kauan sen jälkeen kun olet jo tervehtynyt viruksesta. Eli et enää levitä virusta mutta saat pcr-testissä kuitenkin yhä positiivisen. Näistä tulee ne tapaukset, jotka ovat olevinaan saaneet viruksen uudestaan alle 6kk sisällä.

Vierailija
31/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan koronan jälkeiseltä ajalta eniten näiden paskojen provojen loppumista.

Vierailija
32/32 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisestä sanottiin että jos on liian kipeä menemään testiin, täytyy lähteä julkiseen päivystykseen sairaalaan. Tässä tapauksessa Peijakseen. Siellä sitten istuisin tuntikaupalla odottamassa testaamattomana, ja tartutan kaikki tai jos tää on normiflunssa, saan itse sieltä koronan. Lisäksi, sinnekin on mentävä bussilla. Aivan helvetin naurettavaa. En kyllä yhtään ihmettele, että tää leviää.

Päätin jäädä kotiin. Meen sitten maanantaina testiin jos jaksan. Vaikka taksilla sitten.

Ymmärrän tarpeen uskoa että tää ois provo. Itekin haluaisin uskoa koska tajusin just että miten epämääräisesti tätä hoidetaan.

En todellakaan oo tiennyt että jossain sairaalojen päivystyksissä saa istua testaamattomana flunssapotilaana.

En tuu enää lukemaan tätä. Jatkan lepäämistä. Olkoon sitten niin, että olen tollo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi