Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkapäivä! "Kivaa" huomata ettei rahaa jää

Vierailija
15.09.2014 |

Mihinkään ylimääräiseen. Kait tuolla seuraavat pari viikkoa ajaa töihin ja saa edes ruokaa ostettua.

Tajusin että mulle voisi jäädä työttömänä enemmän, auton voisin myydä enkä laittaisi lapsia päivähoitoon.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:27"]Mulle jäi 900 e vuokran ja laskujen jälkeen. Luksusta.
[/quote]

Mulle 40e, ookko vähän kade? >_<

Ehkä tää tästä, kun valmistun.

t. opiskelija

Vierailija
22/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:37"]Auto on ihan rohjo, pakko olla, koska julkiset ei kulje noin aikaisin täällä. Työpaikalle kuitenkin 25km.

Mutta sehän menee pyöräillen, eikö?
[/quote]

Minulla on lähimmälle bussipysäkille 11km :D Pyörällä se mennään säällä, kun säällä. Sit istunkin 1,5h bussissa ja toisessa 1h. Koulun jälkeen eka tunti bussilla vaihtopaikkaan ja odotankin 30min-1,5h pelkkä vaihtobussia ja sille bussilla menee se vajaa 1,5h. Ihanaa olla alaikäinen opiskelija /,, Muuttamaan pääsen aikaisintaan vasta ensi syksynä lähemmäks kaupunkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:37"]Auto on ihan rohjo, pakko olla, koska julkiset ei kulje noin aikaisin täällä. Työpaikalle kuitenkin 25km.

[/quote]

Minulla on lähimmälle bussipysäkille 11km :D Pyörällä se mennään säällä, kun säällä. Sit istunkin 1,5h bussissa ja toisessa 1h. Koulun jälkeen eka tunti bussilla vaihtopaikkaan ja odotankin 30min-1,5h pelkkä vaihtobussia ja sille bussilla menee se vajaa 1,5h. Ihanaa olla alaikäinen opiskelija /,, Muuttamaan pääsen aikaisintaan vasta ensi syksynä lähemmäks kaupunkiin.
[/quote]

No, perheelliselle on hiukka eri asia vetää pyörällä pitkiä matkoja, kun kotona odottaa jo uudet"työt"

Vierailija
24/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukassa rahatilanteessa osto-osaaminen korostuu. Tästä oli viikko pari sitten juttua missä kansanedustaja Eero Lehti mainitsi säästöniksinsä. Se mitä kansanedustaja ei tietenkään voinut mainita, että kannattaa ostaa nettikaupoista, ulkomaisista nettikaupoista. Perheellisen kohdalla esim. vaatteet on sellainen, mistä pystyy säästämän aika paljon.

Ai Suomi romahtaa jos kaikki tekee näin? Muttä sitähän poliitikotkin haluavat.

www.ebay.de

www.aliexpress.com

jne...

Vierailija
25/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, huomasin tämän silloin kun lapset olivat pieniä. Hinnoittelin itseni ulos työmarkkinoilta ja toivon saavani sen verran pätkätöitä, että pysyttelen ansiosidonnaisella eläkeikään saakka.

Onhan se ihan mukava aina vaihteeksi tehdä töitä. Näiltä seuduilta niitä ei löydy, eli kuluihin on lisättävä vielä matkakulut ja asuntokulut.

Vierailija
26/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:34"]

Jos on varaa pitää sellaista yleellisyyttä kuin autoa, ei pidä valittaa. Oletko edes yrittänyt olla ilman. 

[/quote]

Voisin hyvinkin yrittää, mutta työpaikalla ei ole paikkaa hevoselle. Kyllähän tuo matka on entiseen aikaan hevosella kuljettu, mutta ei sentään töihin seitsemäksi ja neljän jälkeen takaisin, ja matkaa on sentään useita kymmeniä kilometrejä. Sitä en osaa sanoa, paljonko menisi aikaa normaalissa maantieajossa, kun raviradalla menee hitaammatkin kilometrin kahteen minuuttiin.

Vierailija
27/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:37"]Auto on ihan rohjo, pakko olla, koska julkiset ei kulje noin aikaisin täällä. Työpaikalle kuitenkin 25km.

[/quote]

[/quote]

No, perheelliselle on hiukka eri asia vetää pyörällä pitkiä matkoja, kun kotona odottaa jo uudet"työt"
[/quote]

Minä hoidan omat tiskini, omat pyykkini, ja mun siivouspv on torstai, että kait minä vähän vähemmällä pääsen, kun ei kotona pidä siivota kuin yhtenä päivänä muidenkin sotkuja :) Vielä vähemmällä pääsisin, jos en siivoisi poikaystävän luona tän lisäks. Pitäisi kait vähän potkia sitä, kun sillä sattuu olemaan koulumatka alle 20km/pv.

Vierailija
28/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:16"]

Olisi kiva saada jotain säästöönkin, kauhulla odotan talvea kun alkaa tulemaan400-500€\kk sähkölaskuja, vitun päättäjät vaan nostaa energia ja polttoaineveroa, jos ei kävisi venäjällä tankkaamassa ei varmaan rahat riittäisi töissä käymiseen.

[/quote]

Säästä siitä sähköstä. Miksi ne vitun päättäjät nostaa niitä hintoja, silkasta vittumaisuudesta?!

[/quote]Miksi vitussa pitää asua niin että joutuu maksamaan siitä vitun lämmityksestä vitun paljon? Kysehän on valinnoista. Voi muuttaa pienempään asuntoon lähemmäksi työpaikkaa, esimerkiksi.

Vierailija
29/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:37"]

Auto on ihan rohjo, pakko olla, koska julkiset ei kulje noin aikaisin täällä. Työpaikalle kuitenkin 25km.

[/quote]

Olisiko mahdollista muuttaa lähemmäs työpaikkaa? Me teimme sellaisen ratkaisun vielä kun lapset olivat pieniä, tekee hurjasti kun työmatkoihin ei mene aikaa. Vaatii tietysti että alueella on asutusta, päiväkoti jne.

Vierailija
30/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:19"]

Olisi kiva saada jotain säästöönkin, kauhulla odotan talvea kun alkaa tulemaan400-500€\kk sähkölaskuja, vitun päättäjät vaan nostaa energia ja polttoaineveroa, jos ei kävisi venäjällä tankkaamassa ei varmaan rahat riittäisi töissä käymiseen.

[/quote]

Säästä siitä sähköstä. Miksi ne vitun päättäjät nostaa niitä hintoja, silkasta vittumaisuudesta?!

[/quote]Miksi vitussa pitää asua niin että joutuu maksamaan siitä vitun lämmityksestä vitun paljon? Kysehän on valinnoista. Voi muuttaa pienempään asuntoon lähemmäksi työpaikkaa, esimerkiksi.

[/quote]

Mutku Sirpa tahtoo sen ylisuuren ylisuurella velalla rahoitetun omakotitalon tontunperseestä ja asua sisustuselehdessä vähintää viiden lapsen kanssa, kun aina halunnut paljon lapsia. Sirpa tahtoo myös tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään. Vähintää kaksi kertaa vuodessa Sirpa tahtoo myös etelään. Mutta se ei ole mahdollista, kun Sirpan on itse maksettava, jotain pakollisia veroja, asumisesta, ruuasta yms pakollisia perusmenojan. Kyllä hteiskunnan nyt pitää järjestää asiat, että Sirpa saa sen minkä Sirpa haluaa muuten Sirpa kiukuttelee kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit.

Vierailija
31/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote]

Mutku Sirpa tahtoo sen ylisuuren ylisuurella velalla rahoitetun omakotitalon tontunperseestä ja asua sisustuselehdessä vähintää viiden lapsen kanssa, kun aina halunnut paljon lapsia. Sirpa tahtoo myös tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään. Vähintää kaksi kertaa vuodessa Sirpa tahtoo myös etelään. Mutta se ei ole mahdollista, kun Sirpan on itse maksettava, jotain pakollisia veroja, asumisesta, ruuasta yms pakollisia perusmenojan. Kyllä hteiskunnan nyt pitää järjestää asiat, että Sirpa saa sen minkä Sirpa haluaa muuten Sirpa kiukuttelee kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit.

[/quote]

Niin ja kaikki pitäisi tulla sinun viereen Kontulaan vuokralähiöön asumaan. Nostetaan vielä Helsingin vuokra ja asunto hintoja. Lämmitetään kaikki talot Helsingin Energian kivihiilellä.

Joutuu sitä aurinokopaneelista myös maksaa veroja. Eli kaikesta maksetaan. Kun tulee päästömaksut kivihiilesta nousee jokaisen talon vastikkeet / vuokrat. Sitten huomaatte kuinka kallista lämmittäminen on.

Minulla on työmatka 70 / km suunta. Ajetaan kimppakyydeillä. Kokeile löytyiskö joku joka tulisi edes jonkin matkaa samaa matkaa. Mukavampaa ja edullisempaa.

Vierailija
32/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sam täällä, tili tuli ja samantien meni, muutama satanen jäi ja pari viikkoa olisi elettävä. Lapsia 4 ja on auto. Omistusasuntoa ei ole. Kyllä ahistaa kun täällä Suomessa niin kauhean kallista kaikki. Asuttiin vuosi ulkomailla ja pärjättiin siellä loistavasti vuorotteluvapaakorvauksilla. Nyt taas palattiin tänne kituuttamaan. :(

Vierailija
33/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan tyhmä tehdä tästä kenellä on kurjinta ja kuka on eniten marttyyri. Kyllä palkan kokopäivätyöstä tulisi olla sellainen, ettei joka kuukausi tarvitse miettiä, miten pärjään seuraavaan palkkaan. Kun kulutus kuitenkin on todella pientä.

Vierailija
34/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää noin 300e eli 10e jokaiselle kuukauden päivälle. Ois mukava tehdä remonttia muttei pysty ja vielä parempi ois saada lisää tilaa mut siihen pystyn vieläkin vähemmän. Oon ajattelut antaa persettäni rahasta jotta saisin raha-asiat kuntoon...

Vierailija
35/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:28"]Äh :(

Joskus tekisi mieli jäädä saikulle, niin säästyisi bensarahat edes.
[/quote] kun sais joskus kuumeen.

Vierailija
36/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:12"]

Mihinkään ylimääräiseen. Kait tuolla seuraavat pari viikkoa ajaa töihin ja saa edes ruokaa ostettua.

Tajusin että mulle voisi jäädä työttömänä enemmän, auton voisin myydä enkä laittaisi lapsia päivähoitoon.

[/quote]hyvä ihminen, lopeta työntekeminen jos se ei ole kannattavaa! Kun tarpeeksi monet tekis saman, niin lopulta palkkoja ois pakko nostaa että saadaan ihmiset töihin :)

Vierailija
37/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Lapsi parka! Missä metsässä sun vanhemmat oikein asuu, kun joudut kulkemaan noin pitkää koulumatkaa? Eikö kaupungista löytyisi joku herttainen vanha mummeli, jonka luona voisit asua alivuokralaisena ja tehdä jotain muutakin, kuin istua bussissa ja bussipysäkillä kaiket päivät?

Vierailija
38/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Sivun lukemisen vaikeus

Vierailija
39/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Lapsi parka! Missä metsässä sun vanhemmat oikein asuu, kun joudut kulkemaan noin pitkää koulumatkaa? Eikö kaupungista löytyisi joku herttainen vanha mummeli, jonka luona voisit asua alivuokralaisena ja tehdä jotain muutakin, kuin istua bussissa ja bussipysäkillä kaiket päivät?

[/quote]

Eikö ne vanhemmat voi kuskata sua edes sinne pysäkille?

Vierailija
40/40 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekkin jää opintotuesta seuraavana päivänä max. 10€. Ihanaa.
Noh mut onneks miehellä jää vuokra jälkeen tilille viel 4600€ ja rahat on ollu aina yhteisiä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän