Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YH:t! Kuinka usein

Vierailija
15.09.2014 |

Jätätte vauvaa hoitoon ja muutamaksi tunniksi vai yöksi? Siis alle vuoden ikäistä? Tuli mieleen kun ei ole isää hoitamassa ikinä niin miten voi ikinä lähteä minnekään ilman vauvaa?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis minunhan poikani on 240 vuotias ja ei ole kertaakaan ollut hoidossa.

En myöskään hyväksy homoja, lesboja tai maahanmuuttajia ja yyhoot ovat alinta pohjasakkaa. imetin myös poikaani siihen 150 vuotiaaksi asti, nyt poika syö ravitsevaa kotiruokaa jota kokkaan viisi kertaa päivässä.

Vierailija
2/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi millaisia ihmisiä täällä on. Ap on joka tapauksessa nuori yh- äiti, hänen elämäntilanteessaan tarvitsee tukea, neuvoja ja kannustusta. Olisi todella mielenkiintoista nähdä miltä tämän ketjun ihmissaastaa suoltavat  omassa elämässään näyttää. Ap;lle neuvoksi, että jos ihan yksin vauvaa hoidat, on todella hyvä että pääset välilä tuulettumaan. Ei vauva siitä rikki mene, eikä täydellistä lintukotolapsuutta ole. Ja voit olla varma että noiden jotka sua noin halventavasti puhuttelivat, lapsilla on asiat paljon kurjemmin kuin sun lapsella. Surullista, että joillakin on noin mieleltään sairaita äitjä:( JOkainen luo omat tapansa olla äiti, ei ole kaikki ihan kunnossa, jos pitää muita lynkata jotta itse pääsee pätemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo oli hoitamassa 1-2 kertaa viikossa 1-3h ajan ennen ennen 1-vuotissynttäreitä. Lisäksi vieraili muuten vähän auttelemassakin joka toinen päivä. Mentiin esim. yhdessä kauppaan, välillä minun kyydillä, välillä hänen. Mummo oli siis todella tuttu ja noudatti myös minun ohjeitani.

1-vuotissynttäreistä alkaen mummon ehdotuksesta vietti yhden vuorokauden viikossa mummon kanssa mummolassa. Tätä harjoiteltiin niin, että ensin oltiin yhdessä mummolassa yötä ja lapsi oli myös päivisin siellä hoidossa.

Vähän samaan tapaan minua isoäidit lapsena hoitivat, vaikka äitini ja isäni ovat vieläkin yhdessä. Samoin isoäitejäni oli auttamassa heidän omat äitinsä tai anoppinsa.

Jos vain lapseni ( ja puolisonsa)  haluaa, ja minulla terveyttä piisaa, niin sitten aikanaan on minun vuoroni toimia hoitavana mummona :)

Vierailija
4/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen porukkaa täällä oikein riehuu. Asiallinen kysymys ja tällaisia vastauksia....kasvakaa aikuisiksi! Kai sitä saa yksinhuoltajakin omaa aikaa viettää, ei se tee lapsesta tasapainotonta tai äidistä huonoa, jos haluaa hetken hengähtää. Mitä se kuuluu kenellekään, mitä äiti omalla ajallaan tekee. Huh huh. Ei löydy näköjään semmosta aihetta joka ei ajaisi av-kojootteja haaskalle.

Vierailija
5/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tee sinusta huonoa äitiä, herran jumala sentään. Jaksat varmasti paremmin, kun saat joskus vain olla :)

Vierailija
6/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi juma teidän kanssa mä laitan mummolle hoitoon kerran viikossa ja yöksi vauva 2kk. Mummo tulee myös päivisin tai illalla katsomaan.

Vierailija
7/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2sivu

Vierailija
8/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan! Kolmevuotiasta mietin jos jättäis mummolle

Vierailija
9/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:16"]Ekan kerran oli mummilla yökylässä noin 3kk ikäisenä ja siitä asti noin kerran kuukaudessa. Ja kyllä oon ihan baarissa ollu joka kerta, huono äiti, tiedetään :) mummi hoitaa mielellään, pyytää aina ite tytön hoitoon ja käskee mua keksii tekemistä. [/quote] Mullakin mummi haluaisi pojan hoitoon koko ajan. Sen takia en koe lemppaavani sitä hoitoon kenellekään, mielelläni käyn joskus vaikka kavereiden kanssa leffassa ja vien lapsen hoitoon mummille. Ja kerran vein yöksi ja menin baariin kun oli mun synttärit. En tiiä tekeekö tää mustakin huonon äidin. Ap

[/quote]

Jos teillä mummi haluaa poikaa hoitoon useammin, niin ota tarjous vastaan. Itsellä oli tämä näkökulma: lapselle tekee hyvää, jos sillä on ainakin toinen säännöllinen hoitaja kuin minä. Jos nimittäin minulle käy huonosti: liikenneonnettomuus, sairaskohtaus tai jopa kuolema, niin lapselle on paljon helpompaa, jos on tottunut toiseen hoitajaan. Toiseen hoitajaan tottumisen ei tarvitse aiheuttaa turvattomuutta ( vaikka tietysti täydellisille av-mammoille on käsittämötöntä antaa lasta edes lapsen isälle oman suihkunsa ajaksi), jos lapsi on tottunut siihen toiseen hoitajaan.

Vierailija
10/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hoitajan aina lääkäri tms. asioinnin ajaksi. Lapsi oli neljä, kun sain ekan viikonloppuvapaan. Alle 1 vuotiaalle ottaisin tutun hoitajan kotiin. En osaisi laittaa lasta vieraaseen paikkaan hoitoon. 

Joo ja sille yhdelle tiedoksi, että levittelen jalkojani ahkerasti edelleen. Voipi olla, että tärppää toisenkin kerran. Nykyään vaan tarkistan lompakon paksuuden ensin;-)

Vierailija
11/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkohan availee muten haarojansa useammin: yh:t vai parisuhteessa olevat?

Koska se haarjoen aukaisun määrähän sitten alentaa sitä naista...

Vierailija
12/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuoden aikana. Toisena vuonna jo muutamia kertoja, vanhempana mummolassa ehkä kerran kuussa yötäkin.

Vierailija
13/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:15"]

[/quote]

No mä oon todennut, että yh on huora, vaikka ei koskaan makaisi kenenkään kanssa. Oon ollut melkein vuosikymmenen ilman suhdetta, ilman deittejä ja ilman seksiä ja saan siitä vähintään yhtä paljon paheksuntaa, kuin saisin, jos "jakaisin kaikille". Eihän miehessä ole koskaan mitään vikaa, viikonloppuisästä ei tule mieshuoraa, saati yksinhuoltajaisästä. Kaikki vika on aina vain eronneessa naisessa ja se on huora mikä huora, vaikka lasten isä jäisi sen ainoaksi seksikumppaniksi.

Vierailija
14/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 lisää: En lukenut saamiasi vastauksia ennen omaani. Järkytyin noista ilkeistä viesteistä. Ei ole todellkaaan huono idea hankkia joku luottohoitaja, varsinkin jos isä ei oikein ole kuvioissa. Ja jos lapsella on isovanhemmat, luulisi heidänkin haluavan tutustua lapseen ja olla osa hänen elämäänsä. Ihannetilane on mielestäni, että lapsella on muitakin luotettavia aikuisia kuin äiti. Esimerkiksi parin tunnin kirpparikierros tai ulkoilu yksin virkistää minua, ja jos olisin vielä lapseni kanssa vauvavaiheessa, varmasti voisin sellaisen ajaksi jättää luotettavalle hoitajalle. Meillä vain meni ilman hoitoa enimmäkseen, mutta ei sen takia, että paheksuisin muita malleja. 

Vierailija
15/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 lisää vielä: tulin muuten yksinholtajaksi siksi, että mieheni kuoli. Huoruus on minusta kyllä kaukana.

Vierailija
16/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.sivu

Vierailija
17/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta hetättää tosi huonoja mielikuvia parisuhteessa elävistä. Kaikki on niin vitun olevinaan siitä että on saanut jonkun tossukan rengastettua että sit voi tulla aukomaan päätään jollekulle jonka elämästä ei tiedä mitään. Että tiedoksi vaan, jos sielusi on ruma niin et kyllä ole yhtään sen arvokkaampi vaikka levittelisit haarojasi aina samalle miehelle. Ja toinen yllättävä tieto näille kommentoijille - lapsia voi saada myös monella muulla tapaa kuin vahingossa. 

Ap, on ihan elintärkeää että yh pitää vapaata. Joskus on hyvä nukkua se yö rauhassa, joskus taas käydä tuulettumassa. Eli jätä ap huoleti vaan lapsi hoitoon jos on hyvä hoitopaikka.

Minä en vauvavuotena pystynyt jättämään lasta yöksi. Kun lapsi oli puolitoista vuotta vanha, olin ekan kerran silleen menossa että joku muu laittoi lapsen nukkumaan. Kaksivuotiaana lapsi oli ekaa kertaa poissa kotoa yötä. 

Vierailija
18/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:15"]

[/quote]

No mä oon todennut, että yh on huora, vaikka ei koskaan makaisi kenenkään kanssa. Oon ollut melkein vuosikymmenen ilman suhdetta, ilman deittejä ja ilman seksiä ja saan siitä vähintään yhtä paljon paheksuntaa, kuin saisin, jos "jakaisin kaikille". Eihän miehessä ole koskaan mitään vikaa, viikonloppuisästä ei tule mieshuoraa, saati yksinhuoltajaisästä. Kaikki vika on aina vain eronneessa naisessa ja se on huora mikä huora, vaikka lasten isä jäisi sen ainoaksi seksikumppaniksi.

[/quote]
Niin miksi yksinhuoltajaäiti on huora ja yksinhuoltajaisä on sankari? Silloinkin kun mies on lähtenyt kävelemään, niin syy löytyy naisesta.

Vierailija
19/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullinen hoitaja on ollut jos on joku ihan pakollinen juttu ollut. Harvoin on. Lapsi kulkee aika hyvin mukana kun on pakko. Ja asiat muuten hoituu nopeasti, kun lapsi alkaa kitisemään. On käyty pankkineuvotteluissa, asuntonäytöissä, hammaslääkärissä, gynekologilla. Hammaslääkäri otti meistä kuvakin ja lähetti sähköpostiini :)

Lapseni isä on tavallaan kuvioissa mutta omasta tahdotaan ei juuri tapaa lasta. Yhden kerran on ollut kaksin lapsen kanssa yön yli. Siitäkin on jo aikaa ja sen jälkeen ei ole osoittanut kiinnostusta. Taisi ottaa liian koville.

Kysy jos neuvolassa tietäisivät hoitomahdollisuuksista. Joissain kunnissa on päiväkodin yhteydessä hoitopalvelua.

Vierailija
20/50 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:27"]

37 lisää vielä: tulin muuten yksinholtajaksi siksi, että mieheni kuoli. Huoruus on minusta kyllä kaukana.

[/quote]

minun mieheni ei kuollut, mutta en silti ole huora. Tuntuu siltä, että monen mielessä ainoa kunniallinen tapa naiselle jäädä yksin, edelleen vuonna 2014, on ainoastaan se jos jää leskeksi. Minun mieheni ei kestänyt sitä, että ainoalla lapsellamme on downin syndrooma. Hän yritti kyllä, mutta ei vaan pystynyt elämään vammaisen lapsen isänä. Olen huolehtinut lapsestani yksin ja antanut vuosien myötä mielessäni ex-miehelleni anteeksi sen, ettei hän jaksanut tätä arkea. 

Uskomatonta vaan että mua huoritellaan siksi, että valitsin lapsesta huolehtimisen, ja se joka sitä tilannetta pakeni ei joudu kuuntelemaan MITÄÄN paskapuheita.