Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdään jtn suurta, kiusaamiselle stoppi?!

Vierailija
20.08.2021 |

Tuleeko ideoita miten voitais luoda jokin uusi malli kiusaamiseen puuttumiseen?
Sitä on työpaikoilla, kouluissa ja varmaan ihan päiväkodeissakin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän auttaisi kauhukakaroille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä keskustelu.

Miksi näitä asioita ei saada käytäntöön? Hyvätkään ideat ei auta, kun tahtoa ei taida monessa koulussa olla? Jos rehtori tai jotkut opettajat ovat itse entisiä koulukiusaajia, on aika hiljaista että tahtoa puuttumiseen olisi.

Suomihan on jo niin monella saralla maailman kärjessä niin miksi tätä ei voisi ottaa seuraavaksi tavoitteeksi? Olla maa jossa esiintyy vähiten koulukiusaamista?

Tarviiko kouluissa enää niin paljon keskittyä tiedon pänttäämiseen kun jokaisella on taskussaan laite jolla pääsee käsiksi kaikkeen tietoon maailmassa? Jos lohkaistas suurempi osa tunnetaitojen opetteluun ja sisällytettäisiin joka oppiaineeseen.

Vierailija
24/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vielä lukee Hesaria, siinä oli viikko pari kiusaamista tutkineen naisen haastattelu.

Kiusaaminen erittäin monimutkainen ilmiö, johon ei siksi ole täsmälääkettä. Kiusaajat eivät ole yhdestä muotista: on sosiaalisesti lahjakkaita alfoja, pahaa oloaan purkavia reppanoita ja heikompiaan sortavia oman nahkansa pelastajia. Ja vaikka uhria ei pidä syyllistää, tutkimusten mukaan samoilla henkilöillä on korkea riski joutua kiusatuksi uudestaan, vaikka seura ja ympäristö vaihtuisi.

Kiusaaminen ei lopu.

Vierailija
25/25 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina sanonut lapsilleni että kaikki aina mukaan leikkiin päiväkodissa ja koulussa. Jos huomaavat että jotain kiusataan, hakevat aikuisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi