Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän siinä on kun tulee vanhemmaksi, ei enää saa aamuisin nukuttua?

Vierailija
21.08.2021 |

Ennen sitä posotti kymmeneen asti, nyt herään vapaapäivinä samaan aikaan kuin kello soi viikollakin klo 6. Eikä saa enää unta, vaan olen pirteä kuin peipponen. En edes muista millaista se oli nukkua klo11...
Enkä edes aikaisin mennyt nukkumaan vaan reilusti puolen yön jälkeen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aamun ihanat tunnit voi käyttää kaupassa käyntiin. Mukavaa käydä aamu viideltä tekemässä ostoksia. Suosittelen.

Vierailija
2/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla keho turtuu yön aikana. Aamulla on lihakset jäykkinä, joten makoilu ei ole niin mukavaa vaan "pakko" nousta ylös vetreyttämään niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama unikeko olen kuin ennenkin. Odotan oikein kun sanotaan, että vanhana unentarve vähenee. Olen 60 v ja yhä vain on vain unenlahjoja.

Vierailija
4/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikuttaa kofeiini aamun uniin. Eli kahvikuppi klo 15 iltapäivällä ja tiedän, että aamulla alan heräilemään klo 6.

Aamukahvi ja muut päivän kuumat juomat on nykyään laiha tee, niin ongelma poistui minulla.

Samoin hiilihydraattien vähentäminen niin ettei tarvitse käydä aamuyöllä vessassa.

Mahdollisimman pimeä makuuhuone.

Vierailija
5/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapsiperheistä johtuu, ettei saa nukkua aamulla eikä päivällä eikä alkuillasta. Sitä helvetillistä huutoa ja kirkumista kaikuu koko ajan.

Vierailija
6/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, arkirytmi pysyy viikonloppunakin vaikka saisi nukkua. Herään työviikolla aina 6:30 ja samaa rataa viikonloppuna ihan luonnostaan. Juon hitaasti pari isoa kuppia aamukahvia sängyssä ja tsekkailen somea/uutisia/palstoja puhelimella. Tässä kuluu helposti tunti taikka kaksikin. Sitten aamupala/ varhainen lounas riippuen nälästä ja sitten puuhastelemaan mitä onkaan ohjelmassa sinä päivänä.

Vierailija
7/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla unen tarve vähenee vanhemmiten.

Jos olet herätessä pirteä kuin peipponen 😘,

olet todennäköisesti nukkunut riittävästi.

Vierailija
8/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaikuttaa kofeiini aamun uniin. Eli kahvikuppi klo 15 iltapäivällä ja tiedän, että aamulla alan heräilemään klo 6.

Aamukahvi ja muut päivän kuumat juomat on nykyään laiha tee, niin ongelma poistui minulla.

Samoin hiilihydraattien vähentäminen niin ettei tarvitse käydä aamuyöllä vessassa.

Mahdollisimman pimeä makuuhuone.

Joo,heräilin neljän puol viiden aikaan ja ajattelin että mitä hittoa!

Sitten jätin tylysti päiväkahvin pois ja siirsin iltapalan kahdeksaan-puol yhdeksään,puuroa sun muuta väsyttävää etten herää nälkään aamuyöstä. Toimii! Tänäänkin heräsin vasta puol kahdeksan.

Vierailija
9/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot alkaa olla jo kalsiutuneet siihen malliin että aamu kuuteen asti mennessä ne on puhdistuneet sen verran mitä voivat.

Vierailija
10/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhelisenä ja työelämässä olessa.Haaveilin siitä kun eläkeellä ja saa nukuuu pitkään.Olen kuitenkin aamun virkku illan torkku ja nukun todella hyvin eläkeläisenä,heräämättä kertaakaan yöllä pissalle.Uskon hyviin yöuniini syy.Ulkoilen paljon kaikina vuoden aikana.Säällä kuin säällä,minulla on joka säälle vaateet.Joten sade päivät minua ei harmita eikä masenna, sen enmpää lumisateet tai pakkaset.Moni ikäiseni valitaa juuri uni ei tule,lonkat tai polvet särkee ja antavat periksi kivuille kuin vali vali masentaa.Ulkona saa hyvän mielen,unohtuu masenukset ja kivutkin.Itseläni on polvienniverikot.Oikea polvi pahempi.Koska siellä polven kierukka rikki.Niitä ei enää leikata,ainakaan eläkeläisenä!Työ elämä se viellä hoidetiin kerran.Glucosamin on polviini lääke.Kuin ravintooni jonka jo lautaselle laittanut: Pilkon raakaa inkivääriä ja valkosipulia kohtuudella.Kuin vuosittain joka päivä 100g,pakaste mustikaa,kaurapuuroni ymm.Eteisessäni on kävelykeppi siltä varalta että tuntuu polvi on niin kipeä,että klinkaan toinen jalka.Viime talvi löysin myös hiihdon ja luistelun 30 v.jälkeen.Yhtä vanhat on tarvikeet niihin.Kaiken teen yksin,kun kaikki vaan ilmotaa särkee kolotaa paikat.Kuitenkin kunioita rollatori kansaa tuolla ulkona.Esimerkki muille .Hei eivät anna periksi liikuntarajoiteisuutensa! Vaan ulkoilevat,käyvät kaupassa rollatori apuna.Kipuun ja mieleen on lääke liike.(ps,anteksi lukii häiriö,en näe texti virheeni)

Vierailija
11/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unentarve vähenee, koska vanhemmiten päivän aikana tapahtuu vähemmän ja vähemmän sellaisia uusia asioita, joita aivojen pitäisi unen aikana sulatella ja koodata muistiin. Jos siis järjestät itsellesi säännöllistä vaihtelua ja opettelet vaikka uuden kielen, huomaat nukkuvasi ainakin vähän enemmän.

Vierailija
12/12 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin lapsiperheistä johtuu, ettei saa nukkua aamulla eikä päivällä eikä alkuillasta. Sitä helvetillistä huutoa ja kirkumista kaikuu koko ajan.

Hanki korva tulpat tai kuulokeet jotka estävät äänet.Lapsilla on lupaolla ja elää.Lapset ei syylisiä jos kerrostalon tai rivarin seinät ovat paperia.Kerran olit sinäkin lapsia.Istutko pakallasi valveilla olos?Tai jos sinulla on ollut lapsia,olivatko äänettömiä?Voit aina muutta pois.Mutta älä kerrostaloon sillä ne on rakenettu elementeistä ja niissä äänet liikuvat!Vältämättä sinua ei häiritse naapurin lapset, Sillä äänet voi tulla mistä vain talon huoneistosta.Sama asia on ne poraajat ja työpajaa pitävät,Nekin äänet elementit kuljetaa läpi talon ja ei naapurista lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi