Etsin töitä ja jos lähetän työhakemuksia useampaan paikkaan...
....niin mitä jos eka kutsuu haastatteluun ja se on ok ja sitten ne haluaa palkata mut, niin mitä sanon niille muille jotka kenties samaan aikaan pyytää haastatteluun? jos kävisi sellainen onni että saisi useampaan?
Kommentit (4)
Saako ne työsopimusehdot mukaan kotiin että lukee? Vai pitääkö siellä lukea joku sopimus ja allekirjoittaa heti jos haluaa sen paikan? Haluaisin lukea ne ehdot mieheni kanssa tarkasti kotona. Ettei huijata tms....
Sanot että kiitos kiinnostuksesta, löysin töitä jo muualta.
sitten kävisi niin onnellisesti, että voisit valita mihin menet ja neuvotella ehdot mieleiseksi.
On täysin normaalia, että haet useampaa paikkaa yhtäaikaa. Jos saat jonkun paikan, niin sanot muille, että ei valitettavasti enää kiinnosta.
Mulla oli työnhaku vaiheessa parikin haastattelua päivässä. Välissä oli päiviä, kun ei ollut mitään =halusin tehdä muuta kuin "työnhakua", lasten kanssa tehtiin koko päivän retkiä yms. Hakemuksia laitoin kymmeniä, ja monessa paikassa pääsin toiselle kierrokselle ja testeihin asti.
Menet niihin toisiin haastatteluihin joka tapauksessa. Haastatteluun pääseminen ei tarkoita paikan saamista vielä ja voi olla, että saatkin jälkimmäisestä paremman paikan (työehdot). Jos jälkimmäiset on selvästi huonompia ja tiedät sen jo etukäteen, niin sitten sanot saaneesi jo muita töitä.
Mua on jäänyt harmittamaan muutama työpaikka, joiden haastatteluun en ole mennyt, kun olen saanut toisen. Jälkikäteen olen todennut, että olisin ehkä sittenkin tykännyt toisesta enempi tai saanut parempaa kokemusta. Siksi menen nykyään käytännössä kaikkiin haastatteluihin joihin kutsutaan.