Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe yrityskö?

Vierailija
15.09.2014 |

Tahtoisin tukea ongelmaani. Eli olen eronnut. Itsellä 2 lasta joita ymmärrän ja olen heidän kanssaan paljon, vaikka asuvat EX: sällä. Ongelma on uuden naisystäväni perhe. Tai tarkemmin siellä asuvat teinipojat. Yritän olla näille pojille kaveri ja miehenmalli koska heidän oma isä ei sitä ole ollut. Teemme asioita yhdessä ja kuuntelen heidän ajatuksia ym. Silti tuntuu etten kestä heitä. Ainainen riitely keskenään tai äitinsä kanssa joskus ja huuto kuuluu myös kuvioon. Elävät sotkuisesti. Ovat laiskoja, komentelevat ja odottavat kaiken äitiltään valmiina. Tunnustan että jos teini olisivat omiani niin kestäisin käytöstä paremmin. Sekä voisin puuttua tilanteesee paremmin. Onko teillä ollut samaa tilannetta, voiko toisen lapsiin suhtautua kuin omiinsa. Mutta kun heidän äitinsä ei olisi niin kultainen ja ihana.  Pitääkö vaan purra hammasta ja odottaa kun pojat lentää pesästään ja tulee rauha taloon. Pojat ovat ottaneet muuten minut hyvin vastaa, ovat kuulemma aina olleet tuollaisia. Kaikille neuvoni on että pitäkää ja huoltakaa suhdettanne ettette joudu ajautumaan näihin uusperhe kuvioihin:) 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etti itelles nainen jolla ei ole vielä lapsia. Yh:t on ongelma kippuja.Sano mun sanoneen.

Vierailija
2/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:27"]

Etti itelles nainen jolla ei ole vielä lapsia. Yh:t on ongelma kippuja.Sano mun sanoneen.

[/quote]. 

Huomasitko, että myös ap on yh, vaikka hänen lapsensa asuvatkin äitinsä (myös yh) kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä joku syy, miksi jengi päätyy yh:ksi.. en itse yh:ta ottaisi. Hommaa joku lapseton akka

Vierailija
4/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille lapsettomalle olisi sitten ongelmana nämä ap:n lapset.

Miksi ihmeessä tuohon kuvioon on pakko tunkea itsensä? Eikö ihmisille riitä enää ns. aikuiset suhteet, joissa asutaan omia koteja ja vietetään muuten paljon aikaa keskenään? Ei tarvitse turhautua teinipoikiin, kun voi painua omaan kotiin ottamaan happea. Sitten kun lapset ovat muuttaneet (ja teinipoikien kohdalla kyse on kuitenkin noin viidestä vuodesta), voivat aikuiset tehdä päätöksiä oman navan mukaan.

Vierailija
5/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne voi muuttua jos ostatte teidän oma yhteinen talo. ja vaaditte siellä uudet säännöt.Ei paljon auttaa jos äiti itse salli pojalle käyttäytyä rumasti.

Vierailija
6/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat tasoittuu ajan kanssa, upeaa että yrität. Silti ei tarvitse huonoa käytöstä sietää, sinulla on oikeus sanoa siitä niinkuin omillakin sanoisit.

Riippuu ihan sinusta, mitä haluat. Onko parisuhde sellainen, minkä eteen haluat tehdä töitä

Vierailija
7/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tasaantuu nuo asiat. ehkä jos vaadit jatkuvasti ja äiti tukee niin hiukan parantuu. Muutta ei muuttuu. Jos heitä pienistä asti näin kasvatettu tuskin ulkopuolinen isäpuoli paljon vaikuttaa asiaan.
Anteeksi.

itse olen äitipuoli 2 possu lapsille. tuttu juttu.

Vierailija
8/16 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 05:02"]

On siinä joku syy, miksi jengi päätyy yh:ksi.. en itse yh:ta ottaisi. Hommaa joku lapseton akka

[/quote]

Niin, on siinä joku syy. Esimerkiksi oma syyni oli se, että mieheni kuoli tapaturmaisesti 34-vuotiaana. Mutta varmaan sekin on jollain tavalla minun vikani, olenhan yh.

Vierailija
9/16 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinipojat häivy kotoa välttämättä 10 vuoteen....pojilla nyt ei monellakana tunnu kovin suurta hinkua olla kotoa poismuuttamiseen, jos äiti hyysää.

Vierailija
10/16 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.kiitos vastauksista. Nainen on minulle oikea aarre. Olen valmis tekemään epäitsekkäitä päätöksiäkin ja yrittää olla sokea näille ongelmille. Olitte oikeassa että ainakin tämä pahin possu muuttaa kotoaan 3v sisään toivottavasti. Ei naisenkaan siisteys ole ex n tasoa mutta hänellä on sitten taas muita avuja esim luonne. Jos asunto olisi jotenkin minun niin voisin alkaa siivota jostain osasta ikäänkuin malliksi. Mutta kun asunto ollut heidän hallussa jo pitkään. Voisi nainen suuttua. Onhan koti tosi paljon naiselle henkilöitynyt.

Vierailija
11/16 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se lasten kasvatus tai ohjaus. En ainakaan näin aluksi voi olla kun mallina jospa apinoisivat edes. Eli en riitele. Näytän miten otan osaa kotiaskareihin ja vien roskia ym. Siis teen sitä mitä toivoisin heidän tekevän. Onhan tässä hyvää ainakin se että voin opetella teinipoikien kujeita niin olen sitten valmis kun omat pikku lapseni ovat muutaman vuoden päästä samassa iässä. Olen silloin valmiimpi.

Vierailija
12/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä :)

Vierailija
13/16 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna exän tulla ainakaan sääntöjä sanelemaan teidän kotiinne. Meillä meni vähän aikaa niin, että miehen exä määräsi mikä on oikea ruoka-aika, mikä on oikeaa ruokaa jne. Yritin olla kohtelias jonkin aikaa, muttei perhettä voi perustaa niin, että siellä määräilee aina joku vieras kiusanteko mielessään. Kyllä ne säännöt hetken harjoittelun jälkeen löytyivät myös sille exälle ja asiat alkoivat sujua.

Vierailija
14/16 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uus perheistä mitään kirjallisuutta, blogia ym mistä siitä vois lukea?

Vierailija
15/16 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne teinit näkee läpi tuon sun näytelmäsi? Yrität olla "miehen malli" vieraille lapsille, kun et ole sitä edes omillesi. Vai miten se tapahtuu jos lapset ei edes puolta ajastaan asu sun kanssasi? Kirjekurssinako tuotta isänmallia heille annat? Sori vaan, mutta jos et ole omiesi kanssa asunut enää vuosiin, ei sulla kyllä ole mitään käsitystä lapsiperhe-elämästä eli älä edes esitä siitä jotain tajuavasi tai varsinkaan ÄLÄ kommentoi.

Vierailija
16/16 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle vihainen ihminen,luuisin että nainen. Olen ollut eronnut vasta 7kk joten tiedän perhe elämästä ja isän roolista. ja lisäksi voin aina kommentoida jos niin näen tarpeelliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi