YH:t! Kuinka usein
Jätätte vauvaa hoitoon ja muutamaksi tunniksi vai yöksi? Siis alle vuoden ikäistä? Tuli mieleen kun ei ole isää hoitamassa ikinä niin miten voi ikinä lähteä minnekään ilman vauvaa?
Kommentit (50)
Ap paras oppi tässä ketjussa on se, että teet miltä tuntuu. Ei sun tarvitse saada hyväksyntää toisilta. IHmiset ovat niin eri tilanteissa. Kun itse aikanaan erosin, tajusin, ettei suurin osa ihmisistä tajua mitään muuta kuin sen oman pikku todellisuutensa missä sattuu elämään. Ymmärrys saati empatia jotain kohtaan mitä ei itse ole kokenut on aivan liikaa vaadittu monilta. Parasta tukea saat ihmisiltä jotka ovat kulkeneet sen tien mitä itse olet menossa. Katson nykyään aivan uudessa valossa heitä, jotka elävät- usein melko huonoin ehdoin- parisuhteessaan. Moni ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi, oppinut ymmärtämään erilaisuutta tai ottamaan vastuuta omasta elämästään. ja sieltä sitten miehen selän takaa huudellaan kaikkitietävyyksiä ja paremmuuksia. Että ap jätä omaan arvoonsa nuo typerät, sut elämä on haastanut kasvamaan heti. Tehtävä on vaativa, mutta selviät varmasti. ja sulla on ihana, oma lapsikin.
Hei Ap! en ole yh mutta sinuna en välittäisi ikävistä kommenteista.
Ajattele omaa jaksamista ja laita lapsi hoitoon vaikka viikottain jos siltä tuntuu.
Meillä mummot hoitaa vuorotellen, välillä menee yöksi, välillä mummo tulee hoitamaan yöksi ja välillä taas ihan vie vaikka ulkoilemaan pariksi tunniksi :)
Mikä ikinä saa taas jaksamaan niin tee se, oli se sitten rauhassa telkkarin kattomista, harrastus tai vaikka baarissa käyminen.
Minä ainakin kaipaan kerran kuussa baari iltaa ystävien kanssa ihan vaan että näkisin mahdollisiman monta ystävää samalla ja pääsen irtautumaan äidin ja kodinhoitajan roolista illaksi.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:27"]Ap älä kysele täällä jos et kestä vastauksia :D Susta vaan heti tulee kuva että teiniäiti eikä lapsen isästä tietoa ja jos baarista saisi jonkun..
[/quote]
Mikäs helvetin kultalusikka perhe se sielä huutelee :)
Olen parisuhteessa mutta välillä tuntuu että olisin yksinhuoltaja.
Olen ollut paljon mummoilla lapsen kanssa ja mummot ovat olleet meillä. Toisella mummolla olen ollut monta yötä putkeenkin(miehellä oli paha flunssa mikä olikin sitten mennyt keuhkoihin) ettei vauva tule kipeäksi. Joten itse luotan mummoihin niin että voin jättää vauvan heille hoitoon, jopa yön ylikin. 1 kerran on lapsi ollut mummolla yötä yksin, muuten olen itse ollut aina mukana.
Joten älä ap murehdi. Jos sinusta tuntuu että tarvitsen vaikka tunnin tai kaksi tai jopa sen yön omaa aikaa ja hoitaja löytyy niin anna mennä! Turhaan väsytät itsesi kuiviin. Mielummin pari tuntia silloin tällöin kuin monta kk kun äiti on masentunut
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:58"]
Olen parisuhteessa mutta välillä tuntuu että olisin yksinhuoltaja.
Olen ollut paljon mummoilla lapsen kanssa ja mummot ovat olleet meillä. Toisella mummolla olen ollut monta yötä putkeenkin(miehellä oli paha flunssa mikä olikin sitten mennyt keuhkoihin) ettei vauva tule kipeäksi. Joten itse luotan mummoihin niin että voin jättää vauvan heille hoitoon, jopa yön ylikin. 1 kerran on lapsi ollut mummolla yötä yksin, muuten olen itse ollut aina mukana.
Joten älä ap murehdi. Jos sinusta tuntuu että tarvitsen vaikka tunnin tai kaksi tai jopa sen yön omaa aikaa ja hoitaja löytyy niin anna mennä! Turhaan väsytät itsesi kuiviin. Mielummin pari tuntia silloin tällöin kuin monta kk kun äiti on masentunut
[/quote]
Just. Sulla on mies. Jakamassa jotain. Et ole yksinhuoltaja. Etkä tiedä miltä yksinhuoltajasta tuntuu. Sori tämä, vastauksesihan on aivan asiallinen, mutta kun itse erosin tuo sanonta sai vähän erilaisen kaiun kuin ennen. Jos sulla on parisuhde, vaikka kuinka paska, elämäsi on lähtökohtaisesti erilaista kuin yksinhuoltajalla. Yksinhuoltajuus ei ole pelkästään sitä että huolehdit lapsistasi pääosin yksin. Yksinhuoltajuus on sitä että KAIKKEEN on vain yksi aikuinen. Ja siihen päälle on tietysti sitten lasten kanssa oleminen. Yksin.
Kerran kuussa järkkäsin illaksi hoitajan, kun halusin vähän vapaa-aikaa, kun lapsi oli 4 kk - vuoden vanha.
Älä välitä noista idiooteista, ei ne edes mitään mammoja ole, vaan yksinäisiä katkeria miehiä jotka on yksinhuoltajaa vonganneet ja pakit on tulleet.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:54"]
Täällä taas av palstan superäidit hyökkäämässä apeen kimppuun. Mikäs siinä jos on itse niin täydellinen niin, että on varaa arvostella, tuskin. Tiedoksi vain kaikkien elämä ei aina mene niin kuin on kuviteltu, mistäköhän te tiedätte miksi apee on yh. Ai niin, mutta jos on yh niin se on heti automaattisesti oma vila ja kertoo vain siitä, että haaroja on levitelty. Huhhu, hävetkää.
[/quote]
Joo-o kyllä se aikamoisia supervoimia vaatii että itse hoitaa lapsensa..
Kyllähän pariskunnatkin "jättävät" vauvansa hoitoon sen kummemmin siitä kyselemättä?
:)
Vittu tääl on ihan sairasta porukkaa ( vastailijat) joka ketjussa sama juttu.. *pyörittelee silmiään*
Heippa ap.
Itse olen kolmen lapsen yh ja nuorin on 1 1/2-vuotias. En ole vielä kertaakaan jättänyt yöksi hoitoon ja vain yhden kerran on ollut yön ilman minua kun jouduin sairaalaan. Tuolloin isoäiti hoiti lapsia ja on muutenkin hoitanut meillä kotona nuorinta kun itse opiskelen. En ole raaskinut lähteä vielä kertaakaan viihteelle lapsen luota pois enkä tiedä kauanko menee että raaskin. En ole käynyt ulkona kunnolla yli kolmeen vuoteen =D
En silti tuomitse sinua. Ymmärrän että jokainen kaipaa joskus omaa aikaa tai aikuisten aikaa hyvien ystävien seurassa. Älä välitä näistä jotka täällä on ensimmäisenä tylyttämässä. Sinulla on oikeus ja velvollisuus huolehtia myös omasta jaksamisestasi. Jos sattuu vielä olemaan joku luottoihminen joka on lapsellesi tuttu ja turvallinen hoitaja, niin aivan varmasti voit joskus myös viedä itsesi tuulettumaan.
Tsemppiä =)
Ekan kerran oli mummilla yökylässä noin 3kk ikäisenä ja siitä asti noin kerran kuukaudessa. Ja kyllä oon ihan baarissa ollu joka kerta, huono äiti, tiedetään :) mummi hoitaa mielellään, pyytää aina ite tytön hoitoon ja käskee mua keksii tekemistä.
Huoh. Pakko vähän asenteeseen puuttua. Olen itse neljän alle kouluikäisen yh. Nuorin alle 6kk. Ero AVIOMIEHESTÄ on tuore. Mies halusi kokeilla, onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. No ei ollut ja kenkää sai heti! Ei kaikki yh:t ole bilemammoja jotka jakaa joka toiselle vastaan kulkijalle. Munuä en todella suostu ruollaiseen ennakko asenteeseen! Älkää tuomitko, jos ette todella tiesä yhn taustoja
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:16"]Ekan kerran oli mummilla yökylässä noin 3kk ikäisenä ja siitä asti noin kerran kuukaudessa. Ja kyllä oon ihan baarissa ollu joka kerta, huono äiti, tiedetään :) mummi hoitaa mielellään, pyytää aina ite tytön hoitoon ja käskee mua keksii tekemistä.
[/quote]
Mullakin mummi haluaisi pojan hoitoon koko ajan. Sen takia en koe lemppaavani sitä hoitoon kenellekään, mielelläni käyn joskus vaikka kavereiden kanssa leffassa ja vien lapsen hoitoon mummille. Ja kerran vein yöksi ja menin baariin kun oli mun synttärit. En tiiä tekeekö tää mustakin huonon äidin.
Ap
Oisko ollut ehkä 2 kertaa ensimmäisen vuoden aikana mummolassa. Ja aina sieltä lähdin baariin ja tulin yöllä mummolaan nukkumaan.
Niinpä. Olisit miettinyt sitä kun availet haarojasi :D
Et kai ole jo muksua saanut... Kanna vastuusi.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:21"]Niinpä. Olisit miettinyt sitä kun availet haarojasi :D
[/quote]
Mulla ei oo mitään ongelmia asian suhteen, kuhan teen gallupia. Ja sul ei ole mitään tietoa mitä mun elämässä on taustalla, niin älä puhu haarojen availusta.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:23"]Et kai ole jo muksua saanut... Kanna vastuusi.
[/quote]
Mitä helvettiä mä vaan kyselen asiasta, mulla on omat asiat hoidossa ja kannan kyllä vastuun omasta lapsestani! Av:n hyeenat taas hyökkää apajille.
En kertaakaan. Kaikki yh:t tässä ilmainen neuvo: pese hampaat todella hyvin. On erittäin vittumaista odottaa monta kuukautta kipeän suun kanssa kun ei pääse hammaslääkäriin lapsen takia.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:31"]
Ap, on ihan elintärkeää että yh pitää vapaata. Joskus on hyvä nukkua se yö rauhassa, joskus taas käydä tuulettumassa. Eli jätä ap huoleti vaan lapsi hoitoon jos on hyvä hoitopaikka.
[/quote]
No ei nyt sentään elintärkeää. Minä näen asian niin, että mielelläni "uhraan" aikani lapselleni, mutta jos joskus olen mummo, niin sitten en ala hoitajaksi. olen hommani tehnyt.