Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada itsensä laihduttamaan?

Vierailija
03.02.2023 |

Kaipaan kokemuksia: miten sinä olet saanut itsesi laihtumaan? Mistä olet löytänyt motivaation? Mikä on ollut toimiva tapa? Kaipaan konkreettisia vinkkejä!

Olen kerran onnistunut laihduttamaan 10kg, mutta sen jälkeen kilot tulivat takaisin enkä ole enää saanut laihdutusta alkamaan ollenkaan. Painoa sen sijaan tulee hiljalleen lisää. Paino on nyt kivunnut 90 kiloon ja ylipainoa on yli 20kg. Koen olevani terve eikä ylipainolla ole vielä vaikutuksia, joita huomaisin. Maha on kasvanut, mutta näen edelleen itseni ihan ok näköiseksi. Ruokailu on pääasiassa normaalia ruokaa, mutta viikonloppuisin ja joskus iltaisin tulee herkuteltua suklaalla ja sipseillä. En siis syö pitsaa tai hampurilaisia kaksin käsin. Liikunta on jäänyt aika vähäiseksi ja arki passiivista toimistotyötä.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät suklaan ja sipsin niin painon nousu pysähtyy. Jos haluat laihtua niin sitten pitää puuttua muuhunkin syömiseen.

Vierailija
2/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laihduttaa. Sen sijaan kannattaa kohentaa ruokailutottumuksiaan ja lisätä liikkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pienet korjaukset vähitellen ruokavaliossa parhaiten toimivia. Laihdutus pikaisesti tai sellaisilla keinoilla, joita ei voi ylläpitää jatkuvasti, ovat turhia ja jopa haitallisia.

Vierailija
4/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vaa'alle ja se näytti erroria. Maksimipaino luki kyljessä 150kg.

Heitin jääkaapista kaiken roskiin ja menin kauppaan. Ostin järjettömän määrän kanaa, salaattia ja fetajuustoa.

3pv vesipaaston jälkeen olin ketoosissa ja aloin syömään päivittäin n.1500 kaloria ja alle 20gr hiilihydraatteja. 3kk jälkeen pidin 2 viikkoa taukoa ja söin ikävöimiäni hiilareita, tuli siinä joku pizza syötyä. Sitten tein saman uudestaan.

Ja uudestaan... ja uudestaan.

Vuoden päästä vaaka ytti 92kg.

Nyt 72kg ja hyvä mieli kehosta. En enää lähde hiilareiden suurkäyttöön. Sipsejä tekee mieli joskus, mutta en syö.

Vierailija
5/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syömään vähemmän  ja terveellisemmin, ja harrastamaan liikunta kunnolla muutaman kerran viikossa. Tulokset ovat taattuja.

Vierailija
6/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta. Sen sijaan ala elää terveellisemmin. Mieti, minkälaisilla pienillä päivittäisillä valinnoilla pystyt lisäämään terveyttäsi, hyvinvointiasi, jaksamistasi, terveitä elinvuosia ja lisää näitä valintoja ruokavalioosi, aktiivisuuteesi, arki- ja hyötyliikuntaasi sekä lepoon ja palautumiseen vähitellen. 

Vierailija
7/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten saada itsensä toimimaan niin, että syö terveellisemmin ja jättää herkut kauppaan? Mikä teitä motivoi?

Vierailija
8/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset ruoka-ajat on ensimmäinen askel, seuraava on iltasyömisen kontrollointi ja kolmas tarkkailtavat henkilökohtaiset mieltymykset. Aikaa pitää varata reilusti enemmän, vuosi lisää siihen aiottuun niin sitten alkaa toimimaan.

Vierailija
9/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi helppoa laihduttaa. Itse amatöörikehonrakentajana bulkkaan joka vuonna 9kk, jolloin painoni nousee paljon, ja sitten laihdutan 3kk. Parina vuonna keventänyt tuossa ajassa jopa 20kg, vaikka nykyään en anna painon nousta niin paljoa. 

Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Sen kuin vain laskee jokasen kalorin mitä syö ja juo. Paino laskee väkisin kun kuluttaa enemmän kuin ottaa.

Vierailija
10/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa lisätä kasvispainotteisia ruokia ruokavalioon, jos ei ole jo. ja jos nyt motivaatiota kysytään niin ite motivoidun syömään näitä kasviksia enemmän ihan vaan sillä että katsoo jotain törkeen hyviä reseptejä valmistettavaksi. saatko tarpeeksi unta? unenpuute voi jarruttaa laihduttamista aika tehokkaasti

Vierailija
11/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten saada itsensä toimimaan niin, että syö terveellisemmin ja jättää herkut kauppaan? Mikä teitä motivoi?

Minua motivoi kunnon paraneminen. On rasittavaa, jos ei jaksa nousta kyykystä ylös ja joutuu istumaan pannessaan kengät jalkaan. Ulkonäkö ei ole minulle tärkeää, vaan tervehys ja oma jaksaminen.

Vierailija
12/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajatellut niin, että tahdon tehdä itselleni hyvää ja kohdella itseäni hyvin. Tiedostan, että sipsit, keksit, karkit, limut ja alkoholi eivät tee hyvää minulle ruumiillisesti eivätkä henkisesti.

Yritän arvostaa itseäni enemmän ja sen takia haluan syödä puhdasta ja laadukasta ruokaa. Yksinkertaisena esimerkkinä ostan pienen paketin pensasmustikoita sen sijaan, että ostaisin karkkipussin. Rahaakin säästyy.

Vierailija
13/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, itselläni isoin kompastuskivi oli se, että terveellinen ruokavalio nosti mielialaa virkeäksi ja vireäksi, josta suora seuraus oli traumamuistojen poukkaaminen päälle massiivisesti..eli eka piti ottaa tuota puolta haltuun ja tehdä niitä muutoksia pikkuhiljaa siihen normaaliin omaan ruokavalioon. Ja vaan semmosia muutoksia joista ihan ite tykkää ja haluaa noudattaa.

eli jos mielenterveys on kuosissa niin kirjota itelles johonkin appiin (esim. sulamo on halpa) mitä ihan oikeesti syöt esim. viikon ajan ja sit alat miettimään mihin kohtaan jotain pientä muutosta. Kasvisten lisääminen on aika tavallinen mistä ihmiset alottaa.

Tavallaan unohdat sen laihduttamisen ja laitat fokuksen niihin jokapäiväisiin tekoihin, jotka sitten huomaamatta aiheuttaa painon pienentymistä.

Vierailija
14/14 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii ajatusmalli, että lisään hyviä asioita: unta ja palautumista, liikuntaa, kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Tilaa jää vähemmän huonoille tavoille. Mistään en luovu, mutta kohtuus paheissa. Liikunnassa kun pääsee alkuun, on se todella koukuttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi