Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään hammashoitajaa?

Vierailija
15.09.2014 |

Viihdytkö työssäsi, minkälaista oli opiskelu, palkkasi? :)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä alle 3000e pk-seudulla hh töihin, varsinkaan jos sinulla monen vuoden kokemus. Monet valmiita maksamaan ton, hyvistä hh pulaa. Itse ollut monessa haastattelussa ja kaikki sanoivat että palkkapyyntö kuulostaa ihan ok.

Vierailija
42/52 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

827364 kirjoitti:

Täällä hammashoitaja jolla kokemusta julkiselta ja yksityiseltä; julkisella neuvotteluvaraa ei ole palkassa, joskin huomattavasti helpompaa kuin yksityisellä työmäärän suhteen. Itse työskennelleenä edellä mainitussa firmassa johon kukaan ei suosittele menemään; en itsekään sitä suosittele, tosin palkan sain neuvoteltua korkeammalle kuin taulukkopalkan joskaan sekään ei riittänyt työmäärään nähden. Kannattaa etsiä yksityinen työnantaja joka suoraan maksaa palkan itse, saa mukavasti nostettua palkan työmäärää vastaamaan. Kaiken kaikkiaan hammashoitajan työ on kaiken opettelun jälkeen melko aivotonta ja monotonista saman toistoa, hoitajan työssä pääsee kyllä helpolla koska ei ole kirjaamista eikä vastuuta.

Aivotonta ja monotonista saman toistoa, samalla vaaditaan että pitäisi saada ainakin puolitoistakertainen palkka taulukoihin nähden. Logiikka? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Oralissa on kulttuuri- ja liikuntaedut?

Onko se totta, että Oral ei mielellään palkkaa ”vanhempia” hoitajia kokoaikaiseksi vaan vain 80 %? Ei varmaan päde pk-seudulla, koska siellä työvoimapula.

Vierailija
44/52 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samalla pienellä yksityisellä ollut koko urani ajan. Poikkeaa varmaan julkisen puolen työstä.

Työni sisältää parityöskentelyä, välihuoltoa, ajanvarausta, tarveainetilausten tekoa, toimenpiteiden kirjausta.

Meillä on aina ollut reilun pituiset hoitoajat potilaille, vähentää kiireen tuntua ja ehtii tehdä kunnollista työtä. Samat potilaat ovat käyneet nyt vuosikymmeniä ja useat tuoneet tuttujaan myös meille hoitoon.

Vastaanotto muuttanut paikkaa pari kertaa ja olen ollut mukana suunnittelussa, eli saanut luotua itselleni hyvät työskentelytilat ja olosuhteet. 

En ole kaivannut suuremman työpaikan sosiaalista ilmapiiriä, viihdyn paremmin pienemmissä piireissä ja saan päättää monista asioista itse työssäni.

Vierailija
45/52 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/52 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkka?

Vierailija
47/52 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkka riippuu missä olet töissä, mikä aikaisempi kokemus työstä ja kuinka huutava pula kyseisellä työpaikalla on saada tekijä. 15-25/tunti varmaan melko realistinen.

Vierailija
48/52 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän monta vuotta tuli alalla täyteen, ja kokemuksia kertyi julkiselta, yksityiseltä, ajanvarauksesta ja keikkatyöstä. Työn sisältö on mielenkiintoista ja työ voi olla hyvin monipuolista, alalla on ammattiryhmistä riippumatta hyviä tyyppejä, ja siinä ne hyvät puolet ovatkin.

Huonoja puolia ja alanvaihtooni vaikuttaneita tekijöitä ovat olemattomat vaikutusmahdollisuudet työhön, jatkuvan uuden opettelun näkymättömyys palkassa, kova työtahti paikasta riippumatta ja työn muuttuminen vuorotyöksi. Eniten hiertävä epäoikeudenmukaisuus oli minulle se, että suuren toimenpidemäärän hoitaminen ei näy hoitajan palkkauksessa, mutta hammaslääkärin palkkauksessa tämä huomioidaan. Kuormitus on aivan eri luokkaa esimerkiksi 10 tai 20 potilaan päivätahdilla.

Alalla on pula hoitajista, ja ymmärrän erittäin hyvin miksi näin on. Minä jaksoin yli 10 vuotta, toivottavasti jotkut muut jaksavat pidempään.

Vierailija
49/52 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienellä yksityisellä pk-seudulla, kokemusta 8 vuotta, palkka 3100€/kk. Teen töitä hammaslääkärin parina ja toimistossa ja olen tyytyväinen omaan työhön ja työpaikkaan :) Yleensä teen viikossa yhden iltavuoron, muuten aamuja.

Vierailija
50/52 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alalla vajaa kaksi vuotta, palkka nyt 2600e/kk. Yksityinen, iso ketju.

Lyhykäisyydessään, kiire on koko ajan...

Vierailija
51/52 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hammashoitaja ja kokemusta niin julkiselta kuin yksityiseltä. Yksityisellä olisi pitänyt tehdä nolla sopparilla, en suostunut. Julkinen sitten taas Noh... Ruokatauko oli omaa aikaa ja useinhan se meni niin, että potilasaika venyi ja syömään pääsi myöhässä. Hammaslääkärillä tuo oli palkallista aikaa. Epäreilua.

Nyt pitäs palata töihin yli 2 vuoden tauon jälkeen. Kiinnostus täysi NOLLA.

Vierailija
52/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oralin esihenkilö työ ala arvoista ylikävelyä. Silmätikuksi joutumisen vaara, jos alkaa puhumaan epäoikeudenmukaisesta kohtelusta. Esihenkilöt eivät tunne hammashoito alaa ollenkaan ja mustamaalaus vaara jos tavoittelet hallinnollista paikkaa. Ylin johto hyvää ammattitaitoa kyllä näyttä.