Lakialoite reippaasta terveydenhuollon omavastuusta rokotekriitikoille?
Kommentit (31)
Kyllä, jos myös lihavilta evättäisiin hoito lihavuudesta johtuvien sairausten vuoksi ja urheilijoilta urheiluvammojen hoito t. rokottamaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko soveltaa myös esim tupakoitsijoihin, alkoholin kuluttajiin, ylipainoisiin?
Että jos sairastuvat näiden johdosta niin olisi isompi omavastuu?
Rokotteen ottamiseen ei vaadita muuta vaivannäköä kuin ajan varaaminen ja se että käy hakemassa rokotteen. Elämäntapojen muuttamisessa kyse on yleensä vuosien mittaisesta prosessista, joka todella harvalle on helppo ja vaivaton. Pysyvästi onnistuu laihtumaan vain muutama prosentti, lähes kaikilla paino nousee takaisin korkojen kanssa. Rokotteen ottamisessa on aika vaikea epäonnistua.
Rokotteesta voi vammautua, laihduttamisesta taas ei
MInä vaadin korotettuja terveydenhoitomaksuja lääkärissä jatkuvasti ravaaville. Jokaisesta pienestäkin nuhasta ja yskästä käyvät lääkärissä.
Teillä ei paljon muuta aihetta ole kuin vihaaminen. Aina joku syy vihata muita . Rokotus tai lihavuus tupakka tai uskonto sukupuoli .
Teillä ei paljon muuta aihetta ole kuin vihaaminen. Aina joku syy vihata muita . Rokotus tai lihavuus tupakka tai uskonto sukupuoli .
Ja YLIPAINOISILLE.
Ylipaino ON suurin riskitekijä sairaanhoidon kuormittamisessa ja aiheuttaa siten verovaroin hoidettavia kustannuksia.
Me senkin maksamme.
Ja jatkuvasti itseään testauttavat voisivat viimeistään kolmanteen YLI 100 EURON covid-testiin mennessään kustantaa sen itse. On jo paljon siinä vaiheessa itse altistettu itseään.
Ylipainosta johtuva covid-sairaalahoidon kuormitus lisämaksulliseksi. Ylipaino on suurin yksittäinen sairaalahoitoa ennustava tekijä covidissa.
( Lue lisää googlaten näillä sanoilla: " ylipaino suurin yksittäinen riskitekijä covid" )
Minusta köyhille pitäisi saada kova omavastuu kun eivät itse vastaa verojen kautta omista kuluistaan. Ärsyttävää loisimista.
Voithan sä yrittää, mutta et välttämättä tykkäisi omavastuun laajemmasta kehittämisestä omalla kohdallasi.