Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osaatte ostaa kunnolliset lenkkikengät?

Vierailija
15.09.2014 |

Olen nyt lyhyen ajan sisään ostanut kahdet lenkkarit, mutta kumpiakaan en voi käyttää. :/ toiset painaa varpaaseen, toiset hankaa kantapäät rakoille. Palauttaakaan niitä ei voi, kun ovat käytettyjä. 

Miten valita sopivat? Kaupassa nyt ei voi kovin pitkää matkaa kävelläkään että tuntisi hankaako.. Rahaa palaa..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluliikkeissä kannattaa kysyä neuvoa myyjiltä, marketeissa on asiantuntemuksen kanssa niin ja näin.

Vierailija
2/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko Suomessa Intersporteissa sama takuu kuin Ruotsissa? Mutta täällä saa koejuosta uusia kenkiä kuukauden verran ja jos ei ole tyytyväinen niin saa vaihdettua uusiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kunnon liikkeeseen. Kyllä niillä on eroa, että ostatko prismasta 20e kengät vai esim adidaksen täysvaimennetut 100e kengät

Vierailija
4/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:13"]En tiedä onko Suomessa Intersporteissa sama takuu kuin Ruotsissa? Mutta täällä saa koejuosta uusia kenkiä kuukauden verran ja jos ei ole tyytyväinen niin saa vaihdettua uusiin.
[/quote]

Miten tuo on mahdollista? Kuluvathan kengät kuukaudessa ja jos ei muuta, niin haisevat sukkahielle.

Vierailija
5/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin iso jalka etten kehtaa mennä alan liikkeeseen.. :( nolottaa vastata kun myyjä kysyy että minkäs kokoista alettais katsella. Ongelma se on tämäkin, uskokaa pois. 

-ap

Vierailija
6/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:24"]Mulla on niin iso jalka etten kehtaa mennä alan liikkeeseen.. :( nolottaa vastata kun myyjä kysyy että minkäs kokoista alettais katsella. Ongelma se on tämäkin, uskokaa pois. 

-ap
[/quote]

No ne myyjät on taatusti nähnyt vaikka minkä kokoista kanoottia :)

Vierailija
7/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos marketista saa sun jalalle sopivia lenkkareita, niin ei ne jalat niin isot ole että urheiluliikkeen myyjä niistä pyörtyisi.

Vierailija
8/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon kauppaan! mä menin aikoinani alan kauppaan ja mulle myytiin todella hyvät kengät. niitä olen käyttänyt sen koomin, jo 3. pari menossa, uusin versio tietty aina.

Vierailija
9/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, jatkaa. kengät ovat asics gel nimbus, nyt menossa nro 15. suosittelen.

Vierailija
10/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:28"]9, jatkaa. kengät ovat asics gel nimbus, nyt menossa nro 15. suosittelen.
[/quote]

Mulla samat. Tosi hyvät kengät

Vierailija
11/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:24"]

Mulla on niin iso jalka etten kehtaa mennä alan liikkeeseen.. :( nolottaa vastata kun myyjä kysyy että minkäs kokoista alettais katsella. Ongelma se on tämäkin, uskokaa pois. 

-ap

[/quote]

Nuo tuossa on juuri hyvä syy mennä kunnon liikkeeseen. Nimittäin vähän spesiaalimman kokoiseen jalkaan voi olla vaikeampi löytää kunnon kenkää. Esim. jos naisella on suuri kengänkoko, mutta ihan "naisellisen muotoinen" jalka, ei voi alkaa heti katsella kenkää miesten kengistä. Tai pienijalkaiselle naiselle ei voi ostaa välttämättä lasten kenkää. Se lesti kun vaikuttaa aika paljon.

Vierailija
12/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Asicsen kengät taas olivat huonoin ostos. Intersportista myyjän avustuksella ja kamalat rakkulat tulee kantapäihin.

Vierailija
13/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huom. juoksukenkä on sitten puolen tai yhden numeron tavallista isompi, jotta varpaat ei muussaudu. Jalkojaan ei kannata pilata, asiantuntevaan kauppaan, hus hus....

Vierailija
14/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:24"]

-ap

[/quote]

Nuo tuossa on juuri hyvä syy mennä kunnon liikkeeseen. Nimittäin vähän spesiaalimman kokoiseen jalkaan voi olla vaikeampi löytää kunnon kenkää. Esim. jos naisella on suuri kengänkoko, mutta ihan "naisellisen muotoinen" jalka, ei voi alkaa heti katsella kenkää miesten kengistä. Tai pienijalkaiselle naiselle ei voi ostaa välttämättä lasten kenkää. Se lesti kun vaikuttaa aika paljon.

[/quote]

Kehtaan minäkin pyytää aina apua kenkäkaupassa, oli kyseessä juhlakengät tai juoksulenkkarit. Mulla on todella leveä jalka, ehkä noin tuplat tavalliseen. Jopa huomattavasti leveämpi, kuin miehelläni jolla on kuitenkin huomattavasti pidemmät jalat.

Minulle on aivan sama vaikka nauraisivat keskenään lähdettyäni, kunhan vain saan itselleni hyvät kengät. :D

Vierailija
15/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun te ootte ihania :) Taidanpa rohkaista itseni ja käydä jo tänään hakemassa uudet kengät.  

-ap

Vierailija
16/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:13"]En tiedä onko Suomessa Intersporteissa sama takuu kuin Ruotsissa? Mutta täällä saa koejuosta uusia kenkiä kuukauden verran ja jos ei ole tyytyväinen niin saa vaihdettua uusiin. [/quote] Miten tuo on mahdollista? Kuluvathan kengät kuukaudessa ja jos ei muuta, niin haisevat sukkahielle.

[/quote]

En tiedä, mutta totta se on. :) https://www.intersport.se/skor/loparskor/?productaudience=Dam

Viimeksi kun miehelle ostettiin kengät niin myyjä oikein kehoitti, että käy ihmeessä juoksemassa useamman kerran erilaisilla alustoilla ja jos ei tunnu hyvältä niin vaihtamaan vaan.

Vierailija
17/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä ei kannata hylätä, vaikka tulisi rakkoja. Olen saanut itsekin kantapäät verille uusilla lenkkareilla, mutta sitkeästi käytin niitä Compeed-rakkolaastareiden kanssa, ja nyt ovat todella hyvät.

Vierailija
18/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sukissa parempia vaihtoehtoja? Ja rakkoihin on muuten hyvää ihan sellainen apteekin ihoteippi. Tuntuu oudolta liimata koko rakko teipillä piiloon, mutta se tepsii! Tulee halvemmaksi kuin rakkolaastarit. Voimistelijat käyttää.

Vierailija
19/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän juokse puuvillasukilla?

Vierailija
20/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkeastaan ainoat sopivat minulle ovat Merrellin barefoot-kengät. Kaikki muut tuntuvat liian raskailta. Tai siis kaikki muut ns. normaalit juoksukengät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi