Oletko valehdellut vuokra-asunto näytössä?
Oletko huijannut näytössä jotta saisit paremmilla mahdollisuuksilla asunnon itsellesi?
Tuntuu kyllä olevan asunnot tiukassa vaikka luottotiedot kunnossa..
Kommentit (34)
Valehtelin olevani firmassa x töissä
valehteletteko te siihen kirjalliseen asuntohakemukseenkin? jos on vaikka työtön ja haluaa valehdella käyvänsä töissä niin siihen hakemukseen pitää laittaa työpaikka ja esimiehen nimi sekä sen puhelinnumero niin pokkanako te vaan valehtelette olevanne jossain duunissa ja laitatte esimieheks vaikka jonkun kaverin jolle kerrotte et valehtelee jos tulee puhelu oudosta numerosta? :D
asuntohakemuksessa kysytään kuukausittaisia bruttotuloja niin voiko siihen laittaa vaan "tes mukainen palkka"? kun eihän palkka pysy samana joka kuukausi jos tekee välillä iltavuoroa ja välillä päivävuoroa, kun on noita kaikenlaisia lisiä.
Vierailija kirjoitti:
1. Kerroin asunnontarpeen syyksi avoeron. Oikeasti asuin opiskelijasolussa, josta olisin pian lentänyt ulos sillä opintoni keskeytyivät enkä muutenkaan olisi enää kestänyt hetkeäkään kämppiksiäni. Sain asunnon.
2. Hain opiskelija-asuntosäätiön yksiötä ja ilmoitin olevani päätoiminen opiskelija, vaikka oikeasti kävin kokopäivätöissä ja roikuin yo:ssa vain kirjoilla. Sain asunnon.
No oletpa aika äässi tuon kakkosen kohdalla. Varsinkin isommissa kaupungeissa on niin todella vähän säätiöiden asuntoja ja opiskelijoilla on vieläpä todella vähän rahaa. Olet siis kokopäivätöissä ja viet edullisen asunnon jonkun köyhän opiskelija edestäjä. Perseilijä...
Ihmettelen muutenkin näitä, joiden on tarvinnut tuoda joku kaveri valehtelemaan ja mustamaalaan asuntoa. Todella ällöttävää toimintaa ja täytyypä itse pitää tämä korvantakana, jos jonakin päivänä omistan vuokrattavan asunnon.
Ihmettelen millaisia turilaita oikein olette, jos ette saa asuntoa? Itse olen saanut jokaikisen haluamani asunnon niin Tampereelta, Turusta kuin Helsingistäkin. Ensimmäisen kämpän vuokrasin kun olin 19-vuotias opiskelija ja joka näyttöön olen mennyt aina omana itsenäni.
Vuosi on muuten todella lyhyt aika vuokrata asuntoa. Uuden vuokralaisen etsimisessä, asunnon ilmoittelussa yms. on aika kova homma. Harva viitsisi sitä vuosittain tehdä ja lisäksi pahimmillaan asunto seisoo tyhjänä uutta vuokralaista etsittäessä.
Työttömyyden vuoksi kukaan ei vuokraa minulle asuntoa vaikka kuinka annan hyvän vaikutelman. Koulusta olen valmistunut kesällä ja siitä lähtien ollut työtön. Työttömyys ei ole oma valintani ja aktiivisesti haen töitä, alallani on vain niin paljon työttömyyttä.
Kehtaanko siis valehdella asuntonäytössä olevani töissä? Voihan olla, että vuokranantaja pyytää todistusta. En vain enää jaksaisi asua nykyisessä asunnossa kun naapuri häiriköi yöt niin ettei nukutuksi saa (olen tehnyt jo 4 kirjallista valitusta isännöitsijälle, mutta meno vain jatkuu).
Työtön on parempi kuin työssäkäyvä, ei osta heti omaa.
Vierailija kirjoitti:
Työtön on parempi kuin työssäkäyvä, ei osta heti omaa.
Minulta on ainakin jokainen kysynyt heti olenko töissä ja kun selitän tilanteeni ja työttömyyteni niin yhtäkkiä ei halutakaan vuokrata.
En ole valehdellut, mutta meinasin ottaa kaikki lävistykset (naamassa seitsemän ja korvalehdetkin täynnä) pois ja piilottaa shokkivärjätyt hiukset myssyn alle.
En jaksanut vaivautua, vaan menin omana itsenäni eli köyhänä, mutta positiivisena opiskelijana näyttöön ja sain asunnon. Näytössä oli n. 30 ihmistä ja muut olivat "normaaleja".
N18
PAneloin komeron ja väitin saunaksi
Sit kerran väitin, että asunnossamme on uima-asllas mutta se on juuri nyt viety korjattavaksi
Lähinnä juuri huijannut sillä tavalla, että viimeisintä tiliotteen tietoja palkkasumman kohdalta muokannut kuvankäsittelyllä (summaa suuremmaksi) ja kertonut, että olen savuton ja raitis.
Lisäksi olen suosittelijoiksi merkinnyt "entisiä" vuokranantajia, oikeasti siis yhteystiedot ja nimet ovat ystäviäni. Tästä siis sovittu puolin ja toisin ystävien kesken. =)
En ole käynyt koskaan katsomassa vuokra-asuntoja. Nuorena nappasin suoraan kiinteistönvälitykseen vuokrattavaksi tulleen. Näin tapahtui ainakin 4 kertaa. Kun ilmoittaa vuokralaishalukkuutensa heti, sopparin voi kirjoittaa ennen näyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Antakaapa muuten vinkkiä miten sais hyvän asunnon napattua itselle??
Itse olen saanut kaksi etelä-Helsingissä sijaitsevaa asuntoa, kun olen kirjallisesti ilmoittanut, että vuokrasumma voi olla myös x-prosenttia korkeampi. Eli lähinnä kilpailutilanteessa pakko maksaa enempi, jottei mene ohitse.
Joo ei todellakaan kannata mainostaa olevansa työtön, et varmana saa kämppää!