Muita, joilla on hyvä kroppailman treenaamista?
Mulla on pyöreä peppu, hoikka vyötärö ja kurvit muutenkin kohdallaan noin niinkuin syntymälahjana. En ole koskaan juurikaan harrastanut urheilua, ja ehkä näyttäisin (vielä) paremmalta jos treenaisin, mutta hyvä näinkin :)
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:36"]
Tavallisesti naisilla on hyvä vartalo 18-25-vuotiaina ilman vaivannäköä. Sen jälkeen on tehtävä jotain, mutta suurin osa ei viitsi.
[/quote]
Minä olen jo 40 eikä minusta kroppani ole miksikään muuttunut tuosta mainitsemastasi iästä. Jos ei paino muutu, niin mikä sen muka muuttaisi. Ei tässä iässä vielä ainakaan mikään roikkumaankaan ala vielä. Ihmettelen aina lehtien juttuja "upea 40-vuotiaan kroppa" jostain julkkiksista kun ei minusta se vartalo tässä iässä vielä miksikään muutu yleensäkään paitsi jos lihoo (ja raskaudet tietysti voivat jättää omat jälkensä).
t. 5
[/quote]
Lihasmassa alkaa kadota tuossa 35 ikävuoden jälkeen kiihtyvästi mitä enemmän ikää tulee. Liikunta ylläpitää lihasmassaa ja -kuntoa.
[/quote]
Mutta ei sitä ulkonäöstä useimmilla huomaa ennen kuin vaihdevuosien jälkeen. Siinäkin vaiheessa suurin vaikutus on sillä kun muuttunut hormonitoiminta muuttaa siten miten rasva kehoon jakaantuu. Vasta siinä 60 v paikkeilla useimmilla alkaa näkyä selvästi sellaista kuihtuneisuutta kun lihasmassa on selvästi vähentynyt niin että vähäisetkin rasvat kehossa alkaa roikkua. Mutta toki jos on ylipainoa, niin jotta se pysyisi jotenkin kuosissa ja roikkumatta, tarvitaan jonkin verrankin lihasmassaa, ei arkiliikunnalla hankittava riitä.
[/quote]
Ei, ulkomäöstä ei välttämättä huomaa, ei. Mutta kunnosta ja toimintakyvystä sen sitten jo huomaa jos ei mitään liikuntaa ole harrastanut. Mä olen vankasti terveyden takia treenaamisen puolestapuhuja, myös sen salitreenaamisen. Itse olen 40+ ja käyn myös salilla koska kropan toimintakyky on minulle tärkeää. Ei sillä ole mitään tekemistä minkään fitnessbuumin kanssa. Itse pääsin eroon niska/selkävaivoista kun sain lihastasapainon kuntoon ylävartalossa. Ja lisänä on toki paljon muutakin liikuntaa. Ja minäkin olen ikäni ollut hyväkroppainen ja hoikka, mutta pointti liikunnassa minulla on kuitenkin se terveysaspekti, ei ulkonäkö.
[/quote]
Joo. Itse olen kai poikkeuksellisen onnekas tässä mielessä, koska sen lisäksi että näytän hyvältä ilman liikuntaa, minulla ei myös koskaan ole ollut mitään selkä- tai niskavaivoja tai jaksamisongelmia. Jaksan erinomaisesti arjessani, joka koostuu siis lähinnä istumatyöstä, koiran ulkoiluttamisesta ja kotitöistä. En minä sen kummempaa kuntoa mihinkään tarvitse kuin sellaisen että arki sujuu helposti eikä vaivoja ole.
Mulla olisi hyvä kroppa ilman treenaamistakin, mutta rakastan treenata ja mun unelmakropassa on vähän lihasta :) Siis ei mitenkään miesmäisen paljon, mutta esimerkiksi kiva kun jaloissa erottuvat lihakset, käsissä on vähän muotoa lihaksilla ja vatsa ja selkä ovat timmeinä.
Tähän tietty yhdistettynä nää mun jumalattomat rinnat, joista voisin mielelläni luopua. Miehet kyllä tykkää. Naurettavaa että oon todella pieni ja hoikka ja sit mulla on 75G rinnat :) Vaatteitakin vähän mahdoton löytää sopivia, kun rinnan kohdalta oon kolme vaatekokoa suurempi kuin vyötäröltä.
Minulla. Myös kurvit kohdillaan, on peppua ja tissiä, mutta olen hoikka ja pitkäsäärinen (pituutta 176). Treenata alan vasta rupsahtamisen merkkejä ilmaantuessa. Enkä ala meikatakaan enempää ennen kuin iho alkaa mennä huonoon kuntoon, jos mene jne.