Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka ryssiä työhaastattelu joutumatta karenssille?

Vierailija
16.09.2014 |

Työkkäri pakotti hakemaan äitiysloman sijaisuutta, joka ei vastaa toiveitani. Olen ollut vasta pari kuukautta työttömänä ja olen varma, että saan parempiakin hommia lähitulevaisuudessa. Nyt kuitenkin pitäisi mennä työhaastatteluun paikkaan, joka ei ole, mitä haen. En halua suoraan kieltäytyä karenssin takia, mutta kuinka varmistun, että minua ei valita (ilman että todella nolaan itseni).

Enkä kaipaa nyt moralisointia, kuinka pitäisi olla tyytyväinen, että töitä on tarjolla tai että en ole oikeutettu päivärahoihin, jos nirsoilen. Olen korkeastikoulutettu ja kysyntää on, joten en mielestäni ole velvoitettu tarttumaan ihan mihin tahansa, kun parempiakin hommia on jo lupailtu.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä työsopimukseen irtisanomisehto siltä varalta, että tämän määräaikaisen kuluessa onnistuisit saamaan sinulle sopivamman paikan. Ei sitten kukaan tule määkimään, että määräaikainen on lusittava loppuun. Kun työhaastattelussa yleensä kysytään muita suunnitelmia, kannattaa olla rehellinen ja kertoa, jos luulet jo olevan tiedossa jotain. Ja sillä perusteella irtisanomispykälä eli on sekamuotoinen työsopimus.

Vierailija
22/22 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot suoraan olevasi parempi, mitä ne hakee. Kukaan ei halua palkata motivaatiopuutteista henkilöä tai sellasita joka ei kuitenkaan pitkään olisi kyseisellä työnantajalla.

Ylikoulutettu ei ole hyvä valinta, sillä hän on tyytymätön tehtäväänsä ja vaihtaa silloin nopeasti työpaikkaa, joten rekry menee pieleen ja koko homma alkaa firman osalta alusta. (<- ei mitään halpaa hommaa nuo turhat rekryt)

Kehut itseäsi niin paljon, että huomaavat heti sinun olevan liian pätevä hommaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän