Ahdistaako teitä joskus ihan ilman syytä?
Siis asiat ok, mutta yhtäkkiä joskus jo aamulla joku asia alkaa ahdistamaan niin paljon ettei pysty kunnolla toimimaan? Ihan kamalaa, peruin tänään työhaastattelun kun sattui tälläinen päivä.. Vai olenko vaan hullu? ikää 41.
Kommentit (15)
Toki, käsittääkseni kuuluu ihan ihmisen elämään että joskus alitajunnastakin tulee ahdistuksia pintaan ,joiden syy ei tule tietoisuuteen asti. Itse annan noiden ahdistusten vaan tulla ja mennä, mutta yritän kyllä hoitaa asiat vaikka ahdistaisikin. Vähän on tullut tökerö ja sönkkö oltua joskus esim työpalaverissa jos on ollut parhaillaan ahdistus kovana päällä, mutta selvitty on.
Jep, mutta onneksi hyvin harvoin. Toisinaan ahdistuksen aikaan on saattanut tapahtua jotain, mistä kuulen sitten myöhemmin.
Ahdistaa. Ja silloin on fyysisestikin vaikea ja yliherkkä olo.
Kyllä, joskus myös ihan silmänräpäyksessä tulee tunne, että jotain on pahasti pielessä.
Kyllä! Joskus on sellaisia päiviä, että on epämääräinen ahdistuksen tunne. En siis tunnista, mikä asia ahdistaa, vaan jotenkin vaan ahdistaa ja on huono olla, tunnen oloni hermostuneeksi ja tyytymättöäksi. Tällaista minulla on ollut jo teinistä lähtien.
Ei. Ahdistaa täysin syystä. Tai SYISTÄ
Uskon että ahdistukselle on aina joku syy, sitä ei vain ole välttämättä vielä selvittänyt. Ei tarvitse välttämättä olla mitään hirveitä traumojakaan, esim. kuolema voi ahdista. Vaikka kaikki olisi tosi hyvin, niin jollain tasolla varmaan kaikki ihmiset tiedostavat, että se voi loppua milloin vain (mikä ei tietenkään automaattisesti aiheuta ahdistusta). Mikäli ei vaikka omaa kuolevaisuuttaan ole käsitellyt lainkaan niin saattaa paeta sitä suorittamiseen ym. jolloin iskee selittämätön ahdistus sopivan tilaisuuden tullen.
Olen saanut 10 pvn mega- vitutus- ahdistuksen 10 pvn keltarauhashormoonikuurista. Sellaisen jossa haluaisi ryömiä ulos omista nahkoistaan.
Uskoisin että aika iso osa aikaisemmistakin ahdistuksista on ollut pohjimmiltaan hormonaalisia.
Liittyykö asiaan esim kuukautiskierto tms kahvi, alkoholi väsymys?
Kyllä! Olen muutenkin todella herkkä ja omaan perfektionistisen luonteen. Pelkään epäonnistuvani ja minun on vaikea tehdä päätöksiä jo tavallisissa arjen asioissa. Diagnoosit löytyy sekä masennuksesta että ahdistuksesta. Välillä saa päivisin kamppailla itsensä kanssa, että pystyy tekemään jotain..
Kyllä ja ahdistaa syystäkin. Mietin ja pähkäilen kokoajan mielessäni asioita ja valitettavasti saatan takertua pikkuasioihin, johtuu aivokemiasta.
Kyllä vain, se taitaa olla meidän älykkäiden ihmisten ongelma.