Tahaton laihtuminen, lääkäriinkö?
Paino on pudonnut ilman laihduttamista puolessa vuodessa nelisen kiloa. 64kg oli mittarissa vielä joulun aikoihin, nyt vaaka näyttää 60-61. Pelottaa, jos kyse onkin vatsa- tai suolistosyövästä. Tuo pudotus vastaa n. 5% lähtöpainosta.
Kommentit (8)
No oletko syönyt samalla tavalla, kuin aikaisemminkin? Liikkunut nyt enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Stressi?
Oli kyllä keväällä. Ruokahalu ei ole siitä palautunut.
- ap
Avaa vähän taustoja? Itselläkin on raskauden aikana paino pudonnut. Lähtöpaino oli 81.kg ja nyt 3kk odotusta jäljellä painan 77.5kg. 16.vkon pahoinvointi, oksentelu, sekä sen myötä leivän ja punaisen lihan pois jääminen on vaikuttanut painooni paljon.
Selvisi tuossa pahoinvoinnin aikana, että punainen liha aiheuttaa minulle järkyttävää närästystä(hoitoon olen käyttänyt reseptillä saatavaa esomepratsol 40mg tabletteja 1x/vrk tai tarvittaessa), samoin siipikarjan ja possun liha, sekä lohi. Vaalea kala käy ja kaikenmaailman kasvikset, mutta ei pasta ja riisi.
Annoskokokin on tipahtanut entisestään, kun otin pienemmän lautasen käyttöön, jottei tule sellaista turvonnutta oloa syömisen jälkeen. Mielummin syön useammin, kuin kerralla paljon.
En ole raskaana, kohta vaihdevuosissa. Keväällä vaivasi närästys eikä huvittanut syöminen. Liikuntaa ei ole tullut harrastettua. Ensin olin tyytyväinen, kun pöhötys katosi, mutta rupesi vaan arveluttamaan tuo jatkuva painon lasku.
ap
Myp kirjoitti:
Avaa vähän taustoja? Itselläkin on raskauden aikana paino pudonnut. Lähtöpaino oli 81.kg ja nyt 3kk odotusta jäljellä painan 77.5kg. 16.vkon pahoinvointi, oksentelu, sekä sen myötä leivän ja punaisen lihan pois jääminen on vaikuttanut painooni paljon.
Selvisi tuossa pahoinvoinnin aikana, että punainen liha aiheuttaa minulle järkyttävää närästystä(hoitoon olen käyttänyt reseptillä saatavaa esomepratsol 40mg tabletteja 1x/vrk tai tarvittaessa), samoin siipikarjan ja possun liha, sekä lohi. Vaalea kala käy ja kaikenmaailman kasvikset, mutta ei pasta ja riisi.
Annoskokokin on tipahtanut entisestään, kun otin pienemmän lautasen käyttöön, jottei tule sellaista turvonnutta oloa syömisen jälkeen. Mielummin syön useammin, kuin kerralla paljon.
Miten tää liittyy mihinkään tai ainakaan ap:n ongelmaan?
Menisitkö lääkäriin neljän kilon painonnousun takia?
Älä huoli, meidän PM on laihtunut vielä enemmän.