Siivoojat! Miltä kotinne näyttää?
Onko kotinne malliesimerkki siivoojan kodista? Vai muistuttaako se enemmän sikolättiä? Meidän koti taitaa näyttää enemmän juurikin tuota sikolättiä. ;-P Töissä saa juosta kieli vyön alla ja tehdä niin tarkkaa hommaa, että kotona ei siivoominen enää kiinnosta pätkääkään. Pakolliset viikkosiivoukset jaksan vaan tehdä. ;-) Mites muut arvon kollegat??
Kommentit (12)
Siistiä on, mutta ei neuroottisen siistiä. Asun yksin, joten on helppo pitää siistinä.
Olen puhdistuspalvelualan ammattilainen koska pidän siivoamisesta, joten kotonakin on siistiä ja olen ylpeä siitä.
Minä en jaksaisi elää iloisena eikä miehenikään lian ja kaaoksen keskellä, lapsia meillä 3, heille siisteyden opetan ihan alusta alkaen.
En tosin käytä elämääni kodin siivoukseen, kuten anoppini; siivoja, ensin hällä tulee olla kaiken tiptop ja sitten tulee vasta lastenlapset, jos jaksaa.
Saako vastata, olen opiskeluaikoina ollut monena monena kesänä siivoustöissä, myös opintojen ohella...
No, tykkään siististä kämpästä mutta harvoinpa se on niin siisti kuin haluaisin. Aika helvetinmoista raatamista oli toi siivous leipätyönä, jäi pientä vastarinnantynkää koko puuhaa kohtaan. Sekin ärsyttää, että tiedän, miten siistiä pitäisi olla ja miten tähän pääsisi, mutta olen liian laiska!
Nyt on kohtalaisen siistiä, mitä nyt makuu- ja olohuoneen lattiat luuttuamatta ja suihkukoppi pesemättä. Toisaalta, jos hinkkaan kaiken viimeisen päälle, seuraavat kaksi viikkoa sitten nostelen pakkomielteisenä hiuksia lattialta :(
Kotimme on hyvin tavallinen lapsiperheen koti, perussiisti ja suurinpiirtein järjestyksessä, mutta tiskipöydällä on usein likaisia astioita, pöydällä ja ruokapöydän alla murusia, kodinhoitohuoneen lattialla on epämääräinen lasten (3 kpl) kenkäläjäys, hiekkaa ja sisään kulkeutunutta nurmikkoa, olohuoneessa matto vinossa ja ikkunat eivät ole ihan viime viikolla pestyt.. Siivoamme yleensä perjantaisin ja lapset hoitavat oman huoneensa ihan kivasti ja käskemättä, mutta emme stressaa. Tarvittaessa saan siivottua kotimme lasten kanssa parissa tunnissa ihan priimaksi, onneksi ei tarvitse kovin usein. :)
Siivoan sitten kun saan inspiraation.
Oikeastiko joku on ryhtynyt siivoajaksi sen takia että pitää siisteydestä?
Minä pidän siivoustyöstäni tosi paljon, mutta kotona kaikki on aika lailla räjähtänyttä :D Asun miehen + 2 kissan kanssa kaksiossa. Ei vaan jaksa ja oikeastaan viihdyn parhaiten sekamelskan keskellä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:15"]
Oikeastiko joku on ryhtynyt siivoajaksi sen takia että pitää siisteydestä?
[/quote]En tykkää oman kotini siivoamisesta sen takia, että näen kuinka se sotkeutuu taas nopeasti. Mukavaa on siis siivota muiden kodit siisteiksi ja lähteä pois ennenkuin kukaan tulee valuttamaan lavuaareihin vettä, roiskimaan käsiä pestessään välitilanlaatat, pudottamaan murusia, sotkemaan nätisti aseteltuja tyynyjä ja muuta vastaavaa.
Oma äitini on aina ollut siisti, mutta joskus oli hetken aikaa töissä, joissa siivosi ihmisten likaisia koteja. Siis niissä paikoissa oli tosi likaista. Siihen aikaan äiti siivosi hysteerisesti kotonakin. Taisi järkyttyä, että kotona voi joskus alkaa näyttää siivouspaikkojen kaltaiselle :) silloin oli sitten kotikotona supersiistiä
Sotkuiselta :D Tai no, tällä hetkellä opiskelen ja kämppä on siisti, mutta silloin kun olin siivoojan hommissa niin en jaksanut omaa asuntoa sitten enää jynssätä, töissä sai tarpeekseen likaisista vessanpöntöistä :D
Meillä on tosi siistiä. Tykkään siivoamisesta, ja se näkyy kotonakin :)