Ärsyttää vanhemmat, jotka eivät saa mitään otetta lapsiinsa!
Ei se lapsi rikki mene, jos sitä komentaa! Mutta ei. Lässyn lässyn maanittellaan, että josko se lapsi jo pukisi päälleen ja kävelisi reippaasti. Naureskellaan, kuinka lapsi jää aina haaveilemaan ja matka kestää ja kestää ja kestää. Sitten ollaan myöhässä AINA. Inhoan tuollaisia vanhempia ja välttelen heitä lasteni kanssa parhaani mukaan.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:00"]Se johtuu siitä, että lähipiirissä on kaikenlaisia kyttääjiä ja valittaia, joiden mielestä kaikki, mitä vanhemmat tekevät, on aina väärin. kotona kyllä on säännöt, mutta muiden seurassa ei voi komentaa tms, koska pelätään toisten ihmisten reaktioita ja lastensuojeluilmoituksia ynnä muita (on tapahtunut, eli ei ole tuulesta temmattua)... Siinä saa lapsi sitten riehua... :(
[/quote]
Kai sitä nyt nätistikkin osataan kertoa lapselle litä ei sa tehdä ja mitä saa. Lapsi oppii siihen että muitten seurassa voi tehdä mitä tykkää vaikka mielestäni pitäisi olla toisinpäin. Kotona kun pellossa mutta vieraissa kiltisti
Myöhästely ja sen selittely tuolla lailla on kyllä ärsyttävää, mutta muuten tuo ei ole mielestäni niin ärsyttävää. Omapa on asiansa. Ärsyttävämpää on, jos joku antaa lapsensa ottaa kädestä leluja, kiusata tms (mun kokemuksen mukaan nämä maanitellut lapset eivät yleensä kiusaa muita, vaan ovat sosiaalisesti kilttejä).
Tuskin kellään aina on noin. Mua taas säälittäisi jos näkisin että lapset tottelee robottimaisesti kaikkia vanhempien komentoja. Lapsen ei tartte olla mini-aikuinen.
Terveisin: Kovasta kurista lapsuudessaan kärsinyt
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:00"]Se johtuu siitä, että lähipiirissä on kaikenlaisia kyttääjiä ja valittaia, joiden mielestä kaikki, mitä vanhemmat tekevät, on aina väärin. kotona kyllä on säännöt, mutta muiden seurassa ei voi komentaa tms, koska pelätään toisten ihmisten reaktioita ja lastensuojeluilmoituksia ynnä muita (on tapahtunut, eli ei ole tuulesta temmattua)... Siinä saa lapsi sitten riehua... :( [/quote] Kai sitä nyt nätistikkin osataan kertoa lapselle litä ei sa tehdä ja mitä saa. Lapsi oppii siihen että muitten seurassa voi tehdä mitä tykkää vaikka mielestäni pitäisi olla toisinpäin. Kotona kun pellossa mutta vieraissa kiltisti
[/quote]
No, ei ne tottele tuollaista. :D Ja se on totta, ettei lapsia voi myöhästymisestä syyttää, oma vikahan se on. Jos mä olen myöhässä, niin sanon kyllä, että anteeksi, olisin voinut lähteä aiemmin... Että sinäänsä tuttusi kuulostaa ärsyttävältä. Varmaan ei myönnä näitä asioita itselleen?
Naapurissa on tyttö joka tekee ihan kuin itse haluaa, vasta sitten kun äiti nappaa tiukasti kiinni kädestä ja pitää tiukan puhuttelun, sanoma menee perille. Kunnes tulee seuraava tilanne. Mikään maanittelu ei todellakaan auta. Ikää tytöllä on kuitenkin jo 11v. Mutta, koko 4h perheen elämä pyörii tämän tytön harrastuksen ympärillä ja sen aikataulujen mukaan. Hän on myös todella huomion hakuinen, aina puhumassa päälle ja tuomassa itseään ja harrastustaan esille. Vielä ikävällä tavalla, muita vähätellen ja mollaten. Kaverisuhteissa on ongelmia koko ajan töykeän ja itsekeskeisen käytöksen takia. Ja tuo hidastelu ja viivyttely on ihan jokapäiväistä puuhaa... Paitsi kun on kyse siitä omasta harrastuksesta. Oikeasti todella ärsyttävä lapsi, kurjaa sanoa, mutta näin vaan on.
Uhmaiästä et ole kuullut? Meillä ainakin lapset sellaisella temperamentilla varustettu ja esikoisella sellainen uhmaikä nyt päällä että ei se läheskään aina tottele vaikka kuinka pidän kuria ihmisten ilmoilla ja kotona! Pyrin lähtemään aina ajoissa liikenteeseen ja isossa kiireessä mennään lyhyetkin matkat autolla että ehditään johonkin. Pukeminen ja kävely tosiaan on useimmiten tuskaa (hyvinä päivinä sujuu ripeästikin, normi päivänä kun ei lasta huvita totella niin mitään ei tapahdu vaikka kuinka yrittäisit käskeä, lahjoa, kiristää ja uhkailla).. En lässytä, naureskelen harvoin ja useimmiten se on silloin kun olen niin turhautunut että tekisi mieli itkeä. Et uskokaan millaista on ollut opettaa kuivaksi näin itsepäistä ja uhmaista lasta... Nuo kävelyt ja pukemiset on pientä siinä rinnalla...
Se johtuu siitä, että lähipiirissä on kaikenlaisia kyttääjiä ja valittaia, joiden mielestä kaikki, mitä vanhemmat tekevät, on aina väärin. kotona kyllä on säännöt, mutta muiden seurassa ei voi komentaa tms, koska pelätään toisten ihmisten reaktioita ja lastensuojeluilmoituksia ynnä muita (on tapahtunut, eli ei ole tuulesta temmattua)... Siinä saa lapsi sitten riehua... :(