Kamalin esimies, joka sinun kohdalle on sattunut
Kerro, millainen oli kauhein esimies, jonka olet kohdannut.
Kommentit (28)
Kyllä seoli julkisella puolella ja ihan tahtoi hänelle työnteko olla sivuseikka, kun tärkeimpänä piti ihmisten härkkimistä, kukaan ei häneltä ollut turvassa. Nolaaminen oli hänelle orgastinen kokemus.
Rehtori Espoossa. Nainen. Lihava. Nimikirjaimet M.K.
Varokaa!
Joku sekopäinen setämies, joka uhkaili antavansa minulle "varoituksen" virheestä, jonka hän oli itse tehnyt. Minä tokaisin vain, että saahan niitä varoituksia kirjoitella. En ota niitä huomioon millään tavalla. Huono esimies on pelkuri, vastuunpakoilija ja riidankylväjä (draamakuningas) joka tuhoaa koko työyhteisön.
Minä otin lopputilin ja vaihdoin työpaikkaa. Siellä oli parempi esimies, parempi palkka, paremmat työtoverit, ja helpommat työtehtävät. Itse asiassa tuo työpaikka oli elämäni paras duuni.
Hirviöitä mahtuu yrityksiin.
On ollut pienen firman sovinistinen pomo joka tärkeili yrityksensä konkkaan työntekijöiden peitellessä huudon uhalla jälkiä. Oli työsuojelurikkomusta, palkanlaskun "erheitä" ja hygienialainsäädännön "haasteita". Kaikki oli pomon eli ainoan esimiehen mukaan alaisten syytä, mutta kun näitä seikkoja koitti korjailla sai myös sapiskaa.
Tullut vastaan myös palkintoja tai ties mitä kunniamainintoja keräillyt yritelmä jossa johtaja on täysin kujalla ellei satu pankissa istumaan. Esimiehen esimiestä oli tarjolla ja kaikki sulassa sovussa yhtä keski-iän paremmalla puolella olevien akkojen marttapiiriä. Sairauslomat olivat syy antaa potkuja, samoin kuin vuoro/lomatoiveetkin. Jos et näitä potkukriteereitä täyttänyt niin sitten keksittiin syy antaa fudut. Esim. luvaton poissaolo oli tämän firman esimiesten lempilapsi sanoa heipat, mutta harmi kun olivat ottaneet kellokortit käyttöön irtisanomiset menivät laittomien piiriin. Toivottavasti pomoa ei haitannut näiden maksu miljoonatuloistaan.
Nykyisessä paikassa esimies onkin ovela ketku. Häärii ja hyörii kuin heikkolahjainen ekat pari kk työntekijän matkaa siloitellen, mutta sitten katoaa kuin tuhka tuuleen. Ilmoittelee silloin tällöin kun joku klemmarin asento työntekijän työpöydällä ei miellytä, mutta muutoin tekee tärkeämpää työtä suljetun oven takana. Jos jotain haluat kysyä niin kannattaa valmistautua odottamaan vähintään viikko ja senkin jälkeen saat copypastella sähköpostia johonkin muuhun kysymykseen. Tämä esimies ottaa surutta silmätikuksi jos et veny ja vanu yrityksen tahtoon 24/7 ja jos omaat maalaisjärkeä + omaa tahtoa. Etsinnöissä uusi työ tai vaihtoehtona siirto toiseen yksikköön jossa voi jopa tehdä työnsä ilman ylimääräistä marionetti-showta puutteellisen esimiehen egon pönkkäämiseksi.
Kainuun Prikaatissa komppanian vääpelillä oli pääkin mulkunpään näköinen.
Ison firman varastolla oli sovinisti jolla oli oma sisäpiiri, jotka syyttivät muita omista virheistä. Haukut sai heti jos oli vahingossa mennyt viereiseen tyhjään tilaan tuotteet mitä tuli, vaikka siis olisi ollut helppo kapulalla vaihtaa paikat. Mutta kun miehillä tippui tavaroita lavallinen trukin piikeiltä, se ei haitannut päinvastoin "tekevälle sattuu". Ihan hirveä ihminen, jota osa meistä pelkäsi.
Alaiset aina keväällä odottivat tietoa, koska tämä esimies pitää kesälomansa. Kun ajankohta oli tiedossa, kukaan ei pitänyt samaan aikaan lomaa vaan joko ennen tai jälkeen. Näin kaikki saivat tavallaan tuplaloman eli varsinainen loma + toinen loma kun saa olla töissä ilman esimiehen läsnäoloa.
Tuo esimiehettömänä olo on todellista lomaa... Sijaistavia esimiehiä harvemmin kiinnostaa montako kertaa on jalat harjannut rappuralliin töihin tullessa, montako kertaa käy vessassa työpäivän aikana tai onko haukotellut 1,5 kertaa 12-tuntisen työpäivänsä aikana... Lähinnä näitä JÄRKEVIÄ esimiehiä kiinnostaa onko työntekijä töissä, tekeekö työnsä hyvin ja ajallaan ja toimivatko työntekoa edesauttavat laitteet ja muut vempeleet.
Nykyinen esimies. Ei ymmärrä mitään meidän töistä, mutta kerran viikossa pitää kokoontua tunniksi juttelemaan siitä, mikä on lempparijoululaulu, mikä tekee tänään onnelliseksi ja millaisen lemmikkieläimen haluaisi. Valtiolla ollaan, joten tähän on meillä varaa: 22 ihmistä juttelee niitä näitä, yrittää kovasti pinnistellä, miten joululaulukeskustelu edistää työtäni.
Kun olin työssäoppimassa niin tein kaiken niin uskollisesti kuin sanottiin ja sitten kun kurssin vetäjä tuli eräänä päivänä paikalle niin tämä esimies haukkui mut ihan pystyyn, että mikään ei ollut hyvin kohdallani.
Mä tunnen kylmiä väreitä vieläkin siitä päivästä.
Terveyskeskuksen ylilääkäri, joka vaati lähestulkoon vastavalmistuneen nuoren lääkärin tekemään potilastyötä samassa tahdissa kuin 25-30 vuotta aiemmin uransa aloittaneet lääkärit eli 15 min / potilas. Jos itse yritti vähän tasata aikataulua ja varata vanhalle monisairaalle potilaalle puolen tunnin ajan, niin heti tuli haukut. Haukkuja tuli muutenkin paljon, mutta hän ei koskaan antanut niitä suoraan, vaan pisti jonkun hoitajista tuomaan "terveiset". Positiivista palautetta ei tullut koskaan. Onneksi ukko on jo mullan alla.
Alkoholisti. Ei kai tarvitse perustella?
Alkoholisti, ihme suhde sihteerin kanssa.
Nainen joka oli edennyt alimmalta portaalta tj:ksi. Olisi luulut, että hän jos joku olisi tajunnut suorittavan portaan ongelmia, mutta oli veemäisin pomo, joka eli ihan omissa sfääreissään ja kuunteli vain itseään ylempiä konsernin omistajia . Otti kaiken työhön liittyvän kritiikin ja rakentavankin palautteen henkilökohtaisena loukkauksena. Sai jossain vaiheessa lähtöpassit, mutta sehän tietysti naamioitiin hänen omaksi irtisanomiseksi. Ei mitään kunnioitusta tätä tyyppiä kohtaan ikinä.
Varmaan kertoo aika paljon, että kyseinen "ammattirehtori" sanoi murtavansa alaisensa vaikka yksitellen. Terveisiä vaan A. Paha sai palkkansa tällä kertaa.
Nuori esimies joka pelkäsi itseään vanhempia työntekijöitä ja keksi, että työntekijät voivat itse johtaa firmaa. Tämä johti kuppikuntien syntyyn ja taukoamattomaan riitelyyn työtehtävistä.
Myöhemmin esimiehen työpaikkaromanssi tuli ilmoittamaan, että hän on jo autossa sopinut työnjaosta esimiehen kanssa ja hän saa päättää kenet hän ottaa työparikseen.
Itse tein 2 kertaa nopeammin samat työt kuin esimiehen hoito muttei sillä ollut mitään merkitystä.
Monet ovat vähän narsistisia ja yrittävät mainita, etten ole heidän suosikkinsa. Olen kokenut ja osaava, mutta kokevat tarpeelliseksi korostaa, että suosivat jotakuta muuta. Yritän olla tunnollinen ja mieliksi, mutta siitä voivat vaan innostua. Vaikeaa nähdä, miksi pomot haluaisivat profiloitua jotenkin suosioon päässeitä rekrytoivina, jos valittujen ikä tai kokemus antavat ulospäin kuvaa, ettei työhön välttämättä ollut kokeneita hakijoita. Ja miksi keski-iän ylittäneet haluaisivat jatkuvasti päästä pari-kolmekymppisten suosioon heitä rekrytoimalla?
Pahimpana eräs esimies oli oikutteleva ja joutui kulttuuri- ja rahoitussyistä kahnauksiin alaistensa kanssa. Irtisanoi useita henkilöitä eri syillä.