Närästyslääkkeet
Mikä on hyvä? Joutunut syömään tässä päivittäin särkylääkkeitä ja samalla mennyt energiajuomia.. Alkanut närästää perkeleesti.
Tuntuu olevan monenlaista tarjolla. Mulla ei ole mitään kokemusta näistä.
Tietysti muutan elintapoja että ei jää jatkuvaksi tilaksi. Otan myös käyttöön vatsaystävällisemmän särkylääkkeen.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan oli pepcid duo, mutta sitä ei ole saanut enää vuosiin. Nyt on joku Eso.... joku, vaikea nimi enkä nyt lähde tarkistamaan.
Miksi laitoit vastauksen??
Ei kannata vetää närästyslääkkeitä päivittäin, menee kroppa vielä pahempaan kuosiin ja voi tulla krooninen vatsahaava. Kysyppä siltä farmaseutilta jatkuvasta käytöstä jos et itse usko.
Esim. joku viikon tai kahden kuuri Losecia on hyvä, jos ei oireet lopu, niin lääkäriin.
Järkeistä ne elintapasi ensin. Suotta närästyslääkkeitä syöt, elintapojen kunnolla järkeistämisellä saat närästyksen pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vetää närästyslääkkeitä päivittäin, menee kroppa vielä pahempaan kuosiin ja voi tulla krooninen vatsahaava. Kysyppä siltä farmaseutilta jatkuvasta käytöstä jos et itse usko.
Aloittajahan ei ole vetänyt nyt vielä mitään.
Närästyslääkkeinä kannattaa ottaa kuurina ja toki jättää pois niitä närästystä aiheuttavia asioita. Jos vaiva ei lopu, kannattaa käydä lääkärissä. Närästyslääkkeitä voi tosiaan syödä vaikka vuositolkulla päivittäin, mutta silloin pitää käydä ensin tähystyksessä ja lääkäri määrää lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Järkeistä ne elintapasi ensin. Suotta närästyslääkkeitä syöt, elintapojen kunnolla järkeistämisellä saat närästyksen pois.
Kyllä niistä lääkkeistä on hyötyä myös, kuurina. Rauhoittavat vatsan. Mutta toki pitää muuttaa elintapojakin.
Minulla toimii reseptilääke Zolt.
Aiemmin mainittu Losec on hyvä ja sitä kannattaa syödä kahden viikon kuuri.
Vierailija kirjoitti:
Omepratsoli on hyvä
Omeprazol vaatii reseptin ja itsellä meni muutama päivä ennen kuin alkoi vaikuttaa. Kärsin siis refluksista. Poisti kyllä pahimman poltteen, mutta ei refluksia (joka johtui raskaudesta).
Käsikauppalääkkeistä Gaviscon on toiminut itsellä, kun refluksi vaivaa tuon tuostakin ja närästää. Nimenomaan se nestemäinen versio auttaa useamman tunnin ja vaikutus alkaa suhteellisen nopeasti. Renniet voi jättää suosiolla kaupan hyllylle, ne auttaa tasan sen ajan, kun ovat suussa ja se siitä sitten. Rahan hukkaa.
Jos olet Buranaa syönyt, niin voi olla jo vatsahaava. Kahvin/energiajuomien kanssa voi sen kehittää nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä jotka joutuvat syömään närästyslääkkeitä päivittäin lopun elämänsä esim. refluxitautiin. "Närästyslääkkeet" kuten esim. Somac, on samalla myös vatsansuojalääke, joka tekee suojaavan kalvon vatsaan. Tavallisessa käytössä voi ottaa parin viikon kuurin kerralla ja sitten pitää taukoa. Lääkärin määräämänä asia on toinen.
Jätä ne energiajuomat pois. Niissä on ihan älyttömästi happoja, jotka kipulääkkeiden kanssa ovat taatusti närästystä reippaasti lisäävä yhdistelmä.
Jos et kykene jättämään energiajuomia vähennä edes puoleen ja käy hakemassa luontaistuotekaupasta hevoskuuri maitohappoa.
En suosittele närästyslääkkeitä. Ne helpottavat hetken oireita, mutta eivät vie itse vaivaa. Niistä ei ole pitkäkestoista hyötyä ja ovat enemmän riski kuin parantavat närästystä.
Nukkuessasi kannattaa käyttää useampaa tyynyä, niin saat yläkehosi vähän nousemaan ja jolloin mahahapot eivät ärsyttäisi närästykselle.
Ei mikään. Hoida SYYTÄ, älä OIRETTA.
Ryhtymällä vatsaystävällisen särkylääkkeen krooniseksi käyttäjäksi, tuhoaisit maksaasi. Kun hoitaa oiretta syyn sijaan, yksi ongelma johtaa toiseen... Jos elämäsi on vaikeaa, koita kestää ja tee työtä muutoksen eteen - sen sijaan että aiheutat kemikaaleilla vain uusia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet Buranaa syönyt, niin voi olla jo vatsahaava. Kahvin/energiajuomien kanssa voi sen kehittää nopeastikin.
Kehittää?
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan oli pepcid duo, mutta sitä ei ole saanut enää vuosiin. Nyt on joku Eso.... joku, vaikea nimi enkä nyt lähde tarkistamaan.
Se on esomepratsol.
Pepcid Duo on edelleen myynnissä.