Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lopettaa naapurien kyttäys???

Vierailija
20.08.2021 |

Eli asun rivitalossa, keskellä taloa. Naapuri kummallakin puolellaa siis. Toisessa seinänaapurissa on innostuttu kyttäämään minua täysin avoimesti.

Ja kaiken huipuksi näitä asioita/luuloja levitellään muille naapureille. Olen kuullut puheitaan. Olen myös kuullut noiden seinänaapurien pihallaan haukkuvan minua.

Mm unirytmi (jos valvoo yöllä hiljaa sisällä valot päällä) aiheuttaa paheksuntaa. Samoin liika siivoaminen, mahtaa vesilasku olla kova arvuuttelu perässä. Mutta ei minun luonani kuitenkaan ole kovin siistiä...

Tässä nyt joitain esimerkkejä, osa jutuista on jo sen verran loukkaavia että olen miettinyt kunnianloukkaus tms syytettä.

Huoh.

Verhot ja kaihtimet ovat menneet pysyvästi kiinni, mutta kyttäys jatkuu. Yhtään valitusta ei ole tehty (ainakaan vuokranantaja ei ole ollut yhteydessä) koska aiheita niihin ei ole.

Olen hiljainen, lapseton ja vieraita käy harvoin. Ei bileitä tms. Naapurit eivät koskaan ole suoraan tulleet kertomaan, että mikä mättää.

Muutto alkaa tuntua houkuttelevalta vaihtoehdolta, en jaksa tätä kyttäystä enää. Naapurit tietänevät minua paremmin asiani - ainakin puheiden perusteella.

Saako tätä loppumaan?
Naapurien jauhannan vuoksi puhevälit ovat jäätymispisteessä, joten asiallinen juttelu ei oikein onnistu.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuollainen kommentoiminen toisille jonkun asunnon valoista on loukkaavaa ja tunkeilemista sun elämääsi. Jotkut eivät näköjään oikein tiedä rajojaan. Ellei niitä laita. Jos opit tämän nyt tässä niin opit valtavasti elämääsi helpottavaa just tässä. Kusipäitä ei pidä pelätä. Ne eivät rakasta siitä sinua enempää. Vaan vähemmän ja vähemmän....

Vierailija
42/42 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on on joutunut aikuisten kiusaamisen kohteeksi. Todennäköisesti nämä naapurit ovat olleet lapsina ja nuorina koulukiusaajia ja jatkavat samaa toimintamallia aikuisina. Ap:n tilanne kuulostaa vähän samalta kuin auton peräpuskurissa roikkujat. Kiusataan ja koitetaan saada toinen tekemään virhe.

Kun ap ei oman kertomansa mukaan aiheuta mitään häiriötä, eivät naapurit mitään voi. Kannustaisin ap:tä olemaan välittämättä. Jos kiusaaminen yltyy suoranaiseksi häirinnäksi, omaisuuden tuhoamiseksi, somessa mustamaalaamiseksi tms. silloin rikosilmoitus poliisille. Vainoaminen on ollut rikos vuodesta 2014 lähtien, esimerkiksi täältä lisätietoa:  Vainoaminen.fi

Todennäköistä on, että mitä enemmän ap piiloutuu, vetää verhoja kiinni ja vetäytyy, sitä enemmän kiusaavat naapurit innostuvat, koska näkevät, että heillä on valtaa ja taktiikka toimii. Ihminen on pohjimmiltaan kuitenkin elukka ja joillain meistä aivotoimintaa ohjaavat enemmän liskoaivot kuin cortex.

Palkittu psykologi Christina Salmivalli on vastannut kysymykseen, miksi ihmiset kiusaavat, hyvin yksinkertaisesti ja tyhjentävästi: koska se on helppoa, hauskaa ja se toimii. 

Vaikkapa kouluyhteisössä ja työpaikalla kiusaaminen toimii erityisen hyvin, koska toisten kanssa on pakko olla tekemisissä. Ap:llä ei kuvauksen mukaan ole mikään pakko olla naapureidensa kanssa tekemisissä, joten miksi välittää heidän kyttäämisestään. Anna kytätä. Jos et välitä, voikin käydä niin, että he ärsyyntyvät, kun ei valtapeli toimi ja tekevät jotain, mikä on suoranainen rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä